به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۰:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۴ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۲۱۹۵۴

روایت پابلو لارین از «پینوشه» اکران می‌شود

روایت پابلو لارین از «پینوشه» اکران می‌شود
گروه فرهنگی:پابلو لارین فیلمساز مستقل شیلیایی در فیلم تازه‌اش، ژنرال پینوشه را به صورت یک ومپایر/ خون آشام به تصویر کشیده است.به گزارش  صبا، این کمدی درام ترسناک سیاه با نام «ال کُنده/ کنت» اکران عمومی می‌شود.
در داستان ال کُنده، آگوستینو پینوشه که به عنوان سمبل دنیای فاشیسم شناخته شده، موجودی شرور است که در خفا زندگی می‌کند. محل اختفای او کوهستانی سرد و بیروح در جنوب شیلی است که کسی به آنجا رفت و آمد ندارد. عمارتی مخروبه که از قرن‌ها پیش در دل کوهستان بوده، ماوای این خون آشام پیر، منزوی و بی‌رحم است.

خون آشام بعد از دو هزار و پانصد سال زندگی خون آشامانه، بالاخره تصمیم می گیرد که دیگر ومپایر نباشد و خون نخورد! او از یک سو قصد دارد از زندگی جاودان خود دست بکشد و از سوی دیگر، نمی‌تواند تحمل کند که کل دنیا او را به عنوان یک موجود پست و منفور می‌شناسد، اما تلاش پینوشه برای ایجاد تحول در زندگی و آشنایی با یکی دو غریبه، داستان و ماجراهای ال کنده را به سمتی پیش بینی نشده می‌برد.

به گفته لارین: «ال کُنده/ کنت قصد دارد با زبانی طنز واقعیت‌های جامعه معاصر شیلی و تاریخ سراسر درد و رنج و مبارزه‌اش را به نمایش بگذارد. اگر چه فیلم به زبانی کمدی با مخاطب روبرو می‌شود، اما سیاهی داستان به گونه‌ای است که درد و رنج مردم شیلی در طول تاریخ را می‌توان در آن حس و درک کرد.»
 
لارین قبل از این هم فیلم‌هایی شرح حال گونه درباره پرنسس دایانا  (اسپنسر)، ژاکلین کندی (جکی) و پابلو نرودا (نرودا) کارگردانی کرده که با استقبال تماشاگران و منتقدان همراه بوده است.این فیلمساز همچنین چند درام سیاسی و اجتماعی درباره تاریخ شیلی و دولت ملی سالواتور آلنده و کودتای نظامی پینوشه ساخته است.
ال کُنده برای هشتم سپتامبر روانه پرده سینماها می‌شود و از ۱۹ همین ماه سکوی اینترنتی نتفلیکس آن را پخش خواهد کرد.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها