به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۲۳:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۲ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۲۱۵۶۴

لایحه حجاب!؛ دانش‌آموزان پس از سه بار تذکر به پلیس معرفی می‌شوند!

گروه سیاسی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۷۵رای به بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن) موافقت کردند!
لایحه حجاب!؛ دانش‌آموزان پس از سه بار تذکر به پلیس معرفی می‌شوند!
در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درخصوص لایحه حجاب و عفاف، غلامرضا نوری قزلجه رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در مخالفت با بررسی گزارش براساس اصل هشتاد و پنج به سایت دیده‌بان ایران گفت: در لایحه حجاب و عفاف آمده دانش آموزانی که برخلاف این لایحه‌ اقدام کنند به فراجا معرفی می‌شوند.
در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس واکنش به او عنوان کرد: این اطلاعات دروغ است و چنین چیزی در کمیسیون تصویب نشده است. با این حال نوری نسخه‌ای از گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی را ارائه کرد که شرح تبصره‌ ۵ ماده ۴۶ آن به شرح زیر است:
«تبصره۵- در خصوص محصلین و دانشجویان مراکز آموزشی که در داخل مراکز مرتکب بدپوششی یا کشف حجاب یا عدم رعایت حجاب شرعی شوند برای سه بار تعدد یا تکرار، کمیته انضباطی مرکز آموزشی صالح به رسیدگی بوده و مقررات انضباطی درباره آنها اجرا می شود و بار چهارم توسط کمیته انضباطی یا حراست مرکز آموزشی به فراجا جهت اعمال مقررات این قانون معرفی می گردند.»
نوری هم‌چنین گفت: بعد از سخنان آقای قالیباف من با حضور در جایگاه هیئت رئیسه این متن را به ایشان نشان دادم و خواستار فرصت برای پاسخگویی شدم همچنین با توجه به اینکه ایشان مستقیماً نسبت به بنده صحبت کرده و گفته بود اظهارات من دروغ است طبق آیین نامه داخلی بنده اجازه داشتم که درخواست ماده ۷۵ کرده و نسبت به سخنان ایشان پاسخ بدهم که اجازه پاسخگویی بر اساس ماده ۷۵ نیز به بنده داده نشد.

واکنش پزشکیان به رای نمایندگان مجلس به لایحه حجاب: با زور نمی توان بر سر زنان حجاب کرد
 مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس نیز  در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلایل رای صبح امروز نمایندگان مجلس برای بررسی لایحه حجاب و عفاف در کمیسیون به جای صحن  گفت: «هدف را نمی‌دانم؛ خودشان که می‌گویند چون تعداد بندهایی که دارند زیاد است می‌خواهند سریع حل کنند ولی کاری که رفتاری است را نمی شود با اجبار و زور و قانون حل کنند.»
وی ادامه داد: «من هیچوقت نتوانسته و نمی‌توانم با زور به فرزندان و نوه‌های خودم دستور بدهم که آنگونه که من می‌گویم لباس بپوش؛ آنوقت به جامعه می‌خواهیم بگوییم آنگونه که ما می‌خواهیم لباس بپوشند؟ به نظر من شدنی نیست. نوع نگاه‌مان به این موضوع باید تربیتی و هدایتی باشد نه تحمیلی و دستوری. یک عده‌ای با اسلام و دین ما کاری ندارند ولی نگاه و رفتار متفاوتی دارند حال با این کار به آن‌ها این پیام را می‌رسانیم که ضد ما شوند.» پزشکیان درپاسخ به این پرسش که چرا اکثریت مجلس به بررسی لایحه حجاب در چارچوب اصل  هشتاد وپنج شدند به دیده بان ایران گفت: «به هر حال برایشان مشکلی ایجاد می‌شود.بررسی لایحه برای نمایندگان در صحن برایشان مشکل ایجاد  می کرد. نمایندگان مجلس به خاطر اینکه امسال می خواهند در انتخابات مجلس شرکت کنند نمی توانند پاسخگوی موکلان خود باشند به همین دلیل به بررسی لایحه حجاب و عفاف در کمیسیون رای دادند.»
نماینده مجلس یازدهم گفت: اگر اجماع و همدلی را ایجاد نکنند، بهترین حرف‌ها را هم بزنند به جایی نمی‌رسد. چرا ما می‌گوییم امام زمان رفته؟ چرا نمی‌آیند؟ چون یک عده نمی‌خواستند و ایشان هم رفتند. ایشان می‌توانست از معجزه‌هایی که برخی از آن سخن می‌گویند، انجام دهند و همه را مطیع کنند ولی اطاعت با زور فایده ندارد بلکه با باور و اعتقاد است که فرد می‌تواند مسیر را طی کند. پدر شاه هر کاری کرد که یک عده از زنان حجاب را ازسرشان بردارد اما نتوانست الان هم برعکس آن را نمی‌توانند انجام دهند. اینکه با زور بخواهیم کاری را انجام دهیم، خیلی سخت است.»
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها