به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۲:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۴۶۱۵۶۱

اردوی تیم ملی: خط حمله با 88 گل!

اردوی تیم ملی: خط حمله با 88 گل!
گروه ورزشی: در لیست ۲۹ نفره تیم ملی فوتبال ایران تغییرات قابل توجهی صورت گرفته اما در یکی از تغییرات مهم، خط خوردن نام شهریار مغانلو و رضا اسدی دو آقای گل سپاهانی این فصل فوتبال ایران است که امیر قلعه‌نویی با خودکار قرمز رنگ خودش، نام این دو نفر را از لیست کنار گذاشته است.
علاوه بر این دو نفر، کادر فنی تیم ملی ایران کریم انصاری‌فرد دیگر مهاجم سال‌های اخیر تیم ملی را از لیست خط زده و مطابق انتظار مهدی طارمی و سردار آزمون دو چهره سرشناس فوتبال ایران در لیست بازیکنان تهاجمی حضور دارند.
اقدام قابل توجه سرمربی تیم ملی ایران دعوت از ۴ مهاجم جوان فوتبال ایران است؛ چهار مهاجمی که در لیگ برتر فوتبال ایران مشغول بازی هستند و تجربه حضور ثابت در ترکیب سرخابی‌ها را هم ندارند.
مهدی لیموچی از آلومینیوم، سعید سحرخیزان از گل‌گهر، محمدرضا آزادی از نساجی و جواد آقایی‌پور از استقلال خوزستان دعوت شده‌اند تا در دو دیدار مقابل ترکمنستان شانس حضور در ترکیب را داشته باشند و توانمندی فنی خودشان را به نمایش بکشند. طارمی و آزمون که به از دست رفتن نوروز خودشان در سال‌های اخیر عادت دارند اما حالا این چهار بازیکن نوروز ۱۴۰۳ را باید در جمع ملی‌پوشان پشت سر بگذارند تا شرایط خاصی را سپری کنند. اکنون نگاهی خواهیم کرد به عملکرد این ۶ چهره در سال ۱۴۰۲ که به هر ترتیب پشت سر گذاشتند.
مهدی طارمی
تابستانی که برای ستاره بوشهری تیم ملی ایران گذشت، تابستانی متفاوت بود؛ نام مهدی تبدیل به کلید واژه‌ای ثابت از اخبار فوتبال ایتالیا شده بود و انتظار بود برای فصل جدید راهی آث میلان شود اما این اتفاق رخ نداد. این موضوع بر فصل ۲۰۲۳/۲۴ طارمی اثری مستقیم داشت و به ثمر رساندن سه گل در لیگ برای پورتو خبر از سختی این روزهای مهدی می‌دهد. با این حال مهاجم ۳۱ ساله فوتبال ایران به درخشش در لیگ قهرمانان اروپا عادت کرده و زدن دو گل و ثبت دو پاس گل فرمی متفاوت از لیگ را نشان می‌دهد. در مجموع سال ۱۴۰۲ او ۱۵ گل برای پورتو و ۱۵ گل برای تیم ملی به ثمر رساند تا در سالی که مهدی از فرم مطلوبش فاصله گرفته، باز هم شمار گل‌هایش به ۳۰ برسد.
1985795
سردار آزمون
آزمون در آغاز سال مصدوم بود و نتوانست به تیم لورکوزن کمک کند، پس از آن هم با انتقال به آاس رم و همکاری با ژوزه مورینیو موجب شد او در اغلب دیدارها نیمکت‌نشین باشد و به‌صورت تعویضی بازی کند اما سردار هم در امر گلزنی توانسته عملکردی متفاوت داشته باشد. سردار ۱۰ گل برای تیم ملی و ۴ گل در فوتبال باشگاهی به ثمر رسانده اما در پاس گل، به عدد ۲۷ رسیده تا ورژنی جدید از او دیده باشیم.
1988189
محمدرضا آزادی
او در تابستان همراه با سیدمهدی رحمتی از استان مرکزی، مسافر نواحی شمالی کشور شد تا امید گلزنی امید شهر خسته شود. آزادی در ۶ دیدار لیگ قهرمانان آسیا، ۴ بار گلزنی کرده و این تعداد را در لیگ برتر هم تکرار کرده است. البته او ۱ گل هم در هفته پایانی لیگ قبلی به ثمر رساند تا در مجموع شمار گل‌های آزادی در سال ۱۴۰۲ به ۹ گل برسد!
1956609
سعید سحرخیزان
مهاجم گل‌گهری‌ها در تیمی که توسط تورس، زنده‌روح و علیزاده تغذیه می‌شود، برای گلزنی کاری ساده در پیش دارد اما باز هم دقت بالای او در زدن ضربات آخر باعث شده تا این مهاجم دهه هشتادی با وضعیتی متفاوت روبرو شود. او در ۱۹ بازی لیگ بیست و سوم، ۵ گل و ۲ پاس گل ثبت کرده و در مجموع سال ۱۴۰۲، او هم مانند آزادی ۹ گله است.
2001426
جواد آقایی‌پور 
مهاجم آبی‌های خوزستان تنها ملی پوش این تیم در هشت سال اخیر است و مهاجم ۲۴ ساله استقلال خوزستان در ۲۰ بازی لیگ برتری، ۵ بار گلزنی کرده است. او در لیگ یک هم سه بار در هفته‌های سی و سوم و سی و چهارم گلزنی کرد تا آقایی‌پور هم در سال ۱۴۰۲، ۸ گله باشد!
1946490
مهدی لیموچی
مهاجم اراکی‌ها وضعیتی مشابه با سعید سحرخیزان دارد؛ او در لیگ ۲۳ برای ایرالکو ۵ گل و ۲ پاس گل ثبت کرده و در هفته سی‌ام لیگ گذشته هم دروازه مس را با پیراهن پیکان باز کرد تا این هم آماری باشد که لیموچی در سال ۱۴۰۲ به‌جا گذاشته است.
1999064
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها