به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۱۳:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۴۴۶۹۸۷
در پی حمله پهپادی به کشتی تجاری،

هند سه ناوشکن در دریای عرب مستقر کرد

گروه بین الملل: درپی حمله پهپادی روز شنبه به یک کشتی تجاری مرتبط با اسرائیل در سواحل هند، نیروی دریایی هند خبر داد که در سواحل خود در دریای عرب، سه ناوشکن دارای موشک هدایت‌شونده مستقر کرده است تا حضور بازدارنده‌ای داشته باشند.
یک ناو جنگی نیروی دریایی هند در بندر مومبای
یک ناو جنگی نیروی دریایی هند در بندر مومبای
وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز شنبه دوم دی ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک پهپاد که از خاک ایران شلیک شده بود، کشتی «کِم پلوتو»، حامل محصولات شیمیایی را در سواحل هند هدف حمله قرار داد. روزنامه وال‌استریت جورنال در خصوص مالکیت این کشتی نوشته است، که «کم پلوتو» متعلق به شرکت ژاپنی «ریو بریلانت» است و توسط شرکت هلندی تانکرهای شیمیایی «اِیس-کوانتوم» اداره می‌شود که با ایدان اوفر، غول کشتیرانی در اسرائیل، ارتباط دارد. مقام‌های هندی می‌گویند خدمه این کشتی که روز دوشنبه چهام دی در مومبای (بمبئی) پهلو گرفت، شامل ۲۱ هندی و یک شهروند ویتنامی بود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروی دریایی هند روز سه‌شنبه ۵ دی با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که کزارش‌های اولیه حاکی از حمله هواپیمای بدون سرنشین به این کشتی است و «تحلیل‌های پزشکی قانونی و فنی بیشتر برای تعیین عامل حمله، از جمله نوع و میزان مواد منفجره استفاده شده، مورد نیاز است». ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دیروز دوشنبه در نشست خبری خود در واکنش به این گفتهٔ پنتاگون که پهپاد یادشده از خاک ایران شلیک شده بود، گفت که «دولت آمریکا در جایگاهی نیست که به ایران اتهام وارد کند و ما این اتهامات را مردود و بی‌ارزش می‌دانیم.» از زمان آغاز جنگ حماس و اسرائیل، گروه حوثی‌های مورد حمایت ایران حملاتی پهپادی را علیه شماری از کشتی‌های تجاری در منطقه انجام داده است. حوثی‌های می‌گویند این کشتی‌ها به اسرائیل کمک می‌کنند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها
پربحث‎ترين مطالب و خبرها