به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۲۱:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۵ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۴۲۴۴۴۹

مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از گرسنگی‌های شبانه

مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از گرسنگی‌های شبانه
گروه سلامت: مختل شدن نظم خورد و خوراک در تعطیلات تابستانی باعث می‌شود که بسیاری از افراد در ساعاتی از نیمه‌شب به غذا خوردن یا مصرف خوراکی‌های چرب، شور یا شیرین تمایل پیدا کنند. اگر شما هم جزو آن گروه از افرادی هستید که ساعت 2 نیمه‌شب تصمیم به غذا خوردن می‌گیرید، بهتر است این مطلب را بخوانید.
به گزارش سلامت، در ادامه این مطلب با 4 مورد از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از گرسنگی‌های شبانه در تابستان آشنا خواهید شد که به ترتیب عبارتند از:

1. درست صبحانه بخورید
شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما خوردن یک وعده صبحانه اصولی می‌تواند جلوی گرسنگی‌های شبانه شما را بگیرد. تحقیقات ثابت کرده‌اند که اگر افراد وعده صبحانه را کامل و درست مصرف کنند، قند خون بدن از همان ابتدای روز تثبیت می‌شود و به این ترتیب اشتهای فرد در طول شبانه‌روز تنظیم خواهد شد. اگر به مصرف هله‌هوله‌ها در ساعات نیمه‌شب تابستانی عادت دارید، بهتر است که صبحانه را با مصرف غلات سبوس‌دار و یک نوع ماده غذایی پروتئینی مانند پنیر کم‌چرب یا تخم‌مرغ آب‌پز شروع کنید. 
 
2. ساعت غذا خوردن تان را تغییر بدهید 
از دیگر توصیه‌های تغذیه‌ای برای پیشگیری از گرسنگی در ساعات نیمه‌شب این است که زمان غذا خوردن تان را تغییر بدهید. بعضی افراد گمان می‌کنند که هرچه دیرتر غذا بخورند، کمتر در ساعات نیمه‌شب گرسنه می‌شوند اما بهتر است بدانید که نظم در غذا خوردن می‌تواند به کنترل اشتها و حتی کنترل وزن کمک کند. اگر می‌خواهید گرسنگی شبانه خود را کاهش بدهید، به شما توصیه می‌کنیم که وعده ناهار را حدود 12 تا 2 ظهر و وعده شام را حدود 7 تا 9 شب میل کنید. بین وعده شام و قبل از خواب شبانه هم می‌توانید یک میان‌وعده سبک مانند یک لیوان شیر ولرم و 2 عدد خرما مصرف کنید. این میان‌وعده سبک باید حدود 1.5 ساعت قبل از خواب استفاده شود تا با تنظیم قند خون از شکل‌گیری حس گرسنگی کاذب جلوگیری کند. 
 
3. کمی بیشتر آب بنوشید
مطالعات متعددی ثابت کرده‌اند که بسیاری از افراد در روزهای گرم تابستانی حس تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرند. اگر شما هم به مصرف هله‌هوله‌های چرب و شور یا چرب و شیرین در شب‌های تابستانی عادت دارید، این بار قبل از خوردن خوراکی حتما یک لیوان آب بنوشید. بعد از آن هم 15 دقیقه به خودتان استراحت بدهید و ببینید که آیا واقعا به مصرف خوراکی‌ها تمایل دارید یا فقط به‌خاطر تشنگی با احساس کاذب گرسنگی مواجه شده‌اید. به‌طور کلی، نوشیدن آب ساده می‌تواند باعث ایجاد حس سیری و ازبین‌رفتن احساس گرسنگی کاذب در ساعات پایانی شب شود. 
 
4. نوع قندهای مصرفی تان را تغییر بدهید
بعضی افراد به مصرف خوراکی‌های شیرین بعد از وعده‌های غذایی اصلی (مخصوصا بعد از وعده شام) عادت دارند. بعضی افراد دیگر هم ترجیح می‌دهند که همراه با چای یا دمنوش‌های شبانه، یک تکه شکلات شیرین، کیک، کلوچه، بیسکویت یا شیرینی مصرف کنند. قند و شکر موجود در انواع شیرینی‌ها شدیدا باعث ایجاد نوسان در قند خون و بروز گرسنگی‌های کاذب می‌شوند. به همین دلیل هم بهتر است که در ساعات پایانی روز، خوراکی‌های شیرین طبیعی مانند توت، انجیر، خرما، کشمش و عسل را جایگزین خوراکی‌های حاوی قند و شکر کنید.
برچسب ها: گرسنگی شبانه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها