به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۰:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۸ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۴۲۵۱۸۶

اگر راست می‌گویید دست به کار شوید

اگر راست می‌گویید دست به کار شوید
گروه سیاسی:« اگر راست می‌گویید دست به کار شوید!» عنوان یادداشت روزنامه اعتماد به قلم احمد زیدآبادی است که در آن آمده: روز‌نامه جوان از اینکه آقایان مهدی کروبی و مهندس میرحسین موسوی مانند دونالد ترامپ مورد تعقیب قضایی قرار نگرفته‌اند، اظهارِ دلخوری کرده است! در این مورد باید گفت: اولا، دو نامزد انتخاباتی را به دلیل اعتراض‌شان به فرآیند و نتیجه  انتخابات،  حدود 13 سال است به‌طور غیرقانونی در حصر نگه داشته‌ و آزادی آنها را سلب کرده‌اید و تازه طلبکار هم هستید؟
ثانیا، اتفاقا آنها که نقش ترامپ را در انتخابات سال 88 بازی کردند، آن دسته از صاحبان قدرت بودند که کلِ روند انتخابات را در کنترل انحصاری خود داشتند و کمترین اعتراض مسالمت‌آمیز و حتی شفاهی را برنتافتند.!!!
ثالثا، ترامپ حامیانش را در حمله به کنگره تشویق کرد و برای ساعاتی، مرکز قانون‌گذاری امریکا به تسخیر آنان در آمد. آیا در کشور ما، افرادی به قصد تصرف مجلس، اصلا می‌توانند از جای‌شان تکان بخورند؟!!! و اگر بخورند، همه عناصر دخیل در چنین حرکتی در همان گام نخست، به عنوان «محارب» و «مفسد فی‌الارض» هدف رگبار انواع سلاح‌های آتشینِ دژمن‌کش قرار نخواهند گرفت؟!!!
رابعا، نظام قضایی امریکا در مواجهه با حکومت و عموم شهروندان، بی‌طرف است و جامعه حقوق‌دانان آن کشور به این بی‌طرفی اذعان دارند! علاوه بر این، می‌توان تک‌تک آرای قضات را بدون کمترین لکنتِ زبان در تمام رسانه‌ها با هر نوع لحنی مورد نقد قرار داد و مردود دانست. در ایران اما چگونه است؟!
قضات دادگاه‌های انقلاب خود را با افتخار مخدوم حکومت می‌دانند و به صراحت، وظیفه خود را نقره‌داغ کردن هر فردِ معترض و عبرت کردن سرنوشت او برای دیگران اعلام می‌کنند! (ولو جانباز و شهیدداده همین نظام باشد!) 
نقد آرای آنها نیز که عملا ممنوع است و به عنوان «شورش علیه قانون» معرفی می‌شود. از خودِ من بارها به دلیل اینکه رای یک قاضی را ناعادلانه دانسته‌ام، از طرف مدعی‌العموم شکایت شده است. حال این وضع را مقایسه کنید با رفتار ترامپ که راست می‌رود و چپ می‌رود و تمام دستگاه قضایی امریکا را فاسد می‌خواند، بدون آنکه در این مورد کوچک‌ترین اتهامی علیه او مطرح شود!
خامسا، مگر کروبی و میرحسین بارها و بارها اصرار نکردند که در همین دستگاه قضایی با همین کیفیت هم حاضرند مورد محاکمه قرار بگیرند فقط به این شرط پیش‌پاافتاده و بدیهی که اجازه دفاع به آنها در برابر افکار عمومی داده شود؟
سادسا، به رغم تحمل 13 سال حصر خانگی و آسیب‌های جسمی و روحی آنان، هنوز هم فرصت برای محاکمه آنها از دست نرفته است. اگر واقعا صداقت دارید به سرعت دست به کار شوید.
سابعا، فراموش کردم که بگویم، ترامپ به رغم همه اتهاماتش هم‌اکنون یکی از جدی‌ترین کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده امریکاست. حتی اگر زندان هم برود، منعی برای حضور او در رقابت انتخاباتی نخواهد بود. حالا اگر شما فقط همین یک مورد را درباره کروبی و میرحسین پذیرفتید، باقی ادعاهای‌تان پیشکش!
برچسب ها: میرحسین موسوی

۱۴۰۲/۰۶/۰۸ ۱۷:۴۳
این دولت کمی دارد پیشرفت می کند هر چه می توانید بکوبیدش تا نتواند پیشرفت کند ،خدایی وجود ندارد ناراحت نشوید هر چه می توانید دروغ وراست را به خواننده خود تلقین کنید (436898)
۱۴۰۲/۰۶/۰۹ ۰۱:۱۰
آقای زیدآبادی این حرفا رو به کیا میگید عزیز من وقتی کسی خودشو به خواب زده نمیشه بیدارش کرد. اینا یا عامدانه این کار رو میکنن یا بیمار روانی اند غیر از این نیست به خدا. (436914)
۱۴۰۲/۰۶/۰۹ ۰۵:۵۷
شما غربگدا هستید و هر کاری آمریکا کرد را قبول دارید
و طوری صحبت میکنید که گویا آمریکا اگر کاری کرد بهترین کار هست و برما واجب است که همانکار را انجام دهیم. (436918)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها