به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۲:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۴۶۲۳۲۷

تاكید رهبر طالبان بر سنگسار زنان در ملأ عام 

تاكید رهبر طالبان بر سنگسار زنان در ملأ عام 
گروه بین الملل:هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، در یک نوار صوتی منسوب به او گفته است که مجازات سنگسار و شلاق زدن زنان باید در انظار عمومی اجرا شود.
او که تاکنون کمتر اظهارات رسانه‌ای انجام داده در این سخنان تازه که در شبکه‌های اجتماعی رادیو و تلویزیون ملی تحت کنترل طالبان نیز پخش شده، خود را «نماینده خدا» بر زمین دانسته و موضع‌گیری‌های تندی کرده علیه دموکراسی و حقوق بشر کرده است.
رهبر طالبان افغانستان در این نوار صوتی خطاب به کشورهای غربی گفته است: «شما ممکن است آن را نقض حقوق زنان بنامید که ما به گونهٔ علنی آنها را به دلیل ارتکاب زنا سنگسار یا شلاق می‌زنیم زیرا با اصول دموکراتیک شما در تضاد است. همانطور که شما ادعا می‌کنید برای آزادی کل بشریت تلاش می‌کنید، من نیز همینطور. من نماینده خدا هستم و شما نماینده شیطان».
او در این پیام صوتی که برخی از مقامات طالبان نیز آن را در صفحات اجتماعی خود منتشر کردند، همچنین گفته است که آنها «۲۰ سال در برابر غرب جنگیدند و ۲۰ سال دیگر نیز خواهند جنگید و کارشان در اینجا تمام نشده است.»
هبت‌الله آخوندزاده حتی گفته است که گروه او در راستای شلاق زدن به زنان در ملأ عام و سنگسار کردن آنان حاضر است «قربانی» بدهد.
اعدام، سنگسار، قطع اعضای بدن و شلاق زدن از جمله مجازات‌های شرعی است که در دوره اول حکومت طالبان نیز در افغانستان اجرا می‌شد.
رهبر طالبان در پیام تازه، در تأکید بر ادامه این روند در دوره فعلی حکومت این گروه بر افغانستان خطاب به کشورهای غربی گفت: «شما (غرب) خواهید گفت که این زیر پا گذاشتن حقوق زنان است، او را سنگسار می‌کنید. فردا حکم زنا را اجرا خواهیم کرد و زنان را در ملاء عام سنگسار خواهیم کرد. همه اینها خلاف دموکراسی شماست و ما با هر یک از این اقدامات در مقابل شما مبارزه می‌کنیم.»
در بیش از دو سال و نیم حکومت طالبان در دوره جدید حاکمیت آنها بر افغانستان، مأموران دادگاه عالی طالبان دست‌کم در پنج مورد حکم اعدام در ملأ عام را اجرا کرده و شماری از مردان و زنان متهم به «جرائم اخلاقی» را نیز در انظار عمومی شلاق زده‌اند.
طالبان پس از تسلط مجدد بر افغانستان، مدارس بالاتر از کلاس ششم را به روی دختران بستند و مانع رفتن آنها به دانشگاه‌ها شدند.
طالبان همچنین زنان را از کار در اکثر ادارات دولتی و تمامی ادارات غیردولتی منع کرده‌اند و آنها را از رفتن به حمام‌های عمومی زنانه و پارک‌های تفریحی منع کرده‌اند و بر سفر بدون محرم زنان در مسیرهای طولانی نیز محدودیت وضع کرده‌اند.
 
برچسب ها: طالبان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها