به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۵ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۴۲۸۲۸۳

زنگ خطری در مورد استفاده از مایکروویو

زنگ خطری در مورد استفاده از مایکروویو
گروه علمی:کارشناسان هنوز در حال بررسی چگونگی تاثیر میکروپلاستیک ها و مواد شیمیایی برای همیشه بر روی بدن هستند اما اگر منطقی و عاقلانه فکر کنیم قطعا مواد خوبی برای بدن نیستند. بسیاری از مطالعات از جمله مطالعه اخیر نشان می دهند که میزان سمیت میکروپلاستیک ها و نانوپلاستیک ها با سطح قرار گرفتن در معرض آن مرتبط است.
 
به گزارش فرارو، نبراسکا صورت گرفته مشخص شده که پلاستیک ها را نباید تحت بمباران هسته ای قرار داد! کارشناسان دریافته اند که درون مایکروویو در حال کار انبوهی از ذرات پلاستیک ریز رها می شود که در برخی موارد بیش از 2 میلیارد نانوپلاستیک و 4 میلیون میکروپلاستیک در هر سانتی متر مربع را شامل می شود.به گزارش فرارو به نقل از یاهونیوز؛ نکته نگران کننده آن است که محققان هنوز به طور قطعی نمی دانند این مواد مصنوعی چگونه بر بدن ما تاثیر می گذارند.

محققان دانشگاه نبراسکا بطری های پلاستیکی مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا برای کودکان را به عنوان یخشی از مطالعه ای که در سال 2021 آغاز شد در مایکروویو قرار دادند. بطری ها با آب و مایعات دیگر شبیه غذا پر شده و به مدت سه دقیقه در مایکروویو قرار داده شدند. نتایج نشان دادند که کودکان در نتیجه آن میکروپلاستیک ها را خورده اند.  

میکروپلاستیک چیست؟
ذرات پلاستیکی کوچکی هستند که در بلندترین قله های زمین و عمیق ترین اقیانوس ها یافت شده اند. 77 درصد از افرادی که در یک مطالعه مورد آزمایش قرار گرفتند میکروپلاستیک در خون شان وجود داشت. برخی از میکروپلاستیک‌ ها از "مواد برای همیشه" (PFAS) ساخته می شوند موادی که زمان زیادی به طول می انجامد تا تجزیه شوند. تحقیقات نشان می دهند که مواد شیمیایی برای همیشه در خون 97 درصد از امریکایی ها وجود دارند.

این موضوع چه تاثیری بر روی سلامتی دارد؟
کارشناسان هنوز در حال بررسی چگونگی تاثیر میکروپلاستیک ها و مواد شیمیایی برای همیشه بر روی بدن هستند اما اگر منطقی و عاقلانه فکر کنیم قطعا مواد خوبی برای بدن نیستند. بسیاری از مطالعات از جمله مطالعه اخیر نشان می دهند که میزان سمیت میکروپلاستیک ها و نانوپلاستیک ها با سطح قرار گرفتن در معرض آن مرتبط است.

کارشناسان سلول های کلیه را در معرض میکروپلاستیک های آزاد شده در آزمایش مایکروویو قرار دادند. آنان اشاره کردند که حدود 75 درصد از سلول ها کشته شده اند که می تواند ارتباط احتمالی با این که چگونه میکروپلاستیک ها ممکن است به کلیه های مان آسیب بزنند را نشان دهند.

چگونه از میکروپلاستیک ها اجتناب ورزیم؟
نخست آن که پلاستیک ها را در مایکروویو قرار ندهید. دانشمندان امیدوار هستند پلاستیک بهتری ساخته شود که ذرات کم تری آزاد کند اما هنوز چنین نوعی از پلاستیک ساخته نشده و در نتیجه باید جانب احتیاط را رعایت کرد.
برچسب ها: مایکروویو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها