به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۳:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۹ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۴۲۳۱۲۴

آسمان کانادا رنگ خون به خود گرفت /فیلم

آسمان کانادا رنگ خون به خود گرفت /فیلم
گروه فیلم: این فیلم بدون فیلتر که در فورت اسمیت در مناطق شمالی کانادا گرفته شده است، نشان می‌دهد در پی آتش‌سوزی‌های گسترده آسمان قرمز شده است.
....
به گزارش فرارو، حدود ۲۲ هزار نفر که تقریبا نیمی از جمعیت سرزمین‌های شمال غربی است، اکنون در خلال بدترین فصل آتش‌سوزی‌های کانادا، منطقه را ترک کرده‌اند.یک آتش‌سوزی دیگر در استان بریتیش کلمبیا که شهر کلونا را تهدید می‌کند در ۲۴ ساعت گذشته گسترش خارج از کنترل داشته است. مقام‌ها اخطار داده‌اند که این آتش‌سوزی‌ها، بسیار فعال و غیرقابل پیش‌بینی هستند.

هارجیت ساجان وزیر تمهیدات امور اضطراری کانادا گفت: اضطراب ناشی از ترک خانه وقتی نمی‌دانید که آیا زمانی که بازمی‌گردید سالم مانده یا خیر، اکنون گریبان هزاران نفر را گرفته است.وی گفت که دولت فدرال هنوز ابعاد کامل خسارات وارده در یک هفته به شدت مشکل‌زا برای کانادایی‌ها را نمی‌داند.

آتش‌سوزی نزدیک شهر کلونا با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در استان غربی بریتیش کلمبیا به خصوص تهدیدی نگران‌کننده برای جان و اموال مردم است، چون در طول شب گذشته شاهد گسترش کنترل‌نشده آن بوده‌اند.سازمان آتش‌سوزی‌های طبیعی بریتیش کلمبیا گفت که ابعاد این آتش که اوایل عصر پنجشنبه ۱۱۰۰ هکتار بود حالا ۶۸۰۰ هکتار تخمین زده می‌شود.

سارجان گفت: وضعیت باد نگران‌کننده است و ما نمی‌دانستیم شعله‌های آتش به چه طرفی خواهد رفت.تاکنون هیچ تلفاتی گزارش نشده، اما آتش همچنان فعال است.ساکنان شهر می‌گویند که شدت دما، خشکی هوا و باد در روز‌های اخیر شرایط کاملا مساعدی را برای بروز طوفانی از جنس آتش فراهم کرده است.

کانادا هم‌اکنون شاهد بدترین فصل آتش‌سوزی‌های طبیعی از زمان شروع ثبت رکورد‌ها است به طوری که ۱۱۰۰ آتش فعال تا روز سه‌شنبه در حال سوختن بود. کارشناسان می‌گویند بهاری خشک‌تر از معمول به این وضع دامن زده است.تاکنون در مجموع ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مناطق طبیعی در آتش‌سوزی‌های امسال کانادا سوخته که حدودا معادل مساحت یونان است.دانشمندان می‌گویند: تغییر اقلیم، خطر آب و هوای داغ و خشک را بیشتر کرده که به آتش‌سوزی‌ها دامن می‌زند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها