به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۰۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۴۶۳۲۱۶

ترامپ ضمانت مالی دادگاه را پرداخت کرد

ترامپ ضمانت مالی دادگاه را پرداخت کرد
گروه بین الملل: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در ارتباط با یک پرونده غیرکیفری کلاهبرداری در نیویورک، ۱۷۵ میلیون دلار ضمانت مالی سپرده و با این کار از ضبط شدن دارایی‌هایش توسط دولت ایالتی پرهیز کرده است.
ترامپ ابتدا قرار بود ۴۶۴ میلیون دلار حکم اولیه را به طور کامل بپردازد، اما دادگاه تجدید نظر هفته پیش گفت که او می‌تواند ظرف ده روز این رقم پایین‌تر را به شکل ضمانت بسپارد.
بر اساس حکم دادگاه، ترامپ درباره ارزش دارایی‌های خود برای دریافت وام با بهره کمتر «دروغ» گفته و مجرم شناخته شده بود. او همچنین به سه سال ممنوعیت از معامله در ایالت نیویورک محکوم شد.
ترامپ اتهامات در این پرونده را رد کرده و آن را پیگردی با انگیزه سیاسی از طرف یک دادستان دمکرات توصیف کرده است.
دادستان کل نیویورک گفته بود اگر ترامپ مبلغ حکم را پرداخت نکند، دارایی‌هایش را توقیف و حساب‌های بانکی‌اش را مسدود می‌کند.
اما دادگاه تجدید نظر هفته پیش به ترامپ یک مهلت ده روزه داد.
به این ترتیب حالا که او ۱۷۵ میلیون دلار ضمانت مالی گذاشته، اجرای حکم به تاخیر می‌افتد و تا زمان دادگاه تجدید نظر می‌تواند دارایی‌هایش را حفظ کند.
آن مجازات ترامپ را تحت فشار شدید مالی قرار داد. البته ترامپ در اظهارنامه‌هایش به دادگاه یا در شبکه‌های اجتماعی گفته بود که ۴۰۰ یا ۵۰۰ میلیون دلار پول نقد دارد.
به تخمین نشریه فوربز ارزش دارایی‌های ترامپ حدود ۶/۴ میلیارد دلار است اگر چه مشخص نیست چه مقدار پول نقد دارد.
وکلای ترامپ به دادگاه گفتند که او برای عقب انداختن پرداخت جریمه کامل در پرونده بزرگنمایی اموال، خواستار دریافت ضمانت از ۳۰ شرکت مختلف شده بود اما همه آنها درخواست او را رد کردند.
پس از آن بود که دادگاه مبلغ را به طور چشمگیری کاهش داد.
فعلا دادگاه استیناف مشغول بررسی درخواست تجدید نظر ترامپ از حکم اولیه است که ممکن است اعلام نتیجه آن ماه‌ها یا حتی بیشتر طول بکشد.
همزمان اولین محاکمه کیفری ترامپ - در ارتباط با تلاش ادعایی او برای پنهان کردن پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های پورن پیش از انتخابات ۲۰۱۶ - قرار است روز ۱۵ آوریل در منهتن نیویورک شروع شود.
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها