به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۴ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۴۴۱۴۴۷

گران ترین بازیگران زن ایران را بشناسید

گران ترین بازیگران زن ایران را بشناسید
گروه فرهنگی: کنجکاو بودن در مورد دستمزد هنرپیشگان ایرانی معمولا به نتیجه‌ای نمی‌رسد. چون هیچ‌وقت به‌طور رسمی دستمزد آن‌ها منتشر نمی‌شود.اما برخی از سایت‌های ایرانی لیستی از گرانترین بازیگر زن ایران را منتشر کرده‌اند که مبنای آن‌ها حضور تاثیرگذار و فروش بالای فیلم‌هایشان بوده است. مثلا در بیشتر این سایت‌ها از «لیلا حاتمی» به‌عنوان یکی از گرانترین هنرپیشگان زن سینمای ایران یاد شده است.
 
هدیه تهرانی
معروف‌ترین فیلم‌های هدیه تهرانی: قرمز، شوکران، چهارشنبه سوری
بدون شک «هدیه تهرانی» را باید سوپراستار زن سینمای کشورمان بدانیم. او از همان ابتدای بازیگری‌اش تا کنون یکی از تاثیرگذارترین بازیگران زن ایرانی محسوب می‌شود. حضور او در یک فیلم سینمایی تضمین صددرصدی برای فروش بالا و موفقیت فیلم خواهد بود. به‌همین دلیل برخی هدیه تهرانی را گران قیمت ترین بازیگر زن ایران می‌دانند.
 
نام هدیه تهرانی امروزه به یک برند سرشناس در سینما تبدیل شده و تهیه‌کنندگان با هر میزان دستمزد او هیچ مخالفتی نمی‌‌کنند. او در دهه ۸۰ سینمای کشورمان توسط روزنامه همشهری جوان به عنوان دومین زن پولساز کشور معرفی شد.البته در سال‌های اخیر، تهرانی را در فیلم‌های کمتری می‌بینیم. جالب است بدانید که او صاحب یک باشگاه ورزشی در تهران است و دوره‌های ورزش رزمی برگزار می‌کند و درآمد نسبتا بالایی نیز از آنجا دارد.
 
لیلا حاتمی 
معروف‌ترین فیلم‌ها: لیلا، جدایی نادر از سیمین، رگ خواب
«لیلا حاتمی» فرزند علی حاتمی یکی از موفق ترین کارگردانان سینمای ایران است و به‌عنوان یکی از گران ترین بازیگران زن ایران را شناخته می‌شود.او که از کودکی در خانواده‌ای سینما دوست متولد شد خیلی زود توانست پا به این عرصه بگذارد.

لیلا حاتمی امروزه یکی از موفق‌ترین بازیگران زن سینمای کشورمان به‌شمار می‌آید. حضور او در یک فیلم سینمایی تاثیر بالایی در فروش موفق آن فیلم خواهد داشت.عده زیادی لیلا حاتمی را یکی از گران قیمت ترین هنرپیشه های زن ایرانی می‌دانند و معتقدند بیشترین دستمزد بازیگران زن ایرانی را دریافت می‌کند.
حتی شایعه‌ای درباره دستمزد ۱۵ میلیاردی او برای حضور در یک تبلیغ منتشر شده بود که البته توسط حاتمی تأیید یا تکذیب نشد.برخی منابع نیز اظهار می‌کنند. با این اوصاف، لیلا حاتمی یکی از گرانترین هنرپیشگان زن ایران است که بالاترین حقوق بازیگران زن ایرانی را دریافت می‌کند.

نیکی کریمی
معروف‌ترین فیلم‌ها: من همسرش هستم، دو زن، عروس
«نیکی کریمی» یکی‌دیگر از بازیگران زن ایرانی با بالاترین دستمزد به‌شمار می‌آید. این هنرپیشه محبوب سینمای کشورمان تا کنون فیلم‌های زیادی بازی کرده که برخی از آن‌ها بسیار پرفروش بوده‌اند.او علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی، مترجمی و عکاسی هم فعالیت می‌کند.نیکی کریمی در جشنواره‌های بین‌المللی زیادی حضور داشت و یکی از موفق‌ترین و پرجایزه‌ترین بازیگران زن ایرانی محسوب می‌شود.نیکی کریمی همچنین در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی مختلف به‌عنوان داور حضور پیدا کرده است.

گران ترین بازیگران زن ایران: ترانه علیدوستی
معروف‌ترین فیلم‌های ترانه علیدوستی: چهارشنبه سوری، فروشنده، برادران لیلا
بازی بی‌نظیر و درخشان «ترانه علیدوستی» را در فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی نمی‌توان فراموش کرد. ترانه علیدوستی یکی از بازیگران موفق زن سینمای کشورمان است که حضورش در یک فیلم سینمایی محبوبیت آن فیلم را بالا می‌برد.نقش به‌یاد ماندنی ترانه در سریال جذاب «شهرزاد» او را به بازیگری محبوب در سینما و تلویزیون ایران تبدیل کرد.هرچند که سابقه ترانه علیدوستی از گذشته درخشان بوده است.
همه این موارد باعث شده تا او به‌عنوان یکی از گران قیمت ترین بازیگران زن ایرانی شناخته شود.

مهتاب کرامتی
معروف‌ترین فیلم‌های مهتاب کرامتی: ارغوان، زن‌ها فرشته‌اند، جامه‌دران
مهتاب کرامتی بازیگر، تهیه‌کننده و همچنین کنشگر حقوق زنان و کودکان است. کرامتی را در فیلم‌هایی چون بیست (۱۳۸۷)، آلزایمر (۱۳۸۹)، زندگی خصوصی آقا و خانم میم (۱۳۹۰) دیده‌ایم.
او در سال ۹۳ در چهار فیلم به نقش‌آفرینی پرداخت و توانست لقب پرکارترین بازیگر سال را از آن خود کند.
در سال‌های اخیر فیلم صحنه زنی (۱۴۰۰) و سریال شبکه نمایش خانگی میدان سرخ (۱۴۰۰) از مهتاب کرامتی منتشر شدند.

 سحر دولتشاهی
معروف‌ترین فیلم‌های سحر دولتشاهی: طلا و مس، عصر یخبندان، وارونگی
«سحر دولتشاهی» از بازیگران موفق زن سینما و تلویزیون کشورمان است. دولتشاهی از آن دسته هنرپیشگانی است که از طریق تئاتر پا به عرصه بازیگری گذاشت.او طی سال‌های حضورش در دنیای سینما و تلویزیون، نقش‌های به‌یادماندنی‌ای ایفا کرده و علاوه بر جلب نظر مخاطبان، تحسین منتقدان را نیز برانگیخته. سحر دولتشاهی تا کنون دو مرتبه برنده جایزه جشنواره فیلم فجر شده است.

الناز شاکردوست
معروف‌ترین فیلم‌های الناز شاکردوست: گل یخ، شبی که ماه کامل شد، خفه‌گی، ابلق
«الناز شاکردوست» با بازی در فیلم‌های سینمایی تجاری به شهرت رسید. او در اوایل دهه ۹۰ از بازیگران زن پرکار در سینما محسوب می‌شد و این امر باعث شد تا مخاطبینش الناز شاکردوست را از گران قیمت ترین بازیگران زن ایرانی بدانند.اما چند سالی است که این بازیگر بااستعداد کشورمان در انتخاب نقش‌های خود وسواس بیشتری به خرج می‌دهد. او دیگر به دنبال بازی در فیلم‌های تجاری نیست و ترجیح می‌دهد در فیلم‌های کمتر اما باکیفیت‌تری حضور پیدا کند. او توانسته با انتخاب‌های درست به یکی از بازیگران زن تاثیرگذار در سینمای کشورمان تبدیل شود.

 طناز طباطبایی
معروف‌ترین فیلم‌های طناز طباطبایی: هیس دخترها فریاد نمی‌زنند، رخ دیوانه، خشم و هیاهو
«طناز طباطبایی» یکی دیگر از گران ترین بازیگران زن ایران شناخته می‌شود.اکثر ما طناز طباطبایی را با سریال خاطره‌انگیز «میوه ممنوعه» به یاد می‌آوریم. او پس از بازی در این سریال شناخته شد و پله‌های ترقی را در سینما به سرعت طی کرد.وی با بازی در فیلم شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت و محصول ۱۳۹۸ موفق به کسب جایزه بهترین نقش مکمل زن و با بازی در بی‌رویا، به کارگردان آرین وزیردفتری و محصول ۱۴۰۰، موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر شد. او همچنین با بازی در فیلم سینمایی «هیس، دخترها فریاد نمی‌زنند!» تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیخت.

 پریناز ایزدیار
معروف‌ترین فیلم‌ها: هت‌تریک، سرخپوست، ابد و یک روز
«پریناز ایزدیار» را با سریال به‌یاد ماندنی «زمانه» به کارگردانی حسن فتحی شناختیم. پس از آن سریال پریناز ایزدیار خیلی زود توانست با بازی در فیلم‌های سینمایی مختلف استعداد درخشان خود را به کارگردانان مطرح و مخاطبانش اثبات کند.فیلم سینمایی «ابد و یک روز» سکوی مهمی برای خانم ایزدیار محسوب می‌شد. ایزدیار برای نقش‌آفرینی‌اش در این فیلم، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. او پس از بازی در این فیلم به یکی از گران ترین بازیگران زن ایرانی تبدیل شد.

 باران کوثری
معروف‌ترین فیلم‌ها: عرق سرد، روز سوم، کوچه بی‌نام، خون بازی
«باران کوثری» فرزند رخشان بنی‌اعتماد از کارگردانان مطرح سینمای کشورمان تا کنون توانسته برنده ۳ سیمرغ مهم از جشنواره فیلم فجر شود. او یکی از بازیگران تاثیرگذار سینمای ایران است که حضورش در یک فیلم سینمایی باعث محبوبیت آن فیلم خواهد شد.وی معمولا کم‌کار بوده و با وسواس زیادی نقش‌هایش را انتخاب می‌کند. به‌همین منظور طرفدارانش او را یکی از گران قیمت ترین هنرپیشه های زن ایران می‌دانند.

مریلا زارعی
معروف‌ترین فیلم‌ها: درباره الی، شیار۱۴۳، زیر سقف دودی، بادیگارد
«مریلا زارعی» از دیگر بازیگران محبوب و یکی از گران قیمت ترین بازیگر زن ایران محسوب می‌شود. او شانس این را داشته تا با کارگردانان بزرگی همچون اصغر فرهادی، ابراهیم حاتمی‌کیا و مسعود کیمیایی همکاری کند.
وی از بازیگران موفق سینمای ایران است. بسیاری از فیلم‌های او هم عملکرد موفقی در گیشه داشتند و هم به مذاق منتقدان خوش آمدند. او تا کنون سه مرتبه برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده است؛ برای فیلم‌های سربازهای جمعه (۱۳۸۲)، شیار ۱۴۳ (۱۳۹۲) و زیر سقف دودی (۱۳۹۵).بازی درخشان او در فیلم‌های سینمایی تاثیرگذار باعث شده تا عده زیادی او را از گران ترین بازیگران زن ایران بدانند. زارعی از بازیگرانی است که برای بازی در هر فیلم، دستمزدی میلیاردی دریافت می‌کند.
مرجع : صفحه اقتصاد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها