به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۸:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۴۲۹۵۵۵
چالشی جدید برای بایدن؛

هجوم بی‌سابقه نیم‌میلیون مهاجر به مرز آمریکا!

گروه بین الملل: هزاران مهاجر در روزهای اخیر وارد آمریکا شده‌اند، و همچنان شمار بیشتری با اتوبوس و قطار باری وارد شهرهای مرزی مکزیک می‌شوند.
هجوم بی‌سابقه نیم‌میلیون مهاجر به مرز آمریکا!
به گزارش سی‌ان‌ان، این روند به سه دلیل همچنان سیر صعودی خواهد داشت: شمار ونزوئلایی‌هایی که از منطقه دارین گپ عبور می‌کنند به‌شدت افزایش یافته است، شمار زیادی از مهاجران ماه‌ها است در مکزیک منتظر بوده‌اند، شمار مهاجران مکزیکی به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است. به نوشته رویترز، این افزایش شمار مهاجران در مرزها‌ــ بیشتر در سن‌دیه‌گو، کالیفرنیا و شهرهای ال‌پاسو و ایگل‌پس تگزاس‌ــ  می‌تواند چالش سیاسی جدیدی برای جو بایدن ایجاد کند که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ قرار دارد.
بایدن در ماه مه سال جاری، در پی افزایش بی‌سابقه شمار مهاجران، سیاست جدیدی اعمال کرد که جلو عبور غیرقانونی از مرز را می‌گرفت، از جمله اخراج مهاجران و ممنوعیت پنج ساله ورود مجدد. این تمهیدهای سختگیرانه، ظرف یک ماه، میزان عبور از مرزها را حدود ۷۰ درصد کاهش داد.
 اما افزایش اخیر ورود از مرزها، با توجه به شمار بسیار بیشتری که از طریق مرز مکزیک و با قطارهای باری از مرکز و جنوب قاره آمریکا به سمت شمال سرازیر شده‌اند، نشان می‌دهد که اثر بازدارنده سیاست‌های سختگیرانه در حال از بین رفتن است.
به گزارش رویترز، به نقل از کارشناسان، نبود ظرفیت بازداشت و بررسی وضعیت مهاجران در مرز آمریکا اغلب امکان اجرای مجازات‌های سختگیرانه‌ای را که در ماه مه اعلام شد ناممکن می‌کند. در نتیجه، برخی پناهجویان که غیرقانونی از مرز عبور می‌کنند به‌جای اینکه اخراج شوند، تاریخ دادگاه را دریافت می‌کنند و آزاد می‌شوند.
آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهوری مکزیک، از نبود طرحی بین‌المللی برای کمک به کاهش فقر در کشورها و در نتیجه رفع عامل کلیدی مهاجرت انتقاد کرد. او دولت بایدن را به‌دلیل ایجاد مسیر قانونی برای مهاجرت تحسین کرد اما گفت این روند باید گسترده‌تر شود.
بنا بر آمار سازمان بین‌المللی مهاجرت، ماه گذشته، حدود ۸۲ هزار نفر از آمریکای جنوبی وارد پاناما شده‌اند، و از جنگل خطرناک منطقه دارین گپ عبور کرده‌اند، منطقه‌ای که در سال‌های اخیر از مانعی تقریبا عبورناپذیر به گذرگاه مهاجران تبدیل شده است. جوزپه لوپرته، رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت در پاناما، گفت برآورد می‌شود که تا پایان سال جاری نیم میلیون نفر از این منطقه رد شوند، که دو برابر آمار سال ۲۰۲۲ است.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها