به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۲:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۴۵۹۰۳۰

شگفتی‌های انتخابات خبرگان رهبری

شگفتی‌های انتخابات خبرگان رهبری
گروه سیاسی: ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری نیز همزمان با انتخابات مجلس، در سراسر کشور برگزار شد. این دوره از انتخابات خبرگان، حواشی زیادی با خود داشت. از ردصلاحیت حسن روحانی، رئیس‌جمهور پیشین و چند دوره خبرگان رهبری تا سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات دولت‌های یازدهم و دوازدهم. برخی اخبار تأمل‌برانگیز نیز پس از اعلام آرای انتخابات منتشر شد.
به گزارش هم میهن، محسن اسماعیلی، تنها عضو مجلس خبرگان رهبری که لباس روحانیت نمی‌پوشید، رای لازم برای ورود به ساختمان قدیمی سنا در خیابان امام‌خمینی (ره) را به دست نیاورد. مصطفی پورمحمدی، مقام امنیتی – قضایی پیشین، وزیر دولت‌های احمدی‌نژاد و روحانی که در مرحله اول بررسی صلاحیت‌ها رد شده و پس از اعتراض صلاحیتش مورد تائید قرار گرفت نیز نتوانست به مجلس خبرگان راه پیدا کند. نتایج غیررسمی که روز گذشته توسط رسانه‌ها اعلام شد، حاکی از این است که احمد علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد در میان کاندیدا‌های این استان جایگاه سوم را به دست آورد، اما موفق به ورود به این مجلس شد.
براساس همین گزارش‌ها، صادق آملی‌لاریجانی، رئیس سابق قوه قضائیه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده ۳ دوره مجلس خبرگان و ۳ دوره عضو فق‌های شورای نگهبان نیز نتوانست در جمع خبرگان ششم قرار بگیرد. سیدابراهیم رئیسی که از خراسان‌جنوبی در انتخابات خبرگان شرکت کرده بود، با شکست تنها رقیب موجود در آن حوزه انتخابیه، جواز ورود به خبرگان رهبری را کسب کرد. اسامی منتخبین مجلس خبرگان رهبری در استان‌ها که تا زمان تهیه گزارش توسط وزارت کشور اعلام شده، به شرح زیر است:

بوشهر: سیدهاشم حسینی

خراسان‌جنوبی: سیدابراهیم رئیسی

سمنان: سیدمحمدمهدی میرباقری

قم: سیدمحمد سعیدی‌گلپایگانی

کرمان: سیداحمد خاتمی، احمد شیخ بهایی، امان‌الله علیمرادی

گیلان: رسول فلاحتی، رضا رمضانی، علی حسینی‌اشکوری، علی کاظمی

یزد: ابوالقاسم وافی

زنجان: جواد جعفری

اصفهان: سید ابوالحسن مهدوی، مرتضی مقتدایی، سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، سید سعید حسینی و مصطفی حسناتی نجف آبادی

کردستان: ماموستا فایق رستمی، ماموستا اقبال بهمنی

قزوین: علی اسلامی، حسین مظفری
برچسب ها: انتخابات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها