به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۶ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۴۲۴۷۴۸

دو نماینده ایران در مسابقات دوچرخه‌سواری آسیا، دوچرخه ندارند!

گروه ورزشی: عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران که تا یک ماه آینده می‌باید به‌عنوان تنها نماینده مرد دوچرخه‌سواری ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو رقابت کند، می‌گوید که برای شرکت در این مسابقات دوچرخه سالم و مناسبی ندارد و فدراسیون دوچرخه‌سواری  نیز تاکنون از خرید دوچرخه‌های جدید و استاندارد سر باز زده است!
علی لبیب و فرانک پرتو آذر، نمایندگان دوچرخه‌سواری ایران در بازی‌های آسیایی‌
علی لبیب و فرانک پرتو آذر، نمایندگان دوچرخه‌سواری ایران در بازی‌های آسیایی‌
علی لبیب که پس از اعلام پناهندگی محمد گنج‌خانلو در اسکاتلند، حالا تنها دوچرخه‌سوار مرد ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو است، در گفت‌وگو با ایسنا با انتقاد از شرایط تجهیزات و فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: «امیدوارم فدراسیون یک دوچرخه تهیه کند تا برای بازی‌های آسیایی کم‌وکاستی وجود نداشته باشد. دوچرخه من ساخت سال ۲۰۱۸ است.» محمد گنج‌خانلو، مرد اول دوچرخه‌سواری ایران و قهرمان آسیا در بخش اومنیوم، مرداد امسال و پس از شرکت در مسابقات جهانی گلاسکو در اسکاتلند، شب‌هنگام پنهانی از هتل محل اقامتش خارج شد تا دیگر به ایران بازنگردد. شماری از خبرنگاران ورزشی در ایران از پناهنده شدن گنج‌خانلو به انگلستان خبر داده‌اند.
بدین ترتیب اکنون علی لبیب و فرانک پرتو آذر دو نماینده دوچرخه‌سواری ایران در بازی‌های آسیا هانگژو خواهند بود که از ۲۸ شهریور تا ۱۶ مهرماه در چین برگزار خواهد شد؛ رقابت‌هایی که با توجه به مشکل کمبود بودجه در بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی ایران برای آماده‌سازی تیم‌ها، احتمال تکرار موفقیت‌های پیشین ورزشکاران ایرانی در آن بسیار پایین ارزیابی می‌شود. علی لبیب در ادامه توضیحاتش درباره شرایطی که بر دوچرخه سواری ایران حاکم است، گفت: «کم شدن تعداد مدال‌های دوچرخه‌سواری ایران به این برمی‌گردد که زیرساخت‌ها در ۱۰ سال گذشته مهیا نشده‌اند. تمام تیم‌ها به صورت کامل به مسابقات می‌آیند اما من به‌تنهایی تمرین‌هایم را در شرایطی سخت انجام می‌دهم و امیدوارم قبل از بازی‌های آسیایی تجهیزات و دوچرخه جدید تهیه شود تا با این امکانات در این میدان بزرگ قدم بگذارم.»
او درباره تکلیف سهمیه محمد گنج‌خانلو هم توضیح داد: «محمد گنج‌خانلو قرار بود در اومنیوم شرکت کند، چون نفر اول اومنیوم ایران است و من در استقامت جاده حضور داشته باشم. بنابراین تمام تمرکزم را روی جاده گذاشته بودم. اما حالا با نظر فدراسیون، من در اومنیوم هم شرکت می‌کنم.» پیش از این فرانک پرتو آذر، دیگر نماینده ایران در مسابقات دوچرخه‌سواری بازی‌های آسیایی، نیز از حمایت نکردن فدراسیون دوچرخه‌سواری و وضعیت آشفته این رشته ورزشی در ایران گلایه کرده بود.
 پرتو آذر که پرافتخارترین دختر دوچرخه‌سوار ایران و دارنده مدال برنز مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۰ است، گفته بود: «اگر رفتارهای دلسردکننده ادامه داشته باشد، ترجیح می‌دهم در تیم ملی نباشم و خداحافظی کنم. اگر سیستم به همین شکل باشد، جایگاهی را که دارم، خدشه‌دار نمی‌کنم. حتی تهیه پیچ دوچرخه هم با خودم است. فدراسیون اعلام کرد پولی برای حمایت از من ندارد. گویا شرایط ما هر دوره بدتر می‌شود. هر سال هزینه حضور در مسابقات قهرمانی جهان هم با خودم است.»
او که هم‌اکنون نفر اول آسیا در رشته کراس‌کانتری محسوب می‌شود، همچنین افشا کرده بود که به منظور خرید دوچرخه برای حضور در مسابقات آسیایی مقداری پول از فدراسیون دوچرخه‌سواری قرض گرفته بود که پس از بازگشت به ایران، مقا‌م‌های فدراسیون گفته‌اند باید آن پول را بازگرداند.
پرتو آذر همچنین گفته بود: «متاسفانه فدراسیون نه کمیته کوهستان فعالی و مجربی دارد و نه برنامه‌ای برای بازی‌های آسیایی. خودم برنامه‌ام را به فدراسیون جدید دادم اما در این مدت متوجه شدم شرایط حمایتی نسبت به قبل نه‌تنها فرقی نکرده که بدتر هم شده است. متاسفانه در فدراسیون جدید افرادی به رئیس و دیگر مسئولان مشاوره می‌دهند که حتی یک‌ بار هم رقابت‌های خارجی را از نزدیک ندیده‌اند و این تصور را دارند که من هم مثل عده‌ای به دنبال سفرم.»
برچسب ها: دوچرخه‌سواری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها