به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۴۶۲۶۲۳

خیز عربستان برای پیوستن به مقاصد برتر گردشگری 

خیز عربستان برای پیوستن به مقاصد برتر گردشگری 
گروه بین الملل: وزیر گردشگری عربستان سعودی از برنامه‌ریزی این کشور برای قرارگرفتن در فهرست ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه گردشگری در سال جاری خبر داده است. احمد الخطیب گفت، هدف این کشور جذب سالانه ۱۵۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۳۰ است.
احمد الخطیب گفت که کشورش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مورد نیاز برای جذب گردشگر بیش‌تر را در اختیار دارد.
خطیب افزود، عربستان سالانه ۱۰۰ میلیون گردشگر دارد که ۷۷ میلیون نفر آن‌ها گردشگران داخلی و ۲۷ میلیون نفر گردشگران خارجی هستند.
عربستان سعودی آمار گردشگران را با احتساب زائران  حج و عمره محاسبه می‌کند.
این مقام عربستان سعودی افزود‌‌، بخش گردشگری این کشور عربی تا پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۵ درصد در تولید ناخالص داخلی شریک بوده و مسئولان و فعالان این حوزه هدف‌گذاری کرده‌اند تا این رقم را تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰ درصد برسانند.الخطیب در این سخنرانی افزود، استراتژی وزارت گردشگری عربستان سعودی جذب سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۳۰ است.
این وزارتخانه سالانه ۱۰۰ هزار شهروند سعودی را برای فعالیت در حوزه گردشگری بین‌المللی آموزش می‌دهد و برای گذراندن دوره‌های آموزشی کارکنان این حوزه در داخل و خارج از کشور بیش از ۹۹.۹ میلیون دلار در سال بودجه تخصیص داده است.
به گفته او، صندوق توسعه گردشگری برای رسیدن به این هدف بودجه بیش از ۵۰ پروژه را تأمین کرده است.این صندوق با سرمایه‌ای ۴ میلیارد دلاری در ژوئن ۲۰۲۰ سال تاسیس شد و هدف آن تسهیل سرمایه‌گذاری داخلی و بین‌المللی در حوزه گردشگری عربستان سعودی عنوان شد.
گفته شده که منابع مالی این صندوق از محل درآمدهای انباشته حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، تزریق سرمایه دولتی، دارایی‌های دولتی منتقل‌شده به صندوق و وام‌ها تامین می‌شود.


 
برچسب ها: عربستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها