به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۳:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۳ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب : ۴۵۳۵۴۹
اخبار تازه از اوضاع بحرانی خاورمیانه؛

گالانت: برای خاتمه جنگ باید به شهر رفح برسیم

گالانت: برای خاتمه جنگ باید به شهر رفح برسیم
گروه بین‌الملل: برخی منابع خبری گزارش داده‌اند که در واکنش به کشته شدن سه تن و مجروح شدن بیش از ۴۰ نفر از نیروهای نظامی این کشور طی حملات پهپادی مقاومت اسلامی عراق، جو بایدن خطاب به وزارت دفاع آمریکا دستور داده است: بمباران مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه هرچه زودتر آغاز شود.
قبلا «سی‌بی‌اس نیوز» گفته بود که به دلیل شرایط آب‌وهوایی زمان اجرای این حملات به تاخیر افتاده اما به نقل از منابعی در پنتاگون هم می‌گویند: عملیات بزودی در خاورمیانه اجرا خواهد شد.
* به گزارش رویترز، یواو گالانت وزیر دفاع اسراییل گفته است: برای خاتمه و پیروزی نهایی در جنگ علیه حماس باید به شهر رفح (مرز غزه با مصر) برسیم. وی مدعی شد که نیروهای اسرائیلی گردان حماس را در خان یونس در جنوب نوار غزه، متلاشی کرده و 10000 شبه نظامی را کشته‌اند.
* تلویزیون المیادین متعلق به حزب الله لبنان گزارش داد: ۳ پهپاد به پایگاه آمریکا در شرق سوریه حمله کردند.
* سناتور جمهوریخواه تام کاتن می گوید: بی عملی بایدن در برابر حکومت ایران فقط در این چند روز پس از کشته شدن نیروهای آمریکایی در اردن نیست، سه سال است که بایدن اینگونه با رفتار میکند. وزیر دفاع سال گذشته گفته بود بیشتر از ۸۰ بار به نیروهای ما حمله شد و فقط ۴-۵ بار واکنش نشان دادیم. بعد از هفتم اکتبر بیش از ۱۶۰ حمله به ما صورت گرفته و در نهایت بایدن می‌خواهد یک مکان خالی در میان بیابان ها را هدف قرار دهد! ما هر حمله ای میخواهیم انجام بدهیم به حکومت ایران اطلاع دادیم! الان هم خبر تایید شده که فرماندهان کلیدی سپاه پاسداران از سوریه به ایران بازگشتند. 
* روزنامه نیویورک‌تایمز می‌گوید حکومت ایران تلاش می‌کند از جنگ با آمریکا اجتناب کند. این روزنامه نوشت رهبران ایران از محمدجواد ظریف برای ارسال پیام و گفتگو با دولت بایدن برای کاهش تنش و جلوگیری از جنگ استفاده کرده‌اند.
* بنیامین نتانیاهو در دیدار از مجروحان ارتش اسرائیل گفت: متعهد می‌شوم که جنگ را قبل از رسیدن به پیروزی کامل پایان ندهم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها