به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۰:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۲ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۴۵۵۳۶۵

کاخ سفید: اظهارات ترامپ هولناک و نامتعادل است

گروه بین‌الملل: سخنگوی کاخ سفید اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در مورد اعضای ناتو را «منزجرکننده و نامتعادل» خواند.
کاخ سفید: اظهارات ترامپ هولناک و نامتعادل است
دونالد ترامپ ساعاتی پیشتر در سخنرانی خود در یک گردهمایی انتخاباتی در کارولینای جنوبی، به مکالمه‌اش با «رئیس جمهور یک کشور بزرگ» درباره پرداخت سهم هر یک از اعضای ناتو اشاره کرده و گفت در پاسخ به این رئیس جمهور که از او پرسیده بود آیا «اگر پول ندهیم و روسیه بار دیگر به ما حمله کند آیا از ما محافظت می‌کنید؟» گفته است: «نه، از شما محافظت نمی‌کنم، در واقع آنها را تشویق می‌کنم که هر کاری می‌خواهند انجام دهند؛ باید پول بدهید».
اندرو بیتس، از سخنگویان کاخ سفید، در پاسخ به سوالی در این باره گفت: «تشویق به تهاجم علیه نزدیک‌ترین متحدان ما توسط رژیم‌های خون‌ریز، منزجرکننده و نامتعادل است». او همچنین گفت که این اظهارات «امنیت ملی آمریکا، ثبات جهانی و اقتصاد ما در داخل [آمریکا] را به خطر می‌اندازد». بر اساس ماده ۵ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، حمله نظامی علیه یک یا چند کشور عضو به عنوان حمله به تمامی اعضا تلقی می‌شود و کشورهای عضو باید به مقابله با آن حمله برخیزند. دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود از منتقدان ناتو بود و ضمن قطع کمک مالی دفاعی به این سازمان، بارها از اینکه ایالات متحده بیش از سهم منصفانه خود پرداخت می‌کند انتقاد کرده بود. سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه جو بایدن پس از روی کار آمدن به عنوان رئیس جمهور ائتلاف‌های آمریکا را احیا کرد گفت: ناتو اکنون «بزرگترین و حیاتی‌ترین» در طول عمر خود است. دونالد ترامپ در حال حاضر با فاصله بسیار از رقبایش، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری است.
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها