به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۸:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۷ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۴۲۲۶۳۶

دلایل افزایش حضور نظامی  در خلیج فارس 

دلایل افزایش حضور نظامی  در خلیج فارس 
گروه بین الملل:  سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون معتقد است که افزایش حضور ایالات متحده در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه بر فعالیت‌های به ادعای او «مخرب ایران» اثر بازدارندگی دارد.
پت رایدر در پاسخ به این سوال که آیا تغییری در موضع ایالات متحده در منطقه خلیج فارس چه دریایی و چه هوایی ایجاد شده است؟ گفت: «از نظر آمار مربوط به فعالیت‌های بدخواهانه، مرور زمان این روند مشخص می‌شود. معتقدیم که با همکاری نزدیک با متحدان و شرکای خود در منطقه اثر بازدارنده داریم.»
وی تاکید کرد که این چیزی که ما باید پیگیری آن باشیم و به همین دلیل است که نیروهای بیشتری را در منطقه مستقر کرده‌ایم.آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که به‌دلیل اقدامات ایران در تنگه هرمز و توقیف برخی از کشتی‌های تجاری علاوه بر ارسال جنگنده‌های اف-۳۵ و اف-۱۶ و ناوشکن مجهز به موشک هدایت شونده، برخی از نیروهای مسلح این کشور را نیز به منطقه اعزام می‌کند.
سخنگوی پنتاگون اظهار امیدواری کرد که فعالیت‌های ایران در منطقه خلیج فارس روند نزولی داشته باشد اما گفت: «این موضوع به ایران بستگی دارد. ما تمام توان خود را برای اطمینان از تضمین امنیت و ثبات منطقه و تردد آزاد کشتی‌ها به کار می‌گیریم.»
تنگه هرمز که بین سواحل ایران و امارات متحده عربی قرار دارد، برای تجارت جهانی نقطه‌ای استراتژیک به شمار می‌رود چرا که یک پنجم نفت حمل‌شده از طریق دریا در جهان از این تنگه عبور می‌کند. 
تیموتی هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا مستقر در بحرین، چند روز پیش گفته بود: «اقدامات ایران در توقیف کشتی‌ها در تنگه هرمز خطری فزاینده را برای ملوانان در منطقه به وجود آورده است.» هاوکینز اضافه کرد: «ما بر تقویت حضور خود در تنگه هرمز و اطراف آن متمرکز هستیم تا امنیت و ثبات یک آبراه بسیار مهم را تضمین کنیم.» 
برچسب ها: خلیج فارس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها