به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۱۰:۰۰
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۴۳۴۶۵

بنزین آلوده پتروشیمی و آمار متهم ردیف‌اول!

بنزین آلوده پتروشیمی و آمار متهم ردیف‌اول!
گروه جامعه: سايت عصرایران نوشت: مسعود میرکاظمی، وزیر نفت محمود احمدی نژاد که تولید و توزیع بنزین پتروشیمی در زمان وی آغاز شد و اینک در مظان این اتهام قرار گرفته که بنزین آلوده و سرطان زا بین مردم ایران توزیع کرده است، در گفتگویی با خبرگزاری فارس، ضمن رد همه اتهامات گفته است که بنزین پتروشیمی فقط به میزان اندکی تولید و توزیع شده که آن هم سالم بوده و مشکلی نداشته است.

وی که هم اکنون ریاست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی را هم بر عهده دارد تهدید کرده چنانچه ادعای آلوده بودن بنزین پتروشیمی تکرار شود، مجلس برای مواجهه با افرادی که این ادعا را مطرح مي‌کنند، وارد عمل خواهد شد. حال بگذریم که رئیس کمیسیون انرژی (که باید این مدعا را بررسی کند) متهم ردیف اول این ماجراست و این از لطایف روزگار است.(در این نوشتار منظور از متهم ، متهم قضایی نیست بلکه بحث ناظر به افکار عمومی است.)

البته امیدواریم که حق با میرکاظمی باشد و بنزین پتروشیمی ، مشکلی نداشته باشد زیرا هیچ کس خوشحال نمی شود اگر بشنود سال ها در فضایی تنفس کرده که آلوده به پسماندهای گازی بنزین های سرطان زا بوده است. فقط با مقایسه اعدادی که وی در این مصاحبه و سخنان دوران وزارتش داده ، در صحت سخنان وی تردید به وجود مي‌آید. میرکاظمی در گفت و گوی اخیرش با فارس گفته است که مدعیان بنزین پتروشیمی، قضیه را بزرگ مي‌کنند زیرا از 70 میلیون لیتر بنزین مصرفی ، تنها 6 میلیون لیترش بنزین پتروشیمی بوده است.(فارس - 5 خرداد 93)

حال به سخنان همین شخص در سال 1388، یعنی زمانی که ماجرای بنزین پتروشیمی آغاز شد مراجعه مي‌کنیم ؛ بخوانید: "ما در مرحله اول این طرح همه واحدهای پتروشیمی را درگیر نکرده‌ایم و تولید را با ۱۴ میلیون لیتر در روز شروع کرده‌ایم که با در نظر گرفتن ۴۴ میلیون لیتر تولید فعلی پالایشگاه‌ها، توان تولید بنزین داخلی به ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روز مي‌رسد که به این ترتیب جمهوری اسلامی عملاً موضوع تحریم بنزین را بی اثر مي‌کند." (ایلنا - 26 آبان 88)

جالب است؛ وقتی جناب ایشان وزیر بود و مي‌خواست گزارش کار دهد و موضوع آلوده بودن بنزین پتروشیمی هم مطرح نبود ، مي‌گفت: ما تولید بنزین پتروشیمی را از 14 میلیون لیتر در روز آغاز کرده ایم و مدعی بود که این ، تازه اول کار است و همه واحدهای پتروشیمی درگیر طرح نشده اند!
اما اکنون موضوع آلوده و سرطان زا بودن این بنزین مطرح شده ، کار بزرگ(!) دیروزش را کوچک جلوه مي‌دهد و مي‌گوید که همه اش 6 میلیون لیتر بنزین پتروشیمی در روز تولید شده است و نباید آن را بزرگنمایی کرد.

توجه شود که 14 میلیون لیتر ، به قول خود وزیر اسبق، نقطه استارت بوده است و آن هم در زمانی بوده که کل بنزین مصرفی کشور ، 58 میلیون و 500 هزار لیتر بوده و معلوم نیست با رسیدن مصرف به 70 میلیون لیتر در روز ، چقدر از بنزین مصرفی ، تولید پتروشیمی ها بوده است ، خاصه آن که به اذعان خود وزیر اسبق، امکان واردات بنزین هم حتی از کشورهای دوست وجود نداشت.(مصاحبه با فارس - همان) وقتی جناب میرکاظمی، در دو موقعیت متفاوت دو آماز مختلف در باره یک واقعیت واحد مي‌دهد، چگونه مي‌توان بقیه حرف هایش را باور داشت و مطمئن شد که بنزین سالم به مردم داده شده است؟

راستی چند سوال هم که طرفداران بنزین پتروشیمی بدان پاسخ دهند عبارتند از این که اگر بنزین پتروشیمی سالم است و فرقی با بنزین معمولی ندارد، چرا تا قبل از تحریم واردات بنزین در دولت قبل، بنزین را از خارج وارد مي‌کردند و در پتروشیمی ها تولیدش نمی کردند؟ و دیگر این که آقایان مدعی اند بنزین پتروشیمی در کلان شهرها توزیع نشده و لذا آلودگی هوای کلانشهرها در آن زمان ربطی به این بنزین نداشت.جالب اینجاست که حتی خود وزیر وقت نفت، بنزین پتروشیمی را از نظر کیفیت قابل رقابت با بنزین وارداتی مي‌دانست.(شانا 26 شهریور 1389)
سؤال اینجاست اگر واقعاً بنزین پتروشیمی همانند بنزین متعارف بود، چرا این همه تأکید داشتند که در كلان شهرها توزیع نکرده‌اند؟ هر چند که وزیر کنونی نفت فاش کرده که بنزین آلوده پتروشیمی را در کلان شهرها هم توزیع مي‌کرده اند.

بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۰۹:۱۵
بنزین الوده هزاران نفر را در تهران وشهرهای دیگر به سرطان و بیماریهای تنفسی مبتلا کرده است وبرای برقراری عدالت بایستی این افراد . . .در دادگاه محاکمه وبه سزای عملشون برسند. (230949)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۱:۳۶
کدوم دادگاه؟! (230963)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۳:۵۶
اتفاق خاصی نیوفتاده که!!..آخه نمیدونم چرااینقدرشلوغش میکنید!!یه عده سرطان گرفتندومیگیرند..بنزین پالایشگاهی هم یه وسیله است،مثه پراید!!عمردست خداست.
دلواپسان،به اندازه ایی که خطرناک بودن پراید رو تاییدمیکنن،به همون اندازه هم سالم بودن این بنزین رو تکذیب میکنن. (230995)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۰۹:۲۲
مشکل از آنجا شروع می شود که برخی خدا خواه و مردم دوست هستند و برخی خود خواه و دشمن مردم و... (230950)
دی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۰۹:۳۱
باید پرسید چطور فردی که هفتاد هزار تومن دزدیده محکوم به اعدام میشود ولی افرادی که با تولید بنزین های الوده موجب مرگ و بیماری هزاران نفر شده اند ول میکردند و تهدید میکنند. (230951)
ما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۰۹:۵۲
لعنت به این خبر های خوش که اینها میدادن چه در مورد انرژی هسته ای چه در مورد بنزین (230952)
راما
United States
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۰۹:۵۶
آقای میرکاظمی الان اینو نگه چی بگه؟؟؟به نظر شما جرم این فرد کمتر از مه آفرید هست؟ (230953)
یی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۰:۰۲
باید محاکمه شوند. (230954)
علی
United States
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۰:۲۹
وی به دلیل اجازه واردات بی رویه شکر،ضربه شدید به واحدهای تولیدی و کشاورزان،عدم اجرای قانون بودجه سال 85 و 86 در خصوص تعرفه کالاهای وارداتی، بی ثباتی در نرخ تعرفه، عدم حمایت از واحدهای تولیدی یا واردات بی رویه به ویژه در کالاهای مصرفی کشاورزی  قرار بود در همان مجلس هفتم استیضاح شود،اما در نهایت عملی نشد و در دوران تصدی وی به‌عنوان وزیر نفت، تصفیه مدیران ارشد صنعت نفت ایران، انجام گردید، که طی مدت کمتر از ۱ سال، بیش از ۲۵۰ مدیر ارشد نفتی خانه‌نشین شدند. (230956)
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۰:۴۳
همین افراد بودند که با آدرس های غلط و آمار دروغ احمدی نژاد را گمراه کردند . (230957)
کوروش
United States
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۰:۵۳
اصلا قبول ندارم ، احمدی نژاد به قول یکی از وزرای خودش صد تا امثال مشاعی و اینهارا درس میداد و حتی صرف انتخاب افراد نامناسب برای تصدی پستهای مدیریتی در حد وزارت نیز بر عهده شخص احمدی نژاد است و جناب ریس هم باید پاسخگو باشد
ی (230960)
آبتین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۲:۴۸
آخه قربون شکلت برم شما مگه چقدر از نزدیک احمدی نژاد رو میشناختی؟یه نگاه بنداز ببین وزیرای اسبقش دارن در موردش چی میگن! مصاحبه آقایان کاظمی، جهرمی و فرشیدی! (230974)
حجن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۲:۵۳
اشتباهی لایک زدم (230978)
جوخه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۵:۰۵
آخی بمیرم براش. (231026)
ای وی وی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۱:۰۱
اول باید به اتهام دروغگویی محاکمه بشه طبق همین دوتا سند .
بعد باید به بنزینش هم رسیدگی بشه (230961)
بینام دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۱:۱۹
آقای احمدی نژاد با این مدیریت مسخره و این وزرای به اصطلاح دلسوز ایران ما را به فرطه نابودی کشید . خدا رحم کرد که دیگه وقت نشد مدیریت جهانی کند وگرنه خدا میدانست که ...... (230962)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۲:۵۳
آقای میرکاظمی باید بعنوان یک . . . محاکمه شود. چه بسیار خانواده هایی که به خاطر منافع شخصی این شخص و همدستانش الان باید حسرت داشتن پدر، مادر و یا فرزند را بخورند. اما بدان اگر اینگونه هم نشد ولی تاوانش را به زودی خواهی داد. (230977)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۳:۰۸
به به چه نمایندگانی در مجلس داریم. واقعا جای افتخار دارند. (230982)
شوخی وند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۳:۳۷
سناریوی میرکاظمی و حومه:
پرده اول: 14 میلیون نبوده و 6 میلیون بوده
پرده دوم: سرطان زا نبوده بلکه سرطان تنها بوده. زای آن را دشمنان اضافه کرده اند
پرده سوم: اصلا بنزین نبوده ، نفت بوده که برای چراغ های نفت سوز اهالی انقلابی بورکینا فاسو تولید می شده است
پرده چهارم: میرکاظمی با اصلاح طلب ها رفت و آمد داشته،شاید هم عضو نفوذی آنها بوده
پرده پنجم: میرکاظمی اصلاح طلب بوده
پرده آخر: کفن پوش های دلواپس راهی خیابان های تهران می شوند (230987)
adab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۵:۰۷
توی کشور وحکومت ما نه تنها ایشون محاکمه نمیشن بلکه هدایای ویژه هم به خاطر اینکه مردم رو سرطانی کردن بهشون میدن. (231029)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۵:۳۷
متهم باشی تهدید هم کنی خیلی زور داره!!آقای ضیغمی معاون همین آقا در پخش و پالایش آمار هایش موجود. بین 68 نا 69 میلیون لیتر مصرف در روز ؟احمدی نژاد دز زمان تحریم بنزین در یک سفر استانی از زبان آقای میر کاظمی و ضیغمی: بکوری چشم دشمنان نه تنها بنزین داخل را تأمین میکنینم بلکه قادر هستیم بنزین مان را صادر هم بکنیم و بدانید که این تحریم ها هیچ اثری ندارد.اثر آن تحریم اهدای انواع سرطان بنزینی به مردم کشور خودش بود. (231036)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۹:۵۹
این افراد( میر کاظمی و ...) باید هر چه زودتر محاکمه شوند و به سزای اعمالشان برسند. هر چند که فکر نمی کنم چنین اتفاقی بیفتد چون جان انسانها در کشور ما کالایی بسیار ارزان و بی ارزش است . (231158)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۱:۴۷
دوستان من یک بیمار سرطانی هستم....ولی قضیه را جور دیگر هم میشود نگاه کرد... یادمان نرفته روزی که تحریم نفت جدی شد و کشور داشت با بحران مواجه میشد .. واقعا ما در کمتر مصرف کردن بنزین چه کردیم..... شعار و بدو بیراه گفتن کاری ندارد ولی اگر قرار باشد کسی شکایت کند امثال من هستند ولی نه فقط از متولیان و نامبرده.......بلکه باید از همه کسانی که نه تنها در کاهش مصرف بنزین اقدام نکردند بلکه با خودروی تک سرنشین هوارا الوده تر میکردند .... راستی نقش شما در بیماری من چقدره (231178)