به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۴۳۶۰۰

شرایط اجاره خودروی ایرانی و خارجی/جدول

گروه اقتصادي: ، وقتی قیمت خودرو بالاتر از درآمدها است و مردم ناتوان از خرید خودروی صفر می‌شوند، بدیهی است که بازاری به نام خودروهای «اجاره‌ای» یا «دربستی» شکل خواهد گرفت.
بازاری که برای توصیف رونق آن کافی است نگاهی به فعالیت شرکت‌های مجاز در سطح شهر و آگهی‌های منتشرشده در روزنامه‌ها کرد. وقتی چشممان به اجاره خودرو می‌افتاد، لیستی از قیمت‌های خودروهای لوکس اجاره‌ای را که افراد به دلایل مختلفی، (خصوصاً مراسم عروسی) مایل به اجاره آن‌ها هستند، شاهد بودیم. یکی از مدیران این شرکت‌ها مدعی بود که امروزه اجاره خودرو تنها به مراسم خاصی مانند عروسی‌ها محدود نمی‌شود. بلکه مراجعه‌کنندگانی هستند که حاضرند برای تعطیلات چندروزه، پولی به قیمت خرید یک ماشین صفر و اجاره‌بهایی که حداقل روزانه بین 20 تا 70 هزار تومان است بپردازند.

به گفته‌ وی: اگرچه شرایط اجاره این ماشین‌ها با توجه به ایرانی و خارجی بودن ماشین متغیر است، اما در حالت کلی متقاضی باید چکی به مبلغ کل ماشین همراه با جواز کسب، سند ملک یا 5 میلیون ودیعه برای ماشین‌های ایرانی و 15 میلیون تومان ودیعه برای ماشین‌های خارجی به شرکت ارائه دهد. این در حالی است که اگر در هنگام اجاره، پیشامدی برای خودرو موردنظر اتفاق بیفتند، کل خسارت واردشده بر عهده اجاره‌کننده است. از سوی دیگر، اگر متقاضی ماشین را همراه با راننده اجاره کند، نه‌تنها نیازی به ارائه هیچ‌گونه مدرکی نیست، بلکه در صورت وقوع فاجعه از دادن هر هزینه‌ای به‌عنوان خسارت، معاف است.

اجاره خودرو با راننده (قیمت‌ها به ریال است)


 

اجاره خودرو بدون راننده (قیمت‌ها به ریال است)