به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۴:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۲ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۴۴۶۲۰۶

کاسیاس: فوتبال ایران بازیکنان باکیفیتی دارد

کاسیاس: فوتبال ایران بازیکنان باکیفیتی دارد
گروه ورزشی: شب یلدا فرا رسید و ایکر کاسیاس اسطوره فوتبال رئال‌مادرید در اقدامی که مسرت و تعجب مردم کشورمان را به همراه داشت، این شب خاص را به ایرانی‌ها تبریک گفت تا به‌عنوان یکی از اسطوره‌های فوتبال جهان که تمامی عناوین و افتخارات از قهرمانی جام‌جهانی و جام ملت‌های اروپا و چند قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد، این پیام را برای ایرانیان ارسال کرده باشد. حالا و پس از ویدئوهای منتشر شده از ایکر کاسیاس، اسطوره باشگاه رئال‌مادرید و فوتبال اسپانیا، حالا بار دیگر نام او و ایران کنار هم آمده است. به همین مناسبت فرصتی دست داد تا دقایقی با این چهره پرافتخار فوتبال اسپانیا که البته فوتبالدوستان ایرانی نیز از او خاطرات زیادی دارند، گفت‌وگویی را ترتیب دهیم که متن آن را در ادامه می‌خوانید.
 
چطور شد که به‌عنوان یکی از بازیکنان پرافتخار فوتبال جهان که اتفاقا طرفداران زیادی هم در ایران دارد، تصمیم به سورپرایز کردن طرفداران فوتبال و ‌مردم ایران گرفتید تا شب یلدای باستانی را به مردم ایران تبریک بگویید؟
از طریق خانم کیانوش محمودی که یکی از دوستان مشترک ایرانی‌ام است، ایشان ایده جالب پیام تبریک در شب یلدا را با من مطرح کرده و از آنجایی که تاریخ ایران برای من همیشه جالب توجه بوده و به آن توجه داشته و علاقه خاصی به آن دارم، این مورد را پذیرفتم. در‌واقع با تشویق و ترغیب این بانوی ایرانی و ایده‌ای که ایشان مطرح کردند، این ویدئو را ضبط کرده و در صفحه اختصاصی خودم از طریق اینستاگرام پیام تبریک شب باستانی یلدا را برای مردم ایران منتشر کردم.

حتما خبر دارید که در برخی کشورهای دیگر هم این شب را جشن گرفته و این آیین باستانی فقط به مردم ایران اختصاص ندارد.
بله! نکته جالب اینکه تا جایی که می‌دانم در تاریخ 21 دسامبر که همزمان با شب یلدا در ایران هست در برخی دیگر از کشورهای دنیا نیز این شب که بلندترین شب سال است را هم به همراه مردم ایران جشن می‌گیرند. بنابراین وقتی این ایده مطرح شد، مشتاقانه برای آنکه بتوانم این شب را به ایرانی‌ها تبریک بگویم آن را پذیرفتم.

حالا که این فرصت دست داده است، چند سوال هم درباره فوتبال ایران و شناختی که از فوتبال کشورمان و فوتبالیست‌های ایرانی دارید از شما مطرح کنیم؛ به‌صورت کلی از تیم ملی فوتبال ایران چقدر شناخت دارید؟
فوتبال ایران و بازی‌های تیم ملی را در جام‌جهانی قطر دیدم. معتقدم تیم ملی ایران بازیکنان باکیفیتی دارد که می‌توانند در سطح فوتبال اروپا هم بازی کنند.

حتما خبر دارید که علاقه‌مندان و دوستداران زیادی هم در فوتبال کشورمان دارید؟
بله، درست است؛ من به همه طرفدارانم در دنیا افتخار کرده و از آنها تشکر می‌کنم که همواره پیگیر من و فعالیت‌هایم هستند. درباره ایران هم این نکته را می‌دانم که مردم زیادی هستند که در این کشور به فوتبال علاقه دارند و به‌طور کلی شوق فوتبال در این کشور بسیار زیاد است.

درباره حضور رونالدو، همبازی سابق‌تان در رئال که در عربستان حضور دارد و تداوم درخشش این چهره در این کشور چه نظری دارید؟ برای رونالدو دوری از سطح اول فوتبال جهان زود نبود؟
امروز به‌طور کلی ستاره‌های زیادی در لیگ برتر عربستان بازی می‌کنند و به‌نظر من رونالدو بهترین راه را انتخاب کرد. ضمن اینکه عربستان به‌دنبال پیشرفت در فوتبال است و به همین منظور برای گرفتن میزبانی جام‌جهانی تمام تلاش خود را کرد و درنهایت به آن رسید. به‌نظرم این‌ اتفاق برای ‌فوتبال آسیا بسیار خوب و مهم است که ستاره‌های بزرگی‌ از فوتبال جهان در لیگ قهرمانان حضور داشته باشند، چون در هر صورت وجهه‌ای که آنها به فوتبال آسیا می‌بخشند با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

به رئال‌مادرید برسیم. تیمی که هواداران زیادی در فوتبال جهان دارد و این روزها با جود بلینگام انگلیسی انگار دوباره خون تازه‌ای به رگ‌هایش تزریق شده است.
بلینگام ‌از روزی که به مادرید آمده است کیفیت بالای خودش‌ را به‌خوبی به نمایش گذاشته و با درخشش و گل‌هایش امیدوار‌کننده ظاهر شده است. به‌نظرم او می‌تواند آینده درخشانی را از خودش در دنیای فوتبال به ثبت برساند.

برای سفر به ایران برنامه‌ای ندارید؟
اتفاقا چند باری از طریق ناتان قبادی، دوست ایرانی خود دعوت شدم تا به ایران سفر کنم که امیدوارم این ‌اتفاق به‌زودی بیفتد تا بتوانم ایران را هم از نزدیک ببینم.

شنیده می‌شود قرار است در بازی ۲۳ مارچ در سانتیاگو برنابئوی جدید در دیداری که بین رئال‌مادرید و پورتو برگزار می‌شود، برای همیشه از دنیای بازیگری خداحافظی کنید؟
در هر صورت بعد از آنکه به‌طور ناگهانی به‌خاطر مشکلی که برایم پیش آمد و مجبور شدم از فوتبال خداحافظی کنم، حالا و با دعوت باشگاه رئال‌مادرید قرار است در این مسابقه نمادین با پورتو که آخرین تیمم بود، دیداری سمبلیک را برگزار کنیم تا برای آخرین‌بار به درون دروازه بروم و بعد از آن به‌طور رسمی از مستطیل سبز خداحافظی کنم.

حتما برای این اتفاق هم شور و حال خاصی دارید؟
قطعا برایم بسیار جذاب است که بتوانم در سانتیاگو برنابئوی جدید که به‌تازگی افتتاح شده است، در مقابل تماشاگران متعصب رئالی که سالیان زیادی من را تشویق کردند دوباره برای آنها به میدان بروم. من خاطرات زیادی از رئال‌مادرید دارم و برای بازگشت دوباره به مادرید لحظه شماری می‌کنم.

بزرگداشت ایکر  در برنابئوی جدید
ایکر کاسیاس افسانه‌ای، در سال 2019 میلادی و در سن 37‌سالگی هنگام حضور در تمرینات تیم فوتبال پورتو دچار سکته قلبی شد و به بیمارستان انتقال یافت. پس از درمان، کاسیاس سلامتی خود را به‌دست آورد اما خطر نکرد و مجبور شد فوتبال را کنار بگذارد و بعد از چند مدت دوری از مستطیل سبز از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. در‌واقع این اتفاق سخت‌ترین مصدومیت وی به‌شمار می‌رود و با اینکه بعد از چند ماه دوباره سلامتی خود را به‌دست آورد اما روی او ریسک نشد و دیگر نتوانست به میادین فوتبال بازگردد و در سال 2020 از دنیای فوتبال خداحافظی کرد؛ هر چند هنوز این اتفاق به‌صورت رسمی محقق نشده و قرار است در تاریخ 23 مارس سال 2024 (4 فروردین 1403) در دیداری نمادین بین اسطوره‌های رئال‌مادرید و پورتو، کاسیاس برای آخرین‌بار به میدان رفته و احتمالا در این مسابقه پیراهن هر دو تیم را بر تن خواهد کرد.

البته رئال‌مادرید طبق سنوات اخیر از سال 2010 به‌طور مرتب هرساله برگزاری چنین دیدارهایی را در دستور‌کار قرار داده تا در دیدار اسطوره‌های فوتبال دنیا، امور خیریه مورد توجه قرار گیرد که این اقدام از سال 2020 به‌خاطر کرونا قطع شده و حالا قرار است در دیدار مورد اشاره یکبار دیگر پیشکسوتان قدیمی و اسطوره‌های دو باشگاه رئال‌مادرید و پورتو این‌بار برای خداحافظی رسمی ایکر کاسیاس افسانه‌ای، به مصاف هم بروند. دیداری که فعلا حضور روبرتو کارلوس و آربلوآ از رئال‌مادرید و بوسینگوا و برونو آلوز از پورتو در آن قطعی شده است.
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: ایکر کاسیاس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها