به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۴۲۹۱۰۹

ما آخرین دایناسورهای «اکشن» هستیم!

ما آخرین دایناسورهای «اکشن» هستیم!
گروه فرهنگی:سیلوستر استالونه قهرمان اکشن دهه هشتاد میلادی حرف‌های تازه‌ای درباره ژانر پرطرفدار اکشن مطرح کرده و گفته است: زمانی که من و آرنولد بازی در فیلم‌های اکشن را شروع کردیم، چیزی به نام گونه اکشن به آن صورت وجود نداشت!

به گزارش صبا، او از خودش به عنوان یکی از «آخرین دایناسورهای ژانر اکشن» نام برده است!استالونه که چهارمین قسمت فرانچایز «بی‌مصرف‌ها» را آماده نمایش عمومی دارد، آخرین قهرمان اکشن دهه هشتاد است که هنوز با موفقیت در سینما و تلویزیون هنرنمایی می‌کند.

او می گوید: «می‌توانید از من به عنوان آخرین دایناسورهای گونه اکشن اسم ببرید. شما این روزها نمی‌توانید قهرمان اکشنی چون من و بقیه ستارگان اکشن آن دهه را پیدا کنید.»بازیگر کهنسال سینما در عین حال برای اولین بار نکات جالبی را در رابطه با ژانر اکشن مطرح می کند که شنیدنی است.

به گفته او: «زمانی که من و آرنولد بازی در فیلم‌های اکشن را شروع کردیم، چیزی به نام گونه اکشن به آن صورت وجود نداشت. دهه هشتاد میلادی از آن جهت بسیار جالب توجه است که شکل و فرم ژانر اکشن هنوز راه خود را پیدا نکرده بود. فیلم‌های اکشن منحصر به چیزهایی مثل تعقیب و گریز ماشین‌ها می‌شدند که بهترین نمونه‌اش را در مثل «بولت» و «ارتباط فرانسوی» می‌بینیم.»

استالونه ادعا می‌کند که با حضور او و آرنولد، ژانر اکشن وارد مقطع تازه و دیگری شد که به اعتلای این گونه سینمایی کمک زیادی کرد:« آن زمان ما قهرمان اکشن یا آدم اکشن کار نداشتیم و شما نمی‌توانستید از بازیگر خاصی به عنوان بازیگر ژانر اکشن یا قهرمان اکشن اسم ببرید. در حقیقت این آرنولد بود که به بازیگر نقش‌های اکشن اعتبار و نشان داد. از آن زمان به بعد، بدن و حرکات بازیگر در ژانر اکشن اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد و فیلمنامه متکی به حضور و حرکات و اقدامات بازیگران این نقش شد.»

استالونه در دو دهه هشتاد و نود میلادی یکی از مطرح‌ترین بازیگران روز سینما بود  که با دو مجموعه فیلم «راکی» و «رامبو» خود توانست موقعیت ممتازی برای ژانر اکشن کسب کند.بجز او و آرنولد شوارزنگر، بروس ویلیس سومین بازیگر دهه هشتاد بود که با «جان سخت»های خود توانست عنوان قهرمان اکشن سینما را از آن خود کند.

بازیگر ۷۷ ساله سینما هم چنین از اینکه همکارانش چون آرنولد، ویلیس و حتی دولف لانگرن این روزها نقش‌های مهمی را در فیلم‌ها به عهده نمی‌گیرند، ابراز تاسف کرد.قسمت چهارم اکشن جنایتکارانه بی مصرف ها برای تاریخ ۲۲ سپتامبر راهی پرده سینماهای کشورهای جهان می‌شود.

این بازیگر همچنین به‌زودی قسمت دوم سریال اینترنتی «توسلا شاه» را آماده پخش در پلتفرم‌های دیجیتالی می‌کند. فصل اول این درام جنایتکارانه مدتی قبل با استقبال تماشاگران دنیای استریم روبرو شد.شبکه نتفلیکس مستند «اسلای» را درباره سیلوستر استالونه تولید کرده که آن را سوم نوامبر پخش خواهد کرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها