به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۴۶۳۳۳۰

آلودگی شدید هوا در اولین ماه بهار

آلودگی شدید هوا در اولین ماه بهار
گروه جامعه:مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از قرار گرفتن هوای یک شهر این استان در وضعیت ناسالم برای همه و قرمز و ۲ شهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و نارنجی خبر داد.به گزارش ایسنا، شهریار عسکری مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۱۴ فروردین‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه نیوساید اهواز ۱۵۸میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» بوده است.
 
وی افزود: در این مدت هوای خرمشهر و بهبهان در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: همچنین در این مدت هوای اندیمشک، ماهشهر، سوسنگرد، شادگان و مسجدسلیمان در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هیچ‌کدام از شهرهای خوزستان در وضعیت «پاک» نبوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها