به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۰:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۳ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۴۴۱۳۸۴

علت نوسان قیمت گوجه فرنگی

علت نوسان قیمت گوجه فرنگی
گروه اقتصادی: در هفته جاری خبرهای مهمی در بخش کشاورزی منتشر شد که از جمله آنها می توان به نوسان قیمت برخی محصولات کشاورزی و کنسرو ماهی اشاره کرد.به گزارش ایسنا، یکی از مهمترین خبرهای منتشر شده در بخش کشاورزی در هفته جاری، نوسان قیمت برخی اقلام صیفی جات از جمله خیار و گوجه فرنگی بود. بر اساس گزارش‌های میدانی قیمت گوجه فرنگی به بیش از ۳۰ هزار تومان رسیده است. افزایش قیمتی که رئیس اتحادیه بارفروشان آن را ناشی از بارندگی‌های اخیر و کند شدن برداشت این محصولات عنوان کرد.

 همچنین رئیس اتحادیه فروشندگان سبزی تهران نیز اعلام کرد که فصول گرم بار دور شهری داریم و صیفی‌جات مورد نیاز را از آنجا تامین می‌کنیم، اما با جابه‌جایی فصل و سرد شدن هوا، دور شهری‌ها جمع می‌شود و تا به دست آمدن بار از مناطق گرمسیر و جنوب کشور  مدت زمانی می‌گذرد.

افزایش قیمت کنسرو ماهی نیز از خبرهای مهم منتشر شده در این هفته بود. مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات در این راستا به ایسنا گفت که افزایش قیمت نهاده‌های تولید کنسرو در سطح جهانی (اعم از افزایش قیمت ماده اولیه ماهی تون، افزایش قیمت قوطی، هزینه‌های صیادی، روغن، در قوطی)، افزایش هزینه‌های کارگری در کارخانجات، کاهش واردات ماهی تون برای تنظیم بازار، عدم به موقع تخصیص ارز، زمان بر شدن تخصیص ارز به دلیل تغییر گروه کالایی تون ماهیان از گروه کالایی ۲۱ به گروه کالایی ۲۲ و افزایش هزینه تمام شده تولید ماهی تون از آب‌های بین المللی از دلایل افزایش قیمت کنسرو ماهی است.

"نیاز به واردات مرغ سال آینده کم می‌شود" یکی دیگر از خبرهای مهم هفته جاری در بخش کشاورزی بود. وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که پیش بینی‌ها بر این است سال آینده خیلی به واردات مرغ نیازی نداشته باشیم و نیاز کشور از تولید داخل تامین شود.

"قیمت ماهی متعادل می شود" نیز در هفته جاری منتشر شد. مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات کشور گفت که با توجه به میزان تولید آبزیان در کشور و برآوردهای صورت گرفته در زمینه مصرف آبزیان با وجود اینکه معمولا در نیمه دوم سال گرایش به مصرف آبزیان افزایش می‌یابد پیش‌بینی می‌شود قیمت آبزیان تعادل بهتری پیدا کند.انتظار دو ماهه کشاورزان نیز یکی دیگر از خبرهای منتشر شده در این هفته بود. با وجود گذشت دو ماه از آغاز سال زراعی جدید اما هنوز قیمت خرید تضمینی برخی محصولات کشاورزی به صورت رسمی اعلام نشده است.
برچسب ها: گوجه فرنگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها