به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۲:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۴۵۹۵۱۴
در نزدیکی کریمه

اوکراین کشتی گشت‌زنی روسیه را غرق کرد

گروه بین‌الملل: ارتش اوکراین اعلام کرد که پهپادهای دریایی این کشور یک فروند کشتی گشت‌زنی ناوگان دریای سیاه روسیه را در سواحل کریمه اشغالی غرق کرده‌اند.
 تصویری که ارتش اوکراین از آتش‌سوزی و غرق شدن کشتی گشت‌زنی روسیه منتشر کرده است
 تصویری که ارتش اوکراین از آتش‌سوزی و غرق شدن کشتی گشت‌زنی روسیه منتشر کرده است
به گفته سازمان اطلاعات ارتش اوکراین، یگان ویژه‌ای به نام «گروه ۱۳» با پهپادهای دریایی ماگورا وی‌۵ کشتی روسی سرگئی کوتوف را در نزدیکی تنگه کرچ که دریای آزوف را به دریای سیاه وصل می‌کند، هدف قرار داده است. این نهاد نظامی در اطلاعیه خود عنوان کرده که کشتی مورد اشاره روس متحمل صدمات شدیدی شد و در نهایت به قعر دریا فرو رفت. دیمیترو پلتنچوک، سخنگوی نیروی دریایی اوکراین، در یک برنامه تلویزیونی گفت: «این کشتی هم‌اکنون به دلیل صدماتی که از حمله قایق‌های بدون سرنشین دیده در کف دریاست.»
آندری یوسو، سخنگوی سازمان اطلاعات ارتش اوکراین، نیز گفت که یک فروند هلیکوپتر بر عرشه این کشتی بوده است.
اوکراین در ماه‌های اخیر حملات خود در دریای سیاه و کریمه را که روسیه در سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود ساخت، افزایش داده است. کی‌یف از جمله اواسط ماه فوریه اعلام کرد که بر اثر حملات پهپادهای دریایی اوکراین، یک کشتی بزرگ روسی غرق شده است.
روسیه هم‌اکنون حدود یک پنجم خاک اوکراین را اشغال کرده است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، در ماه نوامبر گفت که کی‌یف در دریای سیاه ابتکار عمل را در دست گرفته و ناوگان روسیه را به عقب‌نشینی واداشته است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها