به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۵۱۲۴۷

بررسی وضعیت گروه A جام ملت‌های آسیا

بررسی وضعیت گروه A جام ملت‌های آسیا
گروه ورزشی:در نخستین گروه مسابقات جام ملت‌های آسیا، صعود تیم ملی قطر به‌عنوان تیم نخست مسجل شده است.به گزارش "ورزش سه"، در گروه A مسابقات تیم ملی قطر با کسب دو پیروزی برابر تاجیکستان و لبنان صعودش را پیش از آغاز دور سوم مرحله گروهی قطعی کرده و در شرایطی که در دور سوم تاجیکستان با لبنان رودررو می‌شود و چین باید به مصاف تیم میزبان برود، شرایط صعود در این گروه را بررسی خواهیم کرد.

قطر
تیم ملی قطر با اختلاف ۴ امتیازی نسبت به چین صدر نشین است و صعودش به‌عنوان تیم اول کاملاً مشخص است. حریف قطر در مرحله یک هشتم نهایی، تیم سوم گروه C/D/E خواهد بود که احتمال رویارویی قطر با تیم سوم گروه C که یکی از میان فلسطین یا هنگ‌کنگ بیشتر از سایر احتمالات است.

چین
اژدهای زرد آسیا در جدال با تیم ملی قطر قطعاً کار سختی در پیش خواهد داشت. در شرایطی که چین مساوی کند یا این دیدار را بازنده به پایان برساند، در صورت برنده داشتن دیدار بین لبنان و تاجیکستان، چین به‌عنوان تیم سوم گروه قرار می‌گیرد و انتظار این خواهد بود که با داشتن شرایط صعود به‌عنوان تیم منتخب سوم احتمالاً با صدرنشین گروه B یا C(استرالیا یا ایران) رودررو شود.

تاجیکستان
این تیم به‌عنوان تیمی که برای اولین‌بار در جام ملت‌های آسیا حضور پیدا می‌کند انگیزه بسیار زیادی برای صعود دارد؛ همانطور که فوق ذکر شد امتیاز از دست دادن چین پیروزی تاجیکستان می‌تواند این تیم را به‌عنوان تیم دوم به مرحله بعد برساند. در صورت دوم شدن این تیم باید به مصاف تیم دوم گروه C که بازنده ایران و امارات خواهد بود، برود و در صورت تساوی با توجه به این احتمال که حداقل سه تیم از شش تیم سوم، سه امتیازی باشند آنها را در معادله صعود قرار می‌دهد که با اما و اگرهای فراوان همراه خواهد بود.

لبنان
لبنانی‌ها در شرایط مشابه با تاجیکستان قرار دارند اما تفاضل گل -۳ موجب شده تا وضعیت بغرنج‌تری داشته باشند.
شرایط صعود تیم‌های حاضر در گروه A به شرح زیر است:
تیم اول گروه A (تیم ملی قطر) - تیم سوم گروه (C/D/E)
تیم دوم گروه A -  تیم دوم گروه C 
تیم سوم گروه A - صدرنشین گروه B/C
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها