به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۴:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۴۶۲۲۸۶

زمان برگزاری اولین آزمون سال ۱۴۰۳ اعلام شد

زمان برگزاری اولین آزمون سال ۱۴۰۳ اعلام شد
گروه جامعه: : طبق جدول زمانی آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، از ۵ آزمون مهم سال ۱۴۰۳ دو آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در اسفند ماه گذشته برگزار شد و سه آزمون باقی مانده نیز در تاریخ های اردیبهشت، تیر و مرداد برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس جدول زمان بندی آزمون های سراسری سازمان سنجش، تاریخ ثبت نام ۵ آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اعم از نوبت اول و دوم کنکور، کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی فنی و حرفه‌ای را اعلام کرد.

بر این اساس، ثبت نام نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ از ۲۱ آبان گذشته آغاز شد و تا ۲۷ این ماه ادامه داشت. این آزمون روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.همچنین ثبت نام مرحله دوم کنکور نیز از امروز، ۷ فروردین ماه سال آینده آغاز می شود و تا ۱۲ فروردین ادامه دارد. این آزمون نیز روزهای ۷ و ۸ تیرماه سال ۱۴۰۳ برگزار می شود.
زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیز روزهای ۲۳ تا ۲۹ مهر ماه امسال تعیین شده بود و این آزمون ۴ اسفند سال گذشته برگزار شد.

بیش از ۴۷۶ هزار نفر در  آزمون ارشد ثبت نام کردند و  داوطلبان آزمون‌ ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته‌ سال‌ ۱۴۰۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در صبح و بعد از ظهر روز جمعه ۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ، مطابق با اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط رقابت خود را برگزار کردند.

از تعداد ۴۷۶ هزار داوطلب آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ۵۳ درصد آنها زن و ۴۷ درصد مرد بودند. داوطلبان در ۱۳۲ کدرشته شرکت کرده اند که بیشترین داوطلب در گروه علوم انسانی هستند.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ برای اولین بار با آزمون دکتری برگزار شده است که نتایج اولیه همزمان در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می شود.داوطلبان آزمون دکتری تخصصی از ۳۰ مهر تا ۶ آبان ۱۴۰۲ می توانستند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و این آزمون نیز در چهارم اسفند گذشته و همزمان با آزمون کارشناسی ارشد برگزار شد.
در آزمون دکتری تعداد ۱۲ هزار نفر در دکتری تخصصی در دانشگاه‌های دولتی و به همین تعداد در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته می‌شوند.

داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی نیز از ۲۷ خرداد تا ۳ تیر سال جاری می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند این آزمون دوم شهریور ۱۴۰۳ برگزار می شود.در نهایت ثبت نام آزمون کاردانی ویژه فنی و حرفه ای از ۱۷ تیر ۱۴۰۳ آغاز می شود و تا ۲۴ تیرماه این سال ادامه دارد این آزمون نیز جمعه دوم شهریور ماه جاری برگزار می شود.
برچسب ها: سازمان سنجش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها