به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۴۳۲۵۲
آقاي ميركاظمي؛ كاهش محسوس آلودگي پايتخت را نمي‌بيني؟

دفاع تمام قد وزیر نفت احمدی‌‌نژاد از بنزین آلوده پتروشیمی!

ادعاهای مطرح شده درباره بنزین سیاسی است! باید از دولت قبلی تشکر کرد!
گروه اقتصادي: در حاليكه با توقف توليد و توزيع بنزين آلوده و مرگبار پتروشيمي، هواي تهران و كلان‌شهرها به سرعت تغيير كرده و ميزان پاكي و كاهش آلودگي آن محسوس شده است، وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد مي‌گويد: ادعاهای مطرح شده درباره بنزین سیاسی است و باید از دولت قبلی تشکر کرد!
دفاع تمام قد وزیر نفت احمدی‌‌نژاد از بنزین آلوده پتروشیمی!
مسعود میرکاظمی نماینده فعلی مجلس در گفت‌وگو با فارس، با فرافكني‌هاي خاص طيف خود بدون اينكه كمترين اشاره‌اي به بهبود محسوس هواي پايتخت و كلانشهرها پس از توقف توزيع بنزين آلوده پتروشيمي‌ها، داشته باشد به مباحث غيرتخصصي وارد شده و قصد دفاع از عملكرد دولت سابق را دارد و مي‌گويد: به خاطر استرس شدیدی! که درباره بنزین پتروشیمی به جامعه وارد کرده بودند، کمیسیون انرژی تصمیم گرفت وارد این مسئله شده و ببیند اصل و واقعیت موضوع چیست.
اظهارات وزير نفت احمدي‌نژاد را در ادامه مي‌خوانيد:

رئیس کمیسیون انرژی با بیان اینکه 4 سوال اساسی از وزارت نفت شد، اضافه کرد: سوال اول اینکه درباره کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه‌هایی که قدیمی هستند و بازسازی نشده‌اند توضیح دهند؛ دوم اینکه درباره کیفیت فرآورده پالایشگاه‌هایی که بازسازی شده و به سطح یورو 4 و یورو 5 رسیده است، سوم کیفیت فرآورده‌هایی که از پتروشیمی‌ها به دست می‌آید و همینطور کیفیت بنزین وارداتی توضیح دهند. وی ادامه داد: مدیران قبلی پالایش و پخش را هم دعوت کردیم تا اطلاعات درباره بنزین و به خصوص نفت گاز تکمیل شود و جمع‌بندی کمیسیون به این ترتیب بود که موضوعات اصلی تعیین کننده کیفیت بنزین، آروماتیک، اکتان، گوگرد هستند که استاندارد یورو 4 بنزین را تا 1 درصد، آروماتیک را تا 35 درصد، گوگرد را تا ppm50 و اکتان را بالای 95 تعیین کرده است.

میرکاظمی افزود: آنچه در گذشته و در دوره اصلاحات انجام شده استاندارد یورو 2 را ملاک می‌دانستند و مثلا «بنزن» را تا 4.5 درصد هم قبول داشته‌اند و ابلاغیه این مطلب در کمیسیون وجود دارد و محیط زیست هم هیچ ایرادی نمی‌گرفته است. وی تصریح کرد: اگر این بازسازی‌ها قبل از دولت قبل به خصوص در دوره اصلاحات انجام شده بود و به استاندارد یورو 2 اکتفا نمی‌کردند و بنزین محتوی 4.5 درصد «بنزن» و گوگرد 350 تا 400 ppm توزیع نمی‌کردند امروز فرآورده‌های کشور کاملا پاک بود کمااینکه گازوئیل با 10 هزار ppm گوگرد تولید می‌شده و الان هم توزیع می‌شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه 6 میلیون لیتر بنزین از پتروشیمی‌ها دریافت کرده‌اند که با 61 میلیون لیتر پالایشگاه‌ها به 67 میلیون لیتر می‌رسد، گفت: تا مصرف 70 میلیون لیتری 3 میلیون لیتر کسری دارند و باید وارد کنند و البته در سال گذشته مصرف تقریبا معادل تولید بود و مشکل چندانی نداشتند. وی اظهار داشت: جمع‌بندی‌ ما بر اساس اطلاعات ارائه شده به کمیسیون آن بود که بنزین دریافتی از پتروشیمی‌ها اکتان بالای 95 دارد و تا 104 هم رسیده است، «بنزن» آن به خصوص در پتروشیمی نوری که بخش اعظم بنزین پتروشیمی را تولید می‌کند زیر 2 درصد است و گوگرد آن هم تقریبا 50 ppm است و مشکلی نداشته است.

وی اضافه کرد: نکته مهم در بحث‌های کمیسیون این بود که به جز 17 میلیون لیتر بنزین یورو 4 که «بنزن» آن زیر 1 درصد است، «بنزن» در بنزین بقیه پالایشگاه‌ها به طور متوسط حدود 2 درصد است؛ یعنی پالایشگاه‌هایی که بازسازی آنها به پایان نرسیده، درصد بنزنی مشابه درصد بنزن پتروشیمی‌ها دارند. میرکاظمی تصریح کرد: بنابراین حساسیت ایجاد شده روی بنزین پتروشیمی‌ها بیجا بود چرا که اگر بحث سلامت مردم مطرح است در بخش اعظم بنزین پالایشگاه‌ها یعنی فاصله 61 میلیون لیتر تا 17 میلیون لیتر درصد بنزن استاندارد نیست و با یورو 4 همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه در مورد گازوئیل هم پالایشگاه‌های معمولی بین 5 تا 10 هزار ppm گوگرد دارد که آلایندگی وحشتناکی ایجاد می‌کند، گفت: تاکید کمیسیون این بود که بازسازی‌ها زودتر انجام شود و فرصت‌سوزی‌های دولت‌های قبل از دولت قبل یعنی دولت‌های هفتم و هشتم باید مورد رسیدگی قرار بگیرد که با چه دلیلی واردکننده بنزین شدند و کیفیت فرآورده‌ها را هم افزایش ندادند.

وی افزود: در ابتدای دولت اصلاحات واردات بنزین نداشتیم اما وقتی دولت را تحویل دادند 25 میلیون لیتر واردات داشتیم و باید سوال شود در آن زمان که تحریم هم نبودیم چرا بازسازی و افزایش کیفیت فرآورده‌ها انجام نشد. آقایان امروز باید از دولت قبل تشکر کنند که همت کرد و بازسازی پالایشگاه‌ها را آغاز کرد که امروز آقایان یکی یکی از آنها بهره‌برداری می‌کنند و اعلام می‌کنند در تهران و دیگر شهرها بنزین یورو 4 توزیع می‌کنند و باید قدرشناس باشند که سرمایه‌گذاری قابل توجهی در دولت قبل به خصوص در دولت دهم در پالایشگاه‌ها انجام شد.

وی در ادامه گفت: نکته مهم دیگر جلسه کمیسیون آن بود که محیط زیست و استاندارد هیچ گونه آزمایشی روی بنزین‌ها انجام نداده‌اند و اعضای کمیسیون به اتفاق آقایان را مورد سوال قرار دادند که وقتی نمونه نگرفته‌اید چطور درباره آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ اظهار‌نظر کرده‌اید یعنی استاندارد و محیط زیست اصلا هیچ نمونه‌ای نگرفته بودند و می‌گفتند ما تجهیزات نداریم که به آنها گفتیم می‌توانید از تجهیزات خود نفت یا دانشگاه‌ها استفاده کنید.

میرکاظمی اضافه کرد: نکته دیگر آن بود که بنزین وارداتی بر اساس گزارش مدیران سابق پالایش و پخش حتی یورو 2 هم نبوده است و از یورو 2 آلاینده‌تر بوده است اما وقتی از استاندارد و محیط زیست پرسیدیم گفتند، مسئولیتی درباره بنزین نداریم. همان جا کمیسیون اعلام کرد اگر قرار باشد بنزین وارد شود همانطور که وزارت نفت قول داده باید یورو 4 باشد و در ثانی استاندارد مکلف به نمونه‌گیری و اعلام نتایج آن در کشور است.

وی افزود: محیط زیست نیز مکلف به نمونه‌گیری است و اگر این کار را نکنند در اجرای ماموریت خود کوتاهی کرده‌اند و در عین حال اگر شرح وظایف سازمان استاندارد را بخوانید گفته شده که هر نوع وارداتی باید به تائید استاندارد برسد. این نهادها ماموریت پیدا کردند این کار را انجام دهند و از این به بعد نمی‌توانند بگویند ما مسئولیتی نداریم، از آنها پرسیدیم چطور مصاحبه می‌کنند در حالی که می‌گویند مسئولیتی در این حوزه ندارند؟

وی با بیان اینکه این بررسی نشان داد بسیاری از ادعاهای مطرح شده غیرکارشناسی و بیشتر سیاسی و تبلیغاتی است، اضافه کرد: جمع‌بندی ما این بود که اگر وزارت نفت به هر دلیلی می‌خواهد بنزین وارد کند، چرا در جامعه التهاب ایجاد می‌کند و اخباری را منتشر می‌کند که واقعیت ندارد و اگر محیط زیست نگران سلامتی مردم است چرا روی گازوئیل که آلایندگی به مراتب بالاتری دارد حساس نمی‌شود یا روی فاصله 61 میلیون لیتر و 17 میلیون لیتر که بنزین پالایشگاه‌های قدیمی است و در مواردی حتی یورو 2 هم نیست حساسیت نشان نمی‌دهد؟ و نکته مهم‌تر آنکه وقتی محیط زیست نمونه نگرفته است چگونه درباره آن اظهار‌نظر می‌کند؟

وی تاکید کرد: توصیه ما این بود که باید آرامش را به جامعه برگردانند، التهاب ایجاد نکنند، اطلاعات خلاف واقع ندهند و اگر روزی تحریم به جایی رسید که نتوانستند 10 میلیون لیتر بنزین ووارد کنند روی آن را داشته باشند که دوباره از پتروشیمی‌ها کمک بگیرند. رئیس کمیسیون انرژی اضافه کرد: به آقایان هم گفته شد اگر می خواهید بنزین وارد کنید ضرورتی نداشت که تولید بنزین پتروشیمی را که یک کار جهادی بود تخریب کنید.

علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۳:۰۷
فكر كنم بچه هاي وزير سابق تو خارج زندگي ميكنن كه اصلا نگران نيستن. اخه ايشان اگه زندگي خودشون براشون مهم نيست كمي بايد زندگي مردم براشون ارزش داشته باشه. (230467)
كاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۳:۴۱
شما همتون چسبيدين به اين روحاني حرف حق هم تو سرتون نميره (230480)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۲۰:۱۴
بهار جان اونا گند زدن به مملکت و رفتن!!!!!!!!
و نیاز به تخریب ندارن!!!!!

بگید وزیر نفت حال چه برنامه ای برای بنزین داره؟

آیا پخش بنزین پاک در تهران و بنزین آلوده در بقیه شهرها عدالت است؟
باز حداقل اونا عدالت داشتن و همه شهرها رو یه نوع بنزین پخش میکردن (230552)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۲۱:۲۰
در شهرهای کوچک به علت تعداد کمتر خودروها آلودگی خیلی کمتر است و اینکه اولویت با شهرهای بزرگ است که الو ده اند منطقی است (230561)
iran news
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۲:۴۲
عدالت به معنی تساوی نیست
اما وزیر جدید از عملکرد خودش بگه
تمام شد دولت قبل شما کاری انجام بدید بعدش بشینید بگید ما کردیم اونا نتونستن (230606)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۲۰:۵۶
ننه جون شیخ هم می فهمید آلودگی یعنی چی و اینکه الان هوا پاک تره.... (230557)
ای وی وی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۲۱:۴۲
تو هیچ جا پتروشیمی بنزین تولید نمیکنه . این هزار دفه ... (230564)
فراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۳:۳۵
اخه وزير كار درست پس هواي خوب اين روزهاي تهران دليلش چيه؟! حتما پرنده ها بيشتر بال ميزنن و باعث جابه جايي هوا ميشن؟ من به نوبه خودم از دولت قبل تشكر ميكنم كه با سياست هاي قوي باعث افزايش مهاجرت پرنده ها از اقصي نقاط جهان به تهران شد! (230608)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۳:۴۷
من هم وقتی اعلام کردند در تولید بنزین خود کفا شدیم خیلی به خودم میبالیدم و افتخار می کردم تا اینکه روزی بر حسب اتفاق به مقاله ای علمی به زبان انگلیسی بر خوردم که در آن توضیح داده بود بنزین تولیدی در پتروشیمی مردم را به دیار مرگ می فرستد و از عوارض وحشتناک آن در کوتاه مدت و دراز مدت به زبان علمی سخن گفته بود. اول تصمیم گرفتم مقاله ی علمی را ترجمه کنم و برای روزنامه یا سایتی بفرستم اما حقیقتش ترسیدم که در میان اون بلبشو افتخارات ناشی از تولید بنزین یه اصطلاح ملی بد برخورد کنند و من متهم بشم (230483)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۴:۳۶
کارشون همین آمار دادنهای استادانه بود دیگه (230494)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۲۰:۴۹
وی به دلیل اجازه واردات بی رویه شکر،ضربه شدید به واحدهای تولیدی و کشاورزان،عدم اجرای قانون بودجه سال 85 و 86 در خصوص تعرفه کالاهای وارداتی، بی ثباتی در نرخ تعرفه،عدم حمایت از واحدهای تولیدی یا واردات بی رویه به ویژه در کالاهای مصرفی کشاورزی  قرار بود حتی در مجلس هفتم استیضاح شود در دوران تصدی وی به‌عنوان وزیر نفت، تصفیه شدید مدیران ارشد صنعت نفت ایران، انجام گردید، که طی مدت کمتر از ۱ سال، بیش از ۲۵۰ مدیر ارشد نفتی خانه‌نشین شدند. (230556)
1234
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۵:۲۵
برادر من حرف . . . زدن که هزینه ندارد!!!!! (230498)
ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۲۱:۳۱
تولید بنزین در پتروشیمی زمان ریاست همین آقا در وزارت نفت انجام شد یعنی ایشون خودشون متهم هستند معلومه دفاع میکنه (230562)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۳:۱۱
چطوره کسانی که در این8 سال مشکلات ریوی ، سرطان و... پیدا کردند در همایشی تحت عنوان" نتیجه کار دلواپسان" جلو خونه این فرد جمع بشوند (230468)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۳:۴۸
اتفاقاً دلواپسان در این مورد اصلا و ابدا دلواپس نیستند. خیالشون راحته که همه را به زور به بهشت می فرستند! (230485)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۸:۲۲
اقايان شما دلواپس چي هستيد؟؟دلواپس سلامتي افراد جامعه؟؟دلوپس حقوق مردم؟؟دلواپس سبك زندگي مردم؟؟دلواپس فقر و نداري مردم؟؟؟شما دلواپس قدرت و اموال و منافع خودتان هستيدولاغير....اميدوارم روزي برسد تمام پرده هاي اين دروغگوييها وپنهانكاريها كنار برودو ملت خسته اسماني براي نفس كشيدن پيدا كند (230519)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۹:۳۱
ای کاش بعضی از وکلای دادگستری که راه و روش شکایت رو بلدند پیگیر شکایت اساسی از وزیر سابق نفت و رییسش در دادگاهها ی متعددی در کشور شوند چون قطعا قضات باشرف مملکت از کنار این شکایت نخواهند گذشت (230537)
ناشناس
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۳:۱۲
ایشان کاسب است و یکی از دکان های ایشان ایران کد است (230469)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۵:۲۷
دکان دو نبش هم دارد. (230499)
اميد222
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۳:۱۲
سلام.من اصلا وقت خودم نگرفتم گفته هاي وزيري که الان به علت همکاري با بابک زنجاني الان بايد تو زندان باشه بخونم (230470)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۳:۱۸
با سلام و تبریک عید سعید مبعث

متاسفانه صداو سیمای میلی در بخش های خبری اش مخصوصا 20.30از بنزین پتروشیمی دفاع میکنند و دولت روحانی را به دروغگویی متهم میکنند (230472)
محمود دزفولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۷:۵۱
واقعا درست میگیدحواستون هست هر روز صدا سیما سخنرانی رحیم پور ازغدی رو میزاره خدائیش یه شماره پیامک بزاره ببینیم چقدر پیامک در حمایت از سخرانی های ایشان ارسال می شود.یه روز روز ده نکی رو میاره و یه روز سلحشور رو!!!!مداحی کسی رو میزاره که توی بزرگراه به مردم شلیک میکنه!!!!با نماینده هایی مصاحبه می کند که همه جزو مخالفان دولت هستند!!!! (230513)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۸:۲۶
دوست گرامي ،روييه صدا سيما بر ملت اشكار است....ودر افكار مردم جايي ندارد..وقتي مردم با چشم خودشان الودگيهاي تهران قبل از فروردين با تهران الان رو مي بيننددگر نيازي به نگراني نيست كه صدا و سيما چي ميگه ،وجدان مردم بهترين قضاوت را ميكنه (230520)
حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۳:۱۹
من ميگم ايشون يه ٢٤ ساعت وسط يه چهار راه بزرگ تهران با همون بنزين الوده وايسه ببينيم باز ازين حرفا ميزنن يا نه. ايشون هم بهتره دلواپس دزدي هاي ٨ سال گذشته باشن (230473)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۳:۲۱
از قدیم گفته اند هیچ ماست فروشی نمیگوید ماست من ترش است!!!!
رو که رو نیست سنگ پای قزوین جلوش لنگ می اندازد.
تا خودشان مثل بقیه مردم بیمار نشوند ........ (230474)
محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۳:۲۳
اینا پر رو تر از این حرفان.خیالشونم راحته که صدا و سیما بر علیهشون اقدامی نمیکنه و حتی دفاع هم میکنه! (230475)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۸:۳۹
به صدا و سیما محدود نمی شه. قوه قضاییه چه برخوردی با اینها تا کنون کرده؟ (230523)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۳:۲۸
یکی ازدولت احمدی نژاد با چه روی صحبت از ارامش میکندشما سراسر مملکت رابه فقر فلاکت بدبختی اعتیاد÷بیکاری . . کشاندید خجالت بکشید خدا انشالله . . . ÷دولت روحانی ازدل مردم برخاست÷بدون هیچ قل قشی (230476)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۳:۳۲
آقای میر کاظمی ، بنزین پترو شیمی شما مردم خفه کرده بود ، در روز هایی از سال ما جلو پای خودمون نمی دیدیم!!
مردم باید شکایت کنند ، اثرات این مواد سمی مانند صلاح های شیمیایی صدام حسین است...سال های بعد بیشتر خودش را نشان می دهد (230477)
مسیح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۳:۳۹
رشد سرطان بیش از80 درصد در ایران با مصرف بنزین پتروشیمی هم از افتخارات است جناب میر کاظمی اشاره بفرمائید (230479)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۳:۴۳
دولت فعلی هم اگر خودشو باعث این بهبود میدونه خواهشاً این گازوییل آلوده رو که سهم بسیاری در کثیف کردن هوای تهران در همین روزهارو داره حذف کنه همینطور موترو سیکلتها که جدای آلودگی صوتی با 4 میلیون در تهران جولان میدن و طبق گقته رییس نیروی انتظامی 8 برابر خودروها آلودگی ایجاد میکنن. . . اگه اینها صورت بگیره معلومه دعوای سیاسی نیست و توجه به محیط زیست شکل گرفته است (230482)
مسعود صباغی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۴:۱۳
پدیده وارونگی هوا ربطی به بنزین نداره، به دمای هوا ربط دار ه که در فصول سرد بیشتر میشه.
در ضمن اون چیزی که باعث میشه جلوی پاتو نبینی گرد و غباره نه صرفا آلاینده.
اکثر آلاینده ها که در حد میکرون هستند و تاثیری در دید ندارند.
برای این مسئله چشمی نمیشه حرف زد. باید یه معیاری باشه که مشخص بکنه بنزین آلوده بوده یا هست.
مثل پژوهشگاه نفت که موظف شده. (230490)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۵:۴۲
یاور کنید من در دو تا سمینار شرکت کردم وایشان بعنوان سخنران صحبت کردند (سال 89)بیشتر به هزیان گویی شبیه بود .خیلی با غرولند جلسه را ترک کردند آنوقت بعنوان تئوریسین تز میدهد.حیف تریبون در اختیار این آدم ها باشد!!!! (230500)
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۶:۵۶
جناب وزیر تشکر از کدام کار مثبت از بابک زنجانی ااز اختلاس در بیمه ایران اختلاس از صندوق بیمه تامین اجتماعی از 16میلیاردی دانشگاه ایرانیان از سه هزار میلیارد اختلاس از ان سفرهای ولشکر کشی ها باان هزینه های هنگفت به خارج ازان تاراج پول نفت بیت المال نمی دونم با کدام رو می خواهند از ان دولت تشکر کنند (230502)
عجب !
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۷:۱۸
منكه طرفداراحمدي نژادم ،وي لطف بزرگي به ملت ايران كرد ،كه نتايجش بعدها بروز خواهند كرد! البته به شدت باتوليد بنزين الوده درپتروشيمي مخالفم (230507)
نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۷:۲۰
اخه این بابا که تو کار سیب زمینی و پیاز مونده بود (وزارت بازرگانی) و صرفا" به خاطر خوش خدمتی به احمدی نژاد به نفت راه یافت چه می فهمید بنزین چیه (230509)
آرامش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۹:۱۹
تعجبی نداره شهردار با سابقه دو سال که یکدفعه بشه رئیس دولت بنزینش بهتر از این می شه؟ (230536)
شهروند دهلرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۷:۲۴
اگرغیرازاین میفرمودند،عجیب بود. غضنفر۸سال تمام با بی تدبیری کشور را در مهلکه های خانمانسوز انداخت وقهرمانانی مانند بابک زنجانی و میرکاظمی یکه سوار این میدان شدند و الان حق دارند دلواپس شوند و از آن دوران طلایی دفاع کنند. (230511)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۸:۱۹
واقعا از اين انسانهايی كه جان مردم دست اويز نمايش قدرتشان شده است....خدايا ما را دچار چه كساني كرده ايي؟؟؟؟؟؟!!! (230518)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۸:۳۳
وقتی رئیس دولت قبل بعد از انتخابات 88 مردم مخالف خودشو یه مشت خز و خاشاک میگه پس باید نتیجه گرفت که اینها اصلا مردم رو آدم حساب نکردن و کسانی که به این دلیل هزار جور مرض گرفتن رو بشر نمیدونن (230521)
حبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۹:۴۵
مجید(حامی احمدی نژاد) هم میگه زمانی که دولت جدید اومده روی کار هر روز تو تهران باد میاد بنابراین هوای پاک دولت جدید به خاطر باده نه بنزین وارداتی. بله مشکل دولت قبل این بوده که باد نمی وزیده ولی الان باد غوغا میکنه (230542)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۲۲:۳۷
ایشان از همان ادمی است که از ریاست فروشگاه اتکا به وزارت نفت رفت . واین وزارت عظیم را فروشگاهی اداره کرد حاصل این عملکرد هم دوست عزیزش بابک زنجانی خان است . اگر پرونده بابک خان باز شود . نقش اقای میر کاظمی در نابودی منابع ، چپاول اموال وزارت نفت و دفاع ازتوذیع بنزین به شدت الوده مشخص میشود
البته میر کاظمی تنها نیست . وزرای مسئول . رئیس کمیسون نفت وانرژی مجلس ، رئیس سازمان محیط زیست و شخص احمدی نژاد هم هستند . (230575)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۲۳:۰۸
باد هوای آلوده را از بین نمیبرد بلکه جابجا میکنه یعنی آلودگی سرجاش چرخ میزنه.و اما بنزین پتروشیمی کهازش دفاع میکنند:ژاپنی ها استاد فن پتروشیمی در دنیا هستند ولی تا بحال به مخیله شون نیامد که از پتروشیمی بنزین تهیه کنند .اگر تهیه بنزین به این سادگی است پس پالایشگاه های نفت را برای خنده درست میکنند!! (230578)
کریم اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۲۳:۳۸
امثال این بابا باید دردادگاه محاکمه شوند (230581)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۲۳:۵۱
سروصدای دولتی درباره آلودگی بنزین فقط به خاطر اینه که از سود سرشارواردات بنزین بهرهمند شوند والا بنزین تولیدی هنوز در تهران توزیع نشده (230583)
سپیده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۰:۱۹
هرگونه تفکری که برای مقاصد سیاسی و ایدئولوژیک خود خسران و بلیه ای را بمردم وارد کند باید زمانی در محکمه عادله پاسخگو باشد.
هیچ تفاوتی ندارد به نوع جریان و گروه و حزب و دسته وشخص
چرا که جان انسانها حرمتش از هر چیز بالاتر است. (230587)
على
Romania
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۳:۰۰
واقعاً كه تضاد در مصاحبه ايشان از صدر تا ذيل است مثلاً گفته اند كه بنزينها آزمايش نشده !!! در اينصورت ايشان از كجا مطمين هستند كه بنزينهاى پتروشيمى با كيفيت است !!!!
اخيراً دانشگاه شريف و سپس پژوشكده نفت آزمايشات و بررسى كاملى روى كيفيت بنزين پتروشيمى ها انجام دادند و آنرا كاملاً بى كيفيت و سرطانزا اعلان كردند و اقاى وزير معزول توسط احمدى نژاد كوچكترين اشاره اى به اين دو آزمايش نميكند.
انسان شك ميكند ايشان كه ادعا ميكند بدون آزمايش ديگران نظرات سياسى داده اند ، نكند خود ايشان همچون معجزه هزاره... (230607)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۷:۴۳
مشکل دولت قبل خیلی روشن است فقط یک جمله
به حاشیه رفتن علم ودانش و استبداد (230613)