به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۷:۴۲
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۶ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۴۲۰۹۷

دو تصویر متفاوت از انفجار معدن در ترکیه

گروه بين​الملل: حادثه کشته شدن حدود 300 تن از معدنچیان در ترکیه دو تصویر تکان دهنده و پاک نشدنی را در ذهن مردم این کشور نقش زد.
اقدام یکی از مشاوران نخست وزیر ترکیه در ضرب و جرح یکی از معترضان به هنگام بازدید ˈاردوغانˈ از معدن ˈسوماˈ موجب بروز خشم در جامعه و گسترش تظاهراتهای ضد دولتی در 11 شهر این کشور شد.





همزمان با انتشار تصویر این حادثه در رسانه ها تصویر دیگری از یک معدنچی نجات یافته از انفجار توسط شبکه های تلویزیونی به نمایش در آمد که موجب اندوه شدید جامعه شد. این معدنچی که پس از ساعتها از زیر آوار بیرون آورده شده بود به هنگامی که ماموران امدادی وی را سوار آمبولانس می کردند ، تلاش داشت که چکمه های سیاه شده از ذغال را از پای خود در آورد و در این حال گفت: اجازه بدهید چکمه هایم را در آورم ملافه سفید آمبولانس را نمی خواهم کثیف کنم.

جامعه ترکیه از دیروز در مورد این دو حاثه سخن می گوید و بنظر می رسد که تصاویر این دوحادثه سالهای سال از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

تصویر دوم مربوط به یوسف یرکل معاون رییس دفتر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه است. اقدام وی به ضرب و شتم فردی کرد که درحال عزاداری برای قربانیان حادثه انفجار معدن سوما در شرق این کشور بود ، باعث خشم جامعه ترکیه شده و چالش جدیدی برای دولت ترکیه ایجاد کرده است. گفته می شود معترض یاد شده همزمان با حضور اردوغان در نزدیکی محل حادثه ، با شعار دولت استعفا بده و به ماشین نخست وزیر لگد زده است که توسط سربازان به زمین انداخته شده و مورد ضرب و شتم معاون رییس دفتر اردوغان و مشاور وی قرار گرفته است.
مرجع : ايرنا