به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۷ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۴۲۸۸۷۵

بهبود خلق‌وخو با مصرف انگور

بهبود خلق‌وخو با مصرف انگور
گروه سلامت: انگور،‌ یکی از میوه‌های خوشمزه­ای‌­ست که انواع مختلف آن را می‌توان در روزهای پایانی تابستان مزه‌چشی کرد. این میوه سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که به حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری‌های مختلف کمک می‌کند.به گزارش سلامت، گنجاندن انگور در رژیم غذایی جزء توصیه‌های مهمی است که شناخت فواید آن خالی از لطف نخواهد بود. این فواید عبارتند از: 
 
1. حفظ سلامت قلب‌عروق
مطالعات نشان می‌دهد مصرف منظم انگور تاثیر مثبتی بر عملکرد جداره داخلی عروق دارد. ریزمغذی‌های موجود در این میوه همچنین الاستیسیته عروق خونی را افزایش می‌‌دهد و در نتیجه منجر به بهبود خونرسانی می‌شود. خوردن انگور در کاهش کلسترول مضر خون نقش دارد و مانع از تشکیل لخته‌های خون در عروق می‌شود که این دو خاصیت نقش موثری در پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی خواهد داشت. 

2. بهبود تمرکز
مغز برای قابلیت‌های شناختی به انرژی نیاز دارد. انگور به‌دلیل شاخص گلیسمی نسبتا بالا به بهبود تمرکز و تقویت حافظه کمک می‌کند. خوردن چند حبه انگور حین انجام فعالیت‌های ذهنی در خلاقیت بیشتر و بازدهی بهتر موثر است. 

3. پاکسازی بدن
انگور سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها به‌خصوص کاتچین، کوئرستین و کائمفرول است. این پلی‌فنول‌ها عملکرد رادیکال‌های آزاد را در بدن خنثی می‌کنند و در دفع مواد زائد تجمع‌یافته در بدن موثر هستند. مجموعه این فلاونوئیدها فعالیت آنزیم‌های عامل رشد سلول‌های سرطانی را نیز خنثی می‌کند. 

4. بهبود عملکرد روده‌ها
انگور حاوی فیبرهای ملایم است که عملکرد روده‌ها را تسهیل می‌کنند. البته برای بهره‌‌مندی بیشتر از این خواص بهتر است انگور ارگانیک مصرف کرد که فاقد ترکیبات شیمیایی باشد. در صورت ابتلا به یبوست موقتی نیز توصیه می‌شود چند عدد حبه انگور در حالت ناشتا میل شود. 

5. افزایش الاستیسیته پوست
انگور را می‌‌توان میوه‌ای موثر در پیشگیری از پیری پوست دانست. این میوه سرشار از رزوراتول و آب است که به مقابله با اثرات پیری مانند شل ‌شدن پوست، چروک‌های پوستی، خشکی اپیدرم، لکه‌های تیره و... کمک می‌کند. 

6. بهبود سنگینی پاها
افرادی که از مشکل سنگینی پاها و احساس مورمور رنج می‌برند، بهتر است حتما انگور را در رژیم غذایی شان بگنجانند. به‌دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند رزوراتول و فلاونوئیدها، خوردن انگور در بهبود این مشکل موثر خواهد بود. البته توصیه می‌شود انگور همراه دانه‌ها و پوست مصرف شود. 

7. بهبود خلق‌وخو
بی‌حوصلگی موقت یکی از علائم شایع روزهای ابتدایی پاییز است که در کنار ورزش و حضور در معرض نور خورشید توصیه می‌شود انگور نیز در رژیم غذایی گنجانده ‌شود. این میوه حاوی ویتامین B6 است که نقش اساسی در تشکیل ناقل‌‌های عصبی و گلبول‌های قرمز دارد. بدین‌ترتیب اکسیژن، بهتر به سلول‌ها انتقال می‌‌یابد و موجب تقویت ایمنی بدن می‌شود. نهایتاً تقویت بدن به بهبود حالت روانی و احساس بهتر نیز کمک می‌کند. 

8. محافظت در برابر عفونت‌های دهان و دندان
انگور مقدار فراوانی ویتامینC دارد که آنتی‌اکسیدان موثر در برابر عفونت‌‌های دهان و دندان است. این ویتامین به جذب بهتر آهن کمک می‌کند که موجب بهبود سلامت غضروف‌ها، لثه‌ها، دندان‌ها و استخوان‌ها می شود. 
برچسب ها: انگور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها