به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۹:۲۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۴۶۲۶۰۰
آخر اردیبهشت خودروساز‌های داخلی افزایش قیمت دارند

معامله حواله خودرو‌های وارداتی از ۵۰۰ میلیون تا ۳ میلیارد

معامله حواله خودرو‌های وارداتی از ۵۰۰ میلیون تا ۳ میلیارد
گروه اقتصادی: بازار خودرو وضعیت آشفته‌ای را تجربه می‌کند. برخی منتظر خودرو‌های وارداتی هستند و حواله‌ها را می‌خرند و برخی نیز منتظر تصمیم ایران خودرو و سایپا برای سال جدید و خودرو‌های جدید هستند. این وضعیت شرایط رکود در بازار را بیشتر کرده و برخی اتفاقات غیرمعمول نیز در حال رخ دادن است. خرید و فروش خودرو‌های تصادفی بخشی از این اتفاقات غیرمعمول است که انگیزه‌های مثبتی پشت سر آن دیده نمی‌شود.

به گزارش انتخاب،سیروس پورخدایار، کارشناس خودرو، درباره خرید و فروش خودرو‌های تصادفی گفت: در خودرو‌های تصادفی کسانی خریدار هستند که دسترسی به بیمه دارند و پس از درست کردن خودرو آن را می‌فروشند و از بیمه هم خسارت می‌گیرند. استفاده از بیمه با ارتباطاتی که برخی دارند موجب تمایل برخی از افراد برای خرید خودرو تصادفی شده است. تعداد کسانی هم که این کار را می‌کنند در بازار زیاد شده است. اصلاً صرفه اقتصادی ندارد که یک نفر خودرو چپی بخرد و تعمیر کند تا از آن استفاده کند.
 
وی در ادامه درباره افزایش قیمت خودرو بیان کرد: الان مگر بازاری وجود دارد که بخواهد قیمت در آن بالا و پایین شود؟ مردم اصلاً شب عید ماشین نخریدند و خیلی کم خرید شد. بیشتر ماشین‌های داخلی از جمله شاهین سایپا و برخی محصولات ایران خودرو معامله شد. بعد از عید هم بعید می‌دانم قیمت‌ها تغییری کند. البته آخر اردیبهشت خودروساز‌های داخلی افزایش قیمت دارند.

پورخدایار درباره خودرو‌های وارداتی گفت: الان صحبت واردات در بازار زیاد است و حواله‌ها در بازار خرید و فروش می‌شود. ماشین‌ها اصلاً موجود نشده اما حواله‌ها از 500 میلیون و تا 3 میلیارد معامله می‌شود. تویوتا تا راوفور بخشی از این خودرو‌ها هستند. مردم یک مدت صبر می‌کنند و نمی‌خرند اما بالاخره باید بخرند. یک سری از ماشین‌های وارداتی با قیمت دلار گران‌تر می‌شود. مدیران اگر دست از سر ماشین بردارند مردم راحت‌تر هستند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها