به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۶ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۴۲۴۷۱۸

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟【سال۱۴۰۲】

گروه سلامت: اکثر افراد بنا به دلایل مختلفی، ممکن است دندان هایشان دچار مشکل شوند که در این صورت باید کشیده شوند. در این صورت جای خالی دندان ظاهر نامناسبی دارد و فرد را زمان غذا خوردن آزار می دهد. بهترین و مناسب ترین گزینه برای دندان های از دست رفته، روش ایمپلنت است.
طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟【سال۱۴۰۲】
ایمپلنت های دندانی بر عکس پروتزها و بریج ها، موجب برطرف شدن مشکل از دست دادن دندان در فک بالا و پایین می شوند. ایمپلنت جزو روش های بسیار پرطرفدار و مدرن است که سبب شده بسیاری از پزشکان این روش را به افراد پیشنهاد کنند. بهترین دکتر ایمپلنت در تهران با تخصص و مهارتی که دارد می تواند به خوبی دندان را در لثه پیچ کند. اگر شما به دنبال یافتن یک پزشک متخصص در این زمینه هستید، می توانید به سایت های تاپتنا، جراحا، پزشک24، لنداسپای و ... مراجعه کنید.

ایمپلنت دندان چیست؟
ایمپلنت دندان را جزو بهترین و راحت ترین روش ها جهت جایگزینی دندان های از دست رفته می دانند. مدت زمانی که برای کاشت ایمپلنت صرف می شود گاهی تنها یک نوبت است. در کل با نتایج موفقیت آمیزی همراه است که موجب به وجود آمدن لبخندی طبیعی، بهبود عملکرد دندان ها و کاهش احتمال از دست دادن استخوان می گردد. در صورتی که ایمپلنت های دندانی را به عنوان راه حلی ثابت (و نه متحرک) جهت جایگزینی دندان های از دست رفته بدانید، باید پیش از کاشت ایمپلنت، با دندانپزشک متخصص مشورت کنید.
ایمپلنت دندان میله پیچ مانند کوچک است که در حین عمل به استخوان فک وارد می شود تا به استخوان اطراف جوش داده شود و تاج مصنوعی دندان را نگه دارد. در حقیقت، پایه ایمپلنت به عنوان ریشه دندان و روکش دندان به عنوان تاج دندان می باشد. از این رو ایمپلنت نیازی به تکیه کردن بر روی دندان های اطراف ندارد و در داخل استخوان فک ثابت می شود. فرآیند همجوشی استخوان با ایمپلنت یکپارچه سازی استخوان نامیده می شود. اکثر ایمپلنت های دندانی از تیتانیوم ساخته شده اند، ولی ایمپلنت های دندانی زیرکونیا نیز وجود دارند. تیتانیوم و زیرکونیا موادی هستند که بدن خود را با آن ها تطبیق می دهد و آن ها را مهاجم خارجی نمی داند و بنابراین واکنشی نشان نمی دهد.

مراحل کاشت ایمپلنت
1. مشاوره و بررسی: در این مرحله از این روش، دکتر شما سابقه پزشکی و دندانی تان را بررسی می کند و این که آیا شما برای ایمپلنت دندان گزینه مناسبی هستید یا خیر را در نظر می گیرد.
2. بررسی کردن پایه دندان: در این بخش از جراحی، دندانپزشکتان با کمک اشعه پانورامیک (X-ray) و تصاویر دیگر، ساختار استخوان فک و دهان شما را بررسی می کند تا اطمینان پیدا کند که استخوان به اندازه کافی سالم و قوی است.
3. جراحی استخوان فک : در صورت لزوم، ممکن است دندانپزشکتان پیش از اقدام به ایمپلنت دندان، جراحی استخوان را انجام دهد. این جراحی شامل افزایش حجم استخوان با استفاده از تکنیک های مختلف مانند پلاکت ریچ و بون آگروفت است.

4. جراحی ایمپلنت: در این وهله، دندانپزشک ایمپلنت را در استخوان فک یا دهان شما جایگذاری می کند. ایمپلنت به عنوان یک پایه مصنوعی برای دندان جدید عمل می کند.
5. ترمیم کردن استخوان: بعد از جراحی ایمپلنت، استخوان فک یا دهان شما نیاز به ترمیم و بهبودی دارد. این فرآیند معمولاً چند ماه به طول می انجامد تا استخوان به طور کامل بهبود یابد.
6. برگرداندن دندان: در این مرحله، پزشک شما دندان مصنوعی یا پروتز را بر روی ایمپلنت قرار می دهد. این دندان مصنوعی به شکل و رنگ دندان های طبیعی شما طراحی می شود تا به طور طبیعی باقیمانده دندان های شما تطابق داشته باشد.
7. پیگیری و مراقبت کردن: بعد از پایان مراحل ایمپلنت دندان، شما باید به مراقبت دندان های خود بپردازید و به منظور حفظ و نگهداری درست آنها، به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید.
مراحل کاشت ایمپلنت

نکات مراقبتی بعد از کاشت ایمپلنت
پس از این که کاشت ایمپلنت به پایان رسید باید به برخی توصیه ها اهمیت دهید که در ادامه ذکر می‌شوند:
•    در اولین ساعات پس از کاشت ایمپلنت باید دراز بکشید و از انجام فعالیت های سنگین اجتناب کنید.
•    شما باید کیسه ای از یخ را بر روی صورت در ناحیه جراحی بگذارید و هر 10 دقیقه آن را بردارید به صورت مداوم هر 10 دقیقه این کار را انجام دهید. تا 2 روز یخ بگذارید و بعد از این مدت حوله ی گرم قرار دهید.
•    در صورتی که درد زیادی را تحمل می کنید می توانید از داروهایی از جمله nuprin، advil، Tylenol و داروهای ضد درد استفاده کنید البته باید با تجویز دکتر متخصص باشند.
•    شما باید به تغذیه تان اهمیت دهید و به برخی نکات توجه نمایید به طور مثال نباید نوشیدنی های داغ مانند چایی استفاده کنید و یا غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارند، استفاده نشود.
•    از مصرف سیگار و مشروبات الکلی خودداری کنید.
•    تا 2 روز از انجام ورزش های شدید اجتناب کنید.

طول عمر ایمپلنت چقدر است؟
این ایمپلنت به گونه ای طراحی شده است که سال ها دوام می آورد و انتظار می رود عمر آن بیش از 25 سال باشد. به همین دلیل، کاشت ایمپلنت یک راه حل دائمی برای جایگزینی دندان های از دست رفته در نظر گرفته می شود، زیرا سایر روش ها مانند بریج و پروتز بین 5 تا 15 سال دوام می آورند و پس از آن باید تعویض شوند. اما در بسیاری از موارد دیگر، ایمپلنت نیازی به تعویض ندارد و تا پایان عمر همراه شما خواهد بود.

طول عمر ایمپلنت چقدر است؟

کلام آخر
امروزه ایمپلنت دندا روشی بسیار رایج برای دندان های از دست رفته است. با کمک ایمپلنت دیگر نگران جای خالی دندان های خود نخواهید بود. ایمپلنت با مزایای بسیاری همراه است که همین مسئله سبب شده تا این روش را پزشکان به افراد مراجعه کننده توصیه کنند. ایمپلنت جزو جراحی های زیبایی محسوب می شود زیرا زیبایی دندان ها را می افزاید و همچنین غذا خوردن را تسهیل می کند. از اين كه تا انتهای مقاله امروز با ما همراه بوديد از شما ممنونيم و در صورتی كه هر گونه انتقاد يا پيشنهاد در رابطه با ايمپلنت داريد می توانيد از طريق سايت تاپتنا یا toptena.ir با ما در ميان بگذاريد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها