به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۱ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۴۴۰۹۴۵

حملات موشکی ارتش متجاوز روسیه به بندر اودسا

گروه بین‌الملل: یک مقام دولتی اوکراین اعلام کرد، نیروهای متجاوز روسیه عصر سه‌شنبه ۳۰ آبان به زیرساخت‌های بندری در شهر اودسا در جنوب این کشور حمله کردند.
حملات موشکی ارتش متجاوز روسیه به بندر اودسا
اوله کیپر، فرماندار منطقه اودسا و فرماندهی جنوبی ارتش اوکراین اعلام کرد روسیه با موشک‌های ایکس ۳۱ این بندر را هدف قرار داده است.
طبق این گزارش٬ همچنین ساختمان‌های اداری در منطقه بلهرود-دنیستر هدف حملات موشکی قرار گرفتند. به گزارش رویترز، روسیه پس از خروج از توافق انتقال غلات در ماه ژوئیه سال جاری، حملات پهپادی و موشکی خود علیه زیرساخت‌های بنادری را که صادرات غلات اوکراین از آنجا صورت می‌گرفت، افزایش داده است.
هدف توافقی که در سال گذشته با میانجی‌گری ترکیه و سازمان ملل امضا شد٬ کاستن از بحران مواد غذایی در سطح جهان از طریق تامین امنیت صادرات غله اوکراین از مسیر دریای سیاه است که در پی تهاجم نظامی روسیه متوقف شده بود. بخشی از این توافق یک یادداشت تفاهم سه ساله با نظارت سازمان ملل است که متعهد شده صادرات غله و کود شیمیایی روسیه را تسهیل خواهد کرد.
اوکراین یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان غلات و دانه‌های روغنی در جهان است تا حدی که به گفته سازمان ملل توقف صادرات از این کشور به کشورهای در حال توسعه می‌تواند به افزایش گرسنگی در جهان بینجامد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها