به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۴ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۴۵۱۳۶

سيف: مردم اطمینان بیشتری پیدا کرده‌اند

گروه اقتصادي: رییس کل بانک مرکزی گفت: مردم اعتقاد دارند دولت در عرصه اقتصاد جهت‌گیری‌های منطقی دارد، عقلانی فکر و با برنامه عمل می‌کند لذا اطمینان بیشتری نسبت به گذشته دارند و فکر می‌کنند با اعمال این سیاست‌ها، ثبات در اقتصاد کشور استمرار می‌یابد و با شوک‌های ناگهانی مواجه نمی‌شوند.
سيف: مردم اطمینان بیشتری پیدا کرده‌اند
ولی‌الله سیف درباره به اینکه طی سال‌های گذشته شاهد نوسانات شدیدی در بازار ارز بودیم اما در یکسال اخیر نوسانات به حداقل رسیده و حتی در زمانی که مذاکرات به نتیجه روشنی نرسید این نوسانات در حداقل بوده است، گفت: به نظر می‌رسد مهمترین موضوعی که کمک می‌کند بازار جهت‌گیری منطقی داشته باشد، آگاهی و داشتن اطلاعات به روز و درست از واقعیت‌ها توسط فعالان اقتصادی است. وی ادامه داد: بانک مرکزی از همان ابتدای شروع به کار دولت جدید سعی کرده به موقع اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهد و شاخص‌هایی که از بابت عملکردهای اقتصادی کشور توسط بانک مرکزی ارائه می‌شود در زمان مناسب و با دقت اعلام می‌شود.

سیف افزود: از سوی دیگر مردم اعتقاد دارند دولت جهت‌گیری‌هایش در عرصه اقتصاد منطقی است، عقلانی فکر و با برنامه عمل می‌کند به همین دلیل اطمینان بیشتری نسبت به گذشته دارند و فکر می‌کنند با اعمال این سیاست‌ها، ثبات در اقتصاد کشور استمرار پیدا کند و با شوک‌های ناگهانی مواجه نمی‌شوند. رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: آرامش در اقتصاد و جامعه عمدتا به دلیل تلقی است که مردم از جهت‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های دولت دارند و بانک مرکزی نیز تلاش می‌کند سیاست‌های دولت را در این ارتباط دنبال کند و تاکنون هم الحمدالله توانسته نقش خود را در این عرصه به درستی انجام دهد.

وی ادامه داد: ثباتی که در اقتصاد وجود دارد مقدمه توسعه اقتصادی است و در واقع باید گفت رشد و توسعه اقتصادی بیش از هر چیز نیاز دارد که در اقتصاد ثبات وجود داشته باشد و فعال اقتصادی قادر باشند که آینده را پیش‌بینی کنند و بر اساس آن بتوانند تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مناسب را اتخاذ کنند و نگاه کوتاه مدت تبدیل به نگاه بلند مدت شود و در کنار آن پروژه‌های مثبت اقتصادی شکل بگیرد.
مرجع : ايسنا