به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۳:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۶ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۴۶۲۲۵۹

بالاترین سطح هشدار تروریسم در فرانسه

بالاترین سطح هشدار تروریسم در فرانسه
گروه بین الملل:در پی حمله به سالن موسیقی کروکاس مسکو، فرانسه هشدار تروریسم در این کشور را به بالاترین سطح رسانده است. اعلام چنین وضعیتی به این معناست که احتمال حملات تروریستی قریب‌الوقوع در فرانسه داده می‌شود.
گابریل اتل، نخست‌وزیر فرانسه در شبکه اکس این موضوع را به اطلاع مردم رساند. او حمله تروریستی مسکو را نشانگر "تهدیدی" خواند که فرانسه را نیز نشانه گرفته است.
بالاترین سطح هشدار در فرانسه زمانی اعلام می‌شود که احتمال حمله‌ای قریب‌الوقوع داده می‌شود.سطح هشدار در فرانسه در حالی بالا رفته که در ماه ژانویه یک درجه تنزل کرده بود.تصمیم ارتقای سطح هشدار پس از جلسه امنیتی کابینه در کاخ الیزه با حضور امانوئل مکرون، رئيس‌جمهور فرانسه گرفته شده است.نخست‌وزیر فرانسه بعد از اعلام این موضوع خواستار نشستی با حضور تمامی مقام‌های مسئول برقراری امنیت و مبارزه با تروریسم شد.دولت فرانسه خاطرنشان کرد، داعش خراسان که مسئولیت حمله به سالن کروکاس مسکو را بر عهده گرفته این کشور را نیز تهدید می‌کند.
دولت فرانسه می‌گوید، به‌تازگی حملات برنامه‌ریزی شده این گروه در برخی کشورهای اروپایی، از جمله آلمان و فرانسه کشف و خنثی شده است.
شامگاه جمعه ۲۲ مارس مهاجمانی که ماسک بر چهره داشتند وارد سالن کروکاس مسکو شدند و به روی حضار آتش گشودند. حاصل این تهاجم ۱۳۷ کشته بود که کودکان را نیز شامل می‌شود.
داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سایر مقام‌های این کشور با بی‌اعتنایی به بیانیه‌های داعش و  در حالی که هیچ نشانه‌ای از دست داشتن اوکراین در این حمله وجود ندارد این کشور را مسئول حمله معرفی می‌کنند.
اوکراین چنین اتهامی را رد کرده  است.
برچسب ها: فرانسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها