به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۱:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۹ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۴۳۶۹۵۶

غیررسمی: عربستان میزبان جام جهانی 2034!

غیررسمی: عربستان میزبان جام جهانی 2034!
گروه ورزشی:فدراسیون فوتبال استرالیا رسما از تلاش برای میزبانی جام جهانی 2034 کنار کشید تا عربستان به تنها گزینه میزبانی این جام جهانی تبدیل شود.

به گزارش "ورزش سه"، در آستانه پایان مهلت قانونی ارسال درخواست میزبانی جام جهانی 2034 فدراسیون فوتبال استرالیا اعلام کرد که کمپین خود برای میزبانی جام جهانی را متوقف می‌کند و درخواست نهایی را به فیفا ارسال نخواهد کرد.این در حالی است که استرالیا به عنوان نخستین کشور برنامه خود برای میزبانی را اعلام کرد اما در نهایت نتوانست اجماع موردنظر را ایجاد کند و همچنین با کشورهای همسایه نیز برای ارسال درخواست به تفاهم نرسید تا عملا شانسی هم برای گرفتن این امتیاز نداشته باشد.

به این ترتیب عربستان تنها کشوری است که درخواست میزبانی جام جهانی 2034 را داشته و همچنین توانسته حمایت شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، را هم به خود جلب کند تا بعد از جام باشگاه‌های جهان و جام ملت‌ها، گام بلندی را به سوی میزبانی مهمترین تورنمنت فوتبال دنیا بردارد.

نکته جالب اینکه در آخرین کنگره‌ ای اف سی کشورهایی چون ژاپن، اندونزی، ازبکستان و هند از میزبانی عربستان حمایت کردند تا به کشورهای عضو فدراسیون کافا (از جمله ایران) بپیوندند و عربستان را در راه رسیدن به هدف خود یاری کنند.عربستان مدعی است که از بین 211 کشور حاضر در فیفا نظر 100 کشور را برای موافقت با میزبانی خود جلب کرده اما حالا با کنار کشیدن استرالیا، عملا سعودی‌ها به عنوان میزبان جام جهانی معرفی خواهند شد.

مهلت ارسال درخواست میزبانی فردا به پایان خواهد رسید و فیفا بعد از بررسی و رای‌گیری میزبان جام جهانی 2034 را مشخص خواهد کرد.هرکشوری که 7 ورزشگاه مجهز برای میزبانی از جام جهانی را در کشور خود داشته باشد و برنامه ساخت 7 ورزشگاه دیگر را هم ارائه کند، شانس ارسال درخواست میزبانی را خواهد داشت.

نکته مهم اینکه فیفا پیش از این اعلام کرده بود باتوجه به اینکه جام جهانی 2026 در قاره آمریکا برگزار می‌شود و جام جهانی 2030 در سه قاره آمریکای جنوبی، اروپا و مراکش به انجام می‌رسد، میزبانی جام جهانی 2034 در اختیار کشورهای آسیا و اقیانوسیه خواهد بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها