به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۲:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۳ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۴۳۲۰۲۴

حکم سنگین علیه روزنامه‌نگار روس مخالف جنگ!

حکم سنگین علیه روزنامه‌نگار روس مخالف جنگ!
گروه بین‌الملل: مارینا اوسیانیکووا، روزنامه‌نگار روس مخالف حمله نظامی روسیه به اوکراین روز چهارشنبه ۱۲ مهر به اتهام «انتشار آگاهانه اطلاعات نادرست در مورد نیروهای مسلح روسیه» به صورت غیابی محاکمه به هشت سال و نیم زندان محکوم شد!
این روزنامه نگار روس در بیانیه‌ای، اتهامات نسبت داده شده به او را «پوچ و با انگیزه سیاسی» خواند و گفت که «گناهی را نمی‌پذیرد» و «حتی یک کلمه را پس نمی‌گیرد». مارینا اوسیانیکووا، در ماه مارس ۲۰۲۲ در جریان پخش زنده برنامه اخبار شبانگاهی کانال یک تلویزیون روسیه با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعار «جنگ را متوقف کنید» و «اینجا به شما دروغ می‌گویند» اعتراض خود را به جنگ ابراز کرد.
او که برای این اقدام به جریمه نقدی محکوم شده بود، در ماه جولای ۲۰۲۲ نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعار «چند کودک دیگر باید بمیرند تا جنگ را متوقف کنید؟» و «پوتین قاتل، ارتش روسیه فاشیست» در مقابل کاخ کرملین بازداشت و به حبس خانگی محکوم شد. اوسیانیکووا در ماه فوریه ۲۰۲۳ به همراه دخترش به فرانسه رفت. حکم محکومیت این روزنامه نگار روس با انتقاد شدید سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر روبرو شده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها