به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۰ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۴۶۴۴۵۰

عذرخواهی پناهیان بدون اشاره به نام رسول اکرم!

عذرخواهی پناهیان بدون اشاره به نام رسول اکرم!
گروه سیاسی: شیخ علی‌رضا پناهیان منبری طیف پایداری که هر شب و روز در صدا و سیمای همسو با این گروه حضور دارد، گفت از بابت سوتفاهم! و یا ناراحتی! ایجاد شده استغفار می‌کنم اگر! به ساحت مقدس امیرالمومنین جسارتی شده است!
این در حالیست که حجم عمده بی‌حرمتی‌های این شیخ به پیامبر اسلام «ص» بود و معلوم نیست علت عدم اشاره او به نام مبارک رسول اکرم «ص» به چه معناست که او فقط از بابت اینکه حضرت علی «ع» را گوش‌تلخ عنوان کرده، آن هم در پی موضعگیری برخی وعاظ و علمای دینی، عذرخواهی نموده است. خصوصا اینکه تعبیر سخیف مذکور در باره پیامبر اسلام در دقایق پایانی آن برنامه، نه نقل قول بلکه عین اظهار خود پناهیان بوده است. در حالیکه وی مدعی شده تعبیر در باره امام علی، نقل قول از آدم‌های حسود بوده است اما در باره حضرت محمد «ص» ویدئو کاملا نشان می‌دهدچنین نیست و خود پناهیان هم به علت عدم اشاره به نام مبارک حضرت رسول در برنامه جدیدش، عملا درباره توهینش به پیامبر اسلام سکوت کرده است! در واقع، این عذرخواهی نصف و نیمه این استنباط را برای شنوندگان اظهارات این منبری بوجود آورده که او از بابت گوش‌تلخ خواندن پیامبر خود را موظف به استغفار و عذرخواهی نمی‌داند و به تعبیری او همچنان پیامبر را گوش‌تلخ می‌داند!

نامه آیت‌الله ناظم زاده به رییس قوه قضائیه درباره هتک حرمت پیامبر و امام علی
آیت‌الله ناظم‌زاده قمی در نامه‌ای به رییس قوه قضائیه نوشت: 
بسم الله الرحمن‌الرحیم
ریاست محترم قوه قضائیه حجت الاسلام و المسلمین آقای محسنی اژه ای دامت توفیقاته
سلام علیکم
در کمال ناباوری در بیست و ششمین سحر ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ شمسی، آقای علیرضا پناهیان از شبکه ۳ رسانه ملی که از بودجه بیت المال مسلمین ارتزاق می‌کند، جمله‌ بسیار سخیف و موهن "گوشت تلخ" یعنی نچسب و بد اخلاق را برای رسول گرامی اسلام و امیر مومنان علی علیهما السلام به کار برد. این عبارت او به قدری زننده بود که به سرعت موجی از اعتراض را در حوزه‌ علمیه و دانشگاه‌ها و نیز در میان شیفتگان پیامبر و اهل‌بیت علیهم السلام در داخل و خارج برانگیخت و در فضای مجازی داخلی و خارجی دست به دست گردید، گفتن چنین تعبیراتی طبق ماده ۵۱۳ تعزیرات و دیگر موازین قضایی، قابل پیگیری است. وقتی این مطلب را دیدم بر خود لرزیدم که چطور این شخص به خود اجازه داده سخنی بگوید که نه با آموزه های دینی و قرآن و روایات مطابقت دارد و نه با با عقل و عرف جامعه. 
شگفت آنکه امروز  (۱۹ فروردین ۱۴۰۳) نامبرده به جای استغفار و ندامت از این کلمه سخیف که برازنده خودش است؛ در مقام طلبکار و توهین به بعضی نقد کنندگان با فراافکنی، آن تعبیر ناروا را نقل قول از مخالفین حضرت علی علیه السلام دانست و خود را تبرئه کرد! 
فوراً به سخنان قبل و بعد گفته او مراجعه کردم و دیدم این کلمه سخیف، تعبیر خودش بوده نه تعبیر مخالفین پیامبر خدا و حضرت علی علیهما السلام، و او از گفتن واقع طفره رفته است. 
لذا مرا برآن داشت که این نامه را خدمتتان بنویسم و به دو نکته اشاره کنم: 
اولاً: چطور این شخص به خود اجازه داده با چنین تعبیر سخیفی به پیامبر خدا و حضرت علی علیهما السلام جسارت کند!؟ مگر کسی که وصل به قدرت حاکمه است باید چشمش را  ببندد و هر چه دلش می‌خواهد آزادانه بگوید و قلوب مومنان و شیفتگان به پیامبرخدا و اهل بیت علیهم السلام را جریحه دارنماید!؟ با اینکه رسول خدا صلوات الله علیه و آله به گواهی قرآن، از اخلاق عظیم برخوردار بود: "انک لعلی خلق عظیم"(قلم، آیه ۴) و در آیه دیگر ایشان را به سبب رحمت خدا، دارای اخلاق نرم می‌خواند که مردم را جذب خود کرد: "فبما  رحمه‌ من الله لنت لهم و لو کنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولک"(آل عمران، آیه ۱۵۹) و امیر مومنان علیه السلام نیز شاهد این مهربانی‌های رسول خدا صلوات الله علیه و آله بود، لذا اخلاق خوش حضرت را در  جاهای مختلف نهج‌البلاغه به زیبایی توصیف می‌کند؛ در یک جا می‌فرماید: "اخلاق رسول خدا از همه پاکان، پاک‌تر بود."(خطبه ۱۰۰) یا "او مردم را به هم پیوند داد."(خطبه ۲۳۱) و "میان مردم الفت ایجاد کرد."(خطبه ۱۰۰) 
ثانیاً: از جناب‌عالی که مسئول قضای کشورید سئوال می کنم: 
۱ . اگر این تعبیر زشت و توهین آمیز توسط کسی غیر از همفکران گوینده و یا غیر مسلمانی در خارج از کشور در مورد پیامبر اکرم و حضرت علی علیهما السلام به کار برده می شد، عده ای با راهنمایی و ترعیب همین آقا و ا‌مثال او کفن پوش نمی‌شدند و به خیابان نمی ریختند و وااسلاما سر نمی دادند؟‌  
۲ . اگر همین آقا، کلمه "گوشت تلخ" را مثلاً به رهبری نسبت می‌داد آیا مورد نقد حتی دوستان و همفکران خودش قرار نمی‌گرفت و طرد نمی‌شد و مجازاتش نمی‌کردید؟ اینک از حضرت‌عالی که در بالاترین مقام قضا هستید انتظار می‌رود پیش از آنکه به این موضوع بیشتر دامن زده شود دستور دهید او را با چشم پوشی از نزدیکی او به مقامات کشوری به دادگاه فراخوانند. اگر تعبیر زشت و سخیف او به اشتباه و یا سبق لسان بوده، از پیشگاه مقدس پیامبر اسلام و امیرمومنان علیهما السلام و مسلمانان عذرخواهی کند و البته مدتی از سخنرانی در رسانه های کشور و بیت رهبری محروم گردد تا مدتی چهره او را مردم نبینند. و اگر هم قصد سویی از این تعبیر موهن داشته، طبق موازین شرعی محکوم شود.  در هر دو صورت مردم را در جریان محاکمه و نتیجه دادگاه قرار دهید تا عبرت گزافه گویان فرصت طلب شود. و در غیر این صورت، موجب بی اعتمادی بیشتر مردم از قوه قضائیه خواهد شد. ما علی الرسول الا البلاغ 
و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته 
سید اصغر ناظم زاده قمی
۱۹ فروردین ۱۴۰۳
 

۱۴۰۳/۰۱/۲۰ ۲۰:۵۰
ای کاش ویدیو اش را می گذاشتین تا مردم ببیند و سپس قضاوت کنند صحبت ناشایست ایشان در ریانه عمومی کشور حتی اگر از زبان مخالفین باشد مستوجب کیفر است ‌. (439598)
قولومی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۱/۲۰ ۲۰:۵۹
غلطی کرده و توش مونده دیگه ولش کنید (439599)
۱۴۰۳/۰۱/۲۰ ۲۱:۳۰
ایا چاقو دسته اش را می بره ؟ (439600)
۱۴۰۳/۰۱/۲۰ ۲۱:۴۱
سال ۵۷ براى اينکه سوار مردم شويد پيامبر و على خوب بودند وقتى خرتان از پل گذشت اينها بد شدند به شما علاوه بر ناکارآمدى به دروغگوئى هم مزين هستيد (439601)
۱۴۰۳/۰۱/۲۱ ۰۲:۴۷
نه اینها به جایی رسیدند نعوذ بلله ادعای پیغمبریو خدایی میکنندکشوربا تمام امکانات دادیم تحویل اینها وخودمون گرسنگی میخوریم ومیگویند شما بی عرضهاید وگرنه ۰۰۰ (439608)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۱/۲۱ ۰۸:۴۴
آقای کاظم زاده .....حتما اژه ایی یه برخورد ...محترمانه ومومنانه ....با عزیز را برادر پنا هیان انجام ...میده.. .... (439610)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها