به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۱ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۴۵۶۸۸۹

زنان بیشتر درخواست طلاق می‌کنند یا مردان؟

زنان بیشتر درخواست طلاق می‌کنند یا مردان؟
گروه جامعه: «من طلاق می‌خواهم!» این جمله اکثر آقایان را شوکه و متعجب می‌کند. مردان پس از شنیدن این جمله به مشاوران خانواده می‌گویند که «من فکر می‌کردم در زندگی ما همه چیز خوب است. اصلا تصور نمی‌کردم زنم طلاق بخواهد».مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی گفته که ۵۸ درصد متقاضیان طلاق توسط زن، ۱۱ درصد توسط مرد و بقیه هم توافقی اتفاق می‌افتد. این یعنی زنان ۵ برابر مردان درخواست طلاق می‌کنند. 
 
به گزارش فارس،روانشناسان معتقدند که ۶ دلیل اصلی برای درخواست طلاق از سوی زنان، خشونت خانگی، اعتیاد، خیانت، اختلال روانپزشکی، نقص مهارت‌های زندگی و ارتباطی ضعیف و مشکلات یا اختلالات جنسی است. تاج‌الدین، جامعه‌شناس می‌گوید که خانواده در جامعۀ مدرن، دستخوش تغییرات جدی شده و این دگرگونی‌ها باعث طلاق است. زنان تحت تاثیر مدرنیته به سمت طلاق کشیده شدند و در جامعۀ مدرن، قبح طلاق ریخته شده است.

اکبری، زوج درمانگر هم معتقد است که دلایل متعددی برای افزایش طلاق وجود دارد که یکی از آن‌ها بازشدن پای ماهواره‌ها و برخی از شبکه‌های اجتماعی در خانواده‌های ایرانی است که باعث نفوذ فرهنگ غربی در ایران شده است. یکی از دلایل دیگر هم این است که زنان تشنۀ محبت هستند و با دریافت‌نکردن توجه دلسرد می‌شوند. اغلب اوقات مردان حتی متوجه نمی‌شوند که در یک رابطه مشکلاتی وجود دارد.
برچسب ها: طلاق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها