به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۸ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۴۲۳۶۹

هیات پارلمانی 4کشور به ایران سفر می​کنند

گروه سياسي: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: درخواست سفر هیات های پارلمانی کشورهای کنیا، گرجستان، زیمبابوه و چاد به ایران در این کمیسیون به تصویب رسید.
«سیدحسین نقوی حسینی» به تشریح مصوبات این کمیسیون پرداخت و از بررسی ویژگی ها و امکانات «تلویزیون تعاملی» صدا و سیما با معاونان این رسانه خبر داد. وی افزود: در این جلسه مسوولان صدا و سیما از برنامه های جدید این رسانه برای امکان «مدیریت زمان» توسط مخاطبان تشریح کردند که بر اساس آن شهروندان می توانند برنامه های صدا و سیما را که طی 12 ساعت قبل از هر کانال تلویزیونی پخش شده، مشاهده کنند. نماینده ورامین در مجلس افزود: در این طرح، شهروندان همچنین می توانند از برنامه های رادیویی و برنامه های آرشیوی صدا و سیما در تمامی شبکه ها استفاده کنند.

به گفته نقوی حسینی، شهروندان همچنین در تلویزیون تعاملی می توانند اطلاعات مربوط به خدمات عمومی، بازی ها و برنامه سازی های نوین را دریافت کنند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: طرح تلویزیون تعاملی با عنوان «رسانه مهر» در صدا و سیما پیگیری می شود و به گفته مسوولان این رسانه، برای توسعه و استفاده از آن به هیچ زیرساخت جدیدی نیاز نیست. نقوی حسینی با بیان این که در این طرح موارد مربوط به پدافند غیرعامل رعایت شده است، گفت: این طرح به طور کامل با اتکا بر منابع داخلی تولید شده است و به هیچ وجه نیازی به واردات ندارد. وی افزود: این برنامه می تواند تمامی شبکه ها را در هر مکان و زمانی در اختیار شهروندان قرار دهد و هر خانه ای در هر جای کشور که دارای سیستم تلفن است می تواند از این امکان استفاده کند.
مرجع : ايرنا