به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۴۳۱۹۷۹

تاكید آمریكا بر ادامه کمک به اوکراین

تاكید آمریكا بر ادامه کمک به اوکراین
گروه بین الملل: جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در تماس تلفنی با کشورهای هم‌پیمان آمریکا و کشورهای گروه هفت، به آنها اطمینان داد که کمک‌های ایالات متحده به اوکراین ادامه خواهد یافت.
این تماس‌ها پس از آن انجام می‌شود که به دلیل برکناری بی‌سابقه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در مورد زمان‌بندی کمک‌های آمریکا به اوکراین نگرانی‌هایی ایجاد شده است.
جمهوری‌خواهان که کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در اختیار دارند، در یک رأی‌گیری تاریخی، کوین مک‌کارتی از حزب جمهوری‌خواه را برکنار کردند. جمهوری‌خواهان تندرو، کوین مک‌کارتی را متهم می‌کنند که به اندازه کافی برای کاهش هزینه‌های دولت فدرال در مذاکرات با دولت بایدن تلاش نکرده است.برخی نمایندگان حزب جمهوری‌خواه می‌گویند منابع مالی که برای اوکراین تخصیص داده می‌شود می‌تواند صرف امنیت در مرزهای کشور شود.پس از اعلام این خبر، جو بایدن در همان روز بار دیگر از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان خواست به پشتیبانی مالی از اوکراین ادامه دهند.
 همچنین جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا، تأکید کرد که واشینگتن باید بدون وقفه به حمایت مالی از اوکراین ادامه دهد.
 کربی در یک نشست خبری گفت: «ما تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم اجازه دهیم حمایت آمریکا از اوکراین قطع شود. زمان با ما یار نیست و عدم حمایت، حتی برای مدی کوتاه، ممکن است وضعیت را بدتر کند.»به گفته جان کربی، پنتاگون هنوز منابع مالی کافی برای برآوردن نیازهای میادین جنگ اوکراین را دارد.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اما در عین حال اذعان کرد که اگر کنگره ایالات متحده به زودی با تأمین بودجه اضافی برای حمایت از اوکراین موافقت نکند، بودجه تأییدشده فعلی ممکن است برای تقریباً «یک تا دو ماه دیگر» کافی باشد.
ادامه رویارویی فرسایشی سناتورهای جمهوری‌خواه با دموکرات‌ها، در هفته‌های اخیر مشکلاتی بر سر تصویب بودجه جدید برای دولت ایالات متحده ایجاد کرده اما کنگره آمریکا شامگاه شنبه برای جلوگیری از تعطیلی دولت، با تصویب یک بسته بودجه کوتاه‌مدت ۴۵ روزه موافقت کرد. در این بودجه مبلغ کمک به اوکراین را کاهش داده شده است.
اوکراین از چند ماه پیش ضد حمله‌ای را برای بازپس‌گیری مناطق اشغالی خود از دست روسیه آغاز کرده است اما برخی نمایندگان حزب جمهوری‌خواه نسبت به سرعت ضدحملات اوکراین و هدر رفتن این منابع مالی در سیستم فساد‌آمیز اوکراین اظهار نگرانی می‌کنند.

 
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها