به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۹:۵۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۲ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۴۳۹۶۵
عباس: دولت توافقی پایان اختلافات است

دولت توافقی فلسطین سوگند یاد کرد

گروه بين الملل:دولت توافق ملی فلسطین امروز (دوشنبه) در رام‌الله مقابل محمود عباس سوگند یاد کرد.
دولت توافقی فلسطین سوگند یاد کرد
 در پی توافق فتح و حماس بر سر تشکیل وزارتخانه اسیران فلسطینی،‌ 15 وزیر دولت توافق ملی فلسطین به ریاست رامی حمدالله و دو معاونش سوگند یاد کردند. بر اساس توافق‌های به دست آمده، رامی حمدالله همچنین اداره وزارت اسیران و وزاتر داخلی را نیز برعهده خواهد داشت و ریاض مالکی همچنان در پست وزارت خارجه خواهد ماند.براساس گزارش‌ها، این مراسم بدون حضور 3 وزیر حماس که رژیم صهیونیستی اجازه عبور از کرانه باختری به آنها را نداده بود، برگزار شد. همچنین اکثر وزرای انتخابی از تکنوکرات‌های مستقل هستند. عمر این دولت 6 ماه است و وظیفه‌اش زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین است.

در همين حال رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پی مراسم ادای سوگند دولت توافقی فلسطین اعلام کرد: با تشکیل این دولت اختلافات فلسطینی‌ها که طی هفت سال گذشته تاثیرات فاجعه آمیزی به همراه داشت، پایان یافت. محمود عباس تصریح کرد: تشکیل دولت توافقی فلسطین به منزله احیای وطن و سازمان‌های دولتی و وحدت ملی بود. دیگر چه رنج ملت فلسطین و چه اهدافش مشترک و مشخص است.

وی تاکید کرد: طی سال‌های گذشته در راستای ایجاد وحدت ملی تلاش کرده تا به یک هدف مشخص که بسیاری جان خود را برای آن از دست داده‌اند دست یابیم و آن هدف مشخص همان پایان اختلافات، مراجعه به مردم به عنوان تصمیم‌گیران اصلی و حفظ فلسطین به عنوان یک اولویت مطلق است.

عباس ادامه داد: این دولت، دولتی انتقالی با هدف آماده‌سازی انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز فراهم‌سازی نیازهای ملت فلسطین است و برنامه آن ادامه مبارزه دیپلماتیک و مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز است که حاکمیت خود را حفظ خواهد کرد. وی با بیان اینکه دولت توافقی فلسطین به تمامی توافق‌های امضا شده متعهد خواهد بود، گفت: بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین اصلی‌شان طبق طرح صلح عربی یک اصل است و ما در راستای تشکیل این دولت از حمایت کشورهای عربی و نیز اتحادیه اروپا و روسیه برخوردار بودیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: این دولت هیچ ارتباطی با مذاکرات تشکیلات خودگردان فلسطین با طرف اسرائیلی ندارد و ما همچنان به افشاگری خود درباره مقاصد واقعی اسرائیل در زمینه مصادره اراضی فلسطینی، ساخت شهرک‌ها، ایجاد شکاف بین فلسطینی‌ها و نقض حقوق آن‌ها می‌پردازیم و باید یادآور شوم که نقض حقوق فلسطینی‌ها به علت عدم وجود پاسخ مناسب ما به اسرائیل است. در برابر اقدامات تحریم‌هایی که اسرائیل از آن صحبت می‌کند سکوت نخواهیم کرد و دیگر زمینه را برای بهانه‌تراشی اسرائیل از بین خواهیم برد.

وی در ادامه به مردم نوار غزه اشاره کرده و گفت: آنان رنج بسیاری را طی سال‌های اخیر در اثر سیاست آپارتید اسرائیل تحمل کردند و تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت توافقی در راستای کاهش رنج آن‌ها تلاش خواهد کرد و این وعده را به ساکنان نوار غزه می‌دهم که به زودی به آنجا سفر خواهم کرد.
مرجع : ايسنا