به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : ۴۵۹۰۷۱

سعید شریعتی: آرای باطله در تهران هم دوم شد

سعید شریعتی: آرای باطله در تهران هم دوم شد
گروه سیاسی: برخلاف دوره‌های قبل، ستاد انتخابات  و فرمانداری‌‌ها، آمار باطله تهران و اغلب شهرها را اعلام نمی‌کنند! اما سعید شریعتی فعال سیاسی  نوشت: آرای باطله در شهر تهران هم دوم شد. بیش از ۵۰۰ هزار رای باطله در تهران!
حسین دهباشی هم در توییتی نوشت: ائتلاف آرای باطله -بی‌سروصدا و به تنهایی- همه‌ی لیست‌های سیاسی را شکست داد! حسین قدیانی «نویسنده و سرمقاله‌نویس سابق کیهان» در بخش‌هایی از نقدی درباره آمار مشارکت در انتخابات نوشت: «آمار قابل تأملی است. این یعنی تحریم انتخابات حتی توسط طیف انقلابی میانه‌رو!»
بر اساس نتایج به دست آمده در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۵ یا ۱۶ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در تهران در مرحله نخست وارد مجلس می‌شوند. با توجه به اینکه در شهر تهران بالغ بر ۷ میلیون واحد شرایط رای‌ دادن بودند نیمی از کاندیداها با حدود ۳ تا ۶ درصد! «میانگین ۴/۵ درصد!» آرای واجدان شرایط در مرحله اول وارد مجلس می‌شوند!
یک فعال سیاسی استان فارس هم نوشت: شیراز با یک میلیون و 390 هزار واجد شرایط، نفر اول با  78 هزار رای، به مجلس راه یافته. به عبارتی نزدیک به 95 درصد مردم به نفر اول رای نداده‌اند! نفر دوم 59 هزار رای! دو نفر ديگر رفته‌اند مرحله دوم! واقعا به این افراد نماینده مردم می‌شود گفت؟ نهاد دموکراسی یک مملکت را به سخره گرفته‌اید و جشن پیروزی هم می‌گیرید؟
همچنین، محمد جلالی، عضو جبهه پایداری در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان با کسب آرای ۵.۴۹۳ از مجموع ۲۱ هزار و ۴۶۱ رأی ماخوذه، به مجلس شورای اسلامی راه یافت! کاربری هم نوشت:  محمد باقر قالیباف در انتخابات چهار سال قبل بیش از یک میلیون و دویست هزار رای کسب کرده بود، میزان مشارکت در تهران ۲۶ درصد اعلام شده بود. اما قالیباف در این دوره، طبق آمار رسمی حداکثر ۵۰۰ هزار رای کسب کرده است، میزان مشارکت در تهران ۲۵ درصد اعلام شده است؛ حالا این معادله را شما حل کنید! 
یکی از مجریان صداوسیما هم در برنامه زنده درباره آرای سفید و باطله انتخابات مجلس دوازدهم گفت: مشارکت مردم ربطی به بی‌عرضگی برخی مسؤولان ندارد!
مدال کمترین رأی به چه کسی رسید؟
در جریان انتخابات مجلس دوازدهم که روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار شد، تا این لحظه ۶ منتخب، بین ۵۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ رأی کسب کرده اند که اسامی آنها به همراه حوزه انتخابیه و تعداد آراء شان به شرح زیر است:
۱- محمد جلالی، عضو جبهه پایداری در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان با کسب آرای ۵.۴۹۳
۲- الهام آزاد، عضو شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه نائین، خور و بیابانک با کسب آرای ۶.۴۷۲
۳- احمد دنیامالی، عضو شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه بندرانزلی با کسب آرای ۸.۱۴۷
۴- هوشنگ هادیان پور، عضو جبهه پایداری در حوزه انتخابیه شازند با کسب آرای ۱۰.۳۷۸
۵- محمدمهدی مفتح، عضو شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه تویسرکان با کسب آرای ۱۰.۳۹۲
۶- علیرضا زندیان، در حوزه انتخابیه بیجار با کسب آرای ۱۰.۴۰۳
برچسب ها: آرای باطله

۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۲۱:۲۱
انتخابات به دور دوم کشيده شد بيست درصد مشارکت چه پيروزى بزرگى برا نظام بود (439394)
نادر معین فر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۲۳:۰۹
مجریان انتخابات گویا تعمدا همون کاری را انجام میدم که دشمن دلش میخواد
آخه چرا آرا همه نامزدها شفاف اطلاع رسانی نمیشه آرا باطله همینطور
بنظر بنده حتی آخرین نفر هم بایستی میزان آرا بی که حسب کرده منتشر بشود (439397)
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۱۴:۰۱
آب که سربالابره ... (439400)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها