به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۶:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۳ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب : ۴۱۹۹۷۷

کشف کُندترین دونده تاریخ توسط یک ناورزشکار!

نصرا ابوبکر علی (از سومالی) به عنوان کم‌سرعت‌ترین دونده دو ۱۰۰متری در تاریخ توصیف شده است
نصرا ابوبکر علی (از سومالی) به عنوان کم‌سرعت‌ترین دونده دو ۱۰۰متری در تاریخ توصیف شده است
گروه ورزشی: اخبار مسابقات جهانی دانشجویان در چین تحت‌الشعاع رقابت‌های ۱۰۰ متر زنان و نماینده تقلبی سومالی قرار گرفته است.
رقابت‌های یونیورسیاد را فدراسیون جهانی ورزش‌های دانشگاهی برگزار می‌کند. مسابقات امسال به میزبانی چین، همان رقابت‌های لغوشده ۲۰۲۱ است که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با تأخیر دو ساله برگزار می‌شود. نصرا ابوبکر علی (از سومالی) مسافت ۱۰۰ متر را در ۲۰ ثانیه هم نتوانست به پایان برساند. انتشار ویدئوی این رقابت توسط یک فعال مجازی سومالیایی، افزون بر ۶۴ میلیون بار در توئیتر دیده شد. ابوبکر علی با گام‌های آهسته از خط پایان گذشت. نماینده ترکمنستان که کندترین دونده بعدی بود، این ماده را در کمتر از ۱۴ ثانیه به پایان رساند.
در پی بازتاب جهانی این ماجرا، وزارت ورزش سومالی، خدیجه دهیر، رئیس فدراسیون دوومیدانی این کشور را به «سوءاستفاده از قدرت» متهم کرد. محمد بره، وزیر ورزش سومالی ضمن عذرخواهی تأکید کرده است: «آنچه رخ داد، به نمایندگی از مردم سومالی نبود. کمیته المپیک باید خدیجه دهیر را از سمتش تعلیق کنند و نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی را تشکیل دهد.»
سایت اینساید دِ گِیمز (insidethegames) که رسانه نزدیک به کمیته بین‌المللی المپیک است، به نقل از وزیر ورزش سومالی نوشت: «ابوبکر علی ورزشکار نیست و خانم دهیر درگیر سوءاستفاده از قدرت، خویشاوندسالاری و بدنام کردن ملت شده.» وزیر ورزش سومالی از قصد قاطعانه برای پیگیری قانونی علیه رئیس فدراسیون دوومیدانی کشورش، همچنین افرادی که مسئول جعل انجمن ورزش‌های دانشگاهی در سومالی هستند، خبر داد. اما الهام گراد که با افشای ماجرا در شبکه‌های مجازی، موجی از واکنش‌های جهانی را پدید آورده است، می‌گوید: «وزیر ورزش باید استعفا دهد. مأیوس‌کننده است که شاهد چنین حکومت ناتوانی باشیم. چگونه می‌توانند یک دختر آموزش‌ندیده را به عنوان نماینده دوومیدانی سومالی انتخاب کنند؟ این واقعاً تکان‌دهنده است.»
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها