به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۳:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۴۶۲۶۱۷

۳۸ کشته در حملات اسرائیل به سوریه

۳۸ کشته در حملات اسرائیل به سوریه
گروه بین الملل: وزارت دفاع سوریه اعلام کرد چندین تن در حملات اسرائیل به مناطقی در دمشق و حلب کشته شدند. به گفته منابع مطلع این حملات ۳۸ کشته داشته که پنج تن از آنان عضو حزب‌الله بوده‌اند.
وزارت دفاع سوریه  با انتشار بیانیه‌ای گفت حملات هوایی در ساعت ۱:۴۵ بامداد جمعه (به وقت محلی) رخ دادند و چندین منطقه در حومه حلب هدف قرار گرفته شدند. در این بیانیه گفته شده این حملات هوایی همزمان با حملات پهپادی از ادلب و روستاهای غربی حلب انجام شد.
به گفته سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، حملات هوایی منتسب به اسرائیل منطقه‌ای را "در نزدیکی انبارهای تسلیحات متعلق به حزب‌الله" هدف قرار داده است. این نهاد شمار کشته‌شدگان را دست‌کم ۳۶ تن اعلام کرده و گفته منطقه هدف قرارداده شده فاصله‌چندانی با فرودگاه بین‌المللی حلب نداشته است.
از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱، اسرائیل تا کنون صدها حمله هوایی علیه اهدافی در این کشور صورت داده است. شدت این حملات که هدف آن قطع مسیرهای تدارکاتی حزب‌الله به لبنان بوده‌اند، از زمان  حمله هفتم اکتبر  حماس به اسرائیل و آغاز درگیری‌ها در غزه، افزایش داشته‌ است. 
در ماه‌‌های اخیر تنش‌های مرزی میان اسرائیل و لبنان در پی جنگ غزه بالا گرفته و اسرائیل در واکنش به موشک‌های پرانی‌های متعدد نیروهای حزب‌الله به خاک این کشور، مناطقی در جنوب لبنان را بمباران کرده است.


 
برچسب ها: سوریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها