به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۰:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۱ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۴۶۴۴۸۴

خطرات سپردن فرش به قالیشویی غیر مجاز

گروه کسب و کار: فرش به غبارگیری و شستشو نیاز دارد تا جلوه و زیبایی داشته باشد و از سلامت اعضای خانواده مراقبت کند. این مطلب درباره 7 خطر سپردن فرش به قالیشویی غیر مجاز است.
خطرات سپردن فرش به قالیشویی غیر مجاز
همه اطلاعاتی که درباره خطرات سپردن فرش به قالیشویی غیر مجاز لازم است بدانید
لکه‌برداری و شستشوی فرش یک اقدام حرفه‌ای است که باید به قالیشویی‌های مجاز و معتبر سپرده شود. اهمیت دریافت خدمات قالیشویی و رفوی فرش در قالیشویی‌های معتبر این است که کیفیت فرش‌ها حفظ می‌شود و ارزش آن‌ها کاسته نمی‌شود. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی درباره 7 خطر سپردن فرش به قالیشویی غیر مجاز صحبت کنیم.

1.    تغییر رنگ الیاف فرش در قالیشویی‌های غیر معتبر
مهم‌ترین خطر سپردن فرش به قالیشویی غیر مجاز تغییر رنگ الیاف آن است. عضویت قالیشویی در اتحادیه قالیشویان این مزیت را دارد که می‌توانید اطمینان داشته باشید کارکنان قالیشویی تمام تلاش خود را می‌کنند تا فرش‌ها را با بهترین کیفیت بشویند و به موقع به شما تحویل دهند.
در قالیشویی معتبر از شوینده‌های درجه‌یک و مرغوب استفاده می‌شود که علاوه بر قدرت پاک‌کنندگی بالای لکه‌ها، موجب تغییر رنگ الیاف فرش هم نمی‌شوند. شوینده‌ مناسب برای فرش‌های دستبافت و ماشینی فاقد مواد سفیدکننده و آسیب‌رسان به الیاف فرش هستند و هنگام شستشو و تمیز کردن رنگ الیاف فرش را تغییر نمی‌دهند.
پس اگر می‌خواهید فرش‌ و موکت منزل شما بعد از شستشو تغییر رنگ ندهد و جلوه و زیبایی خود را از دست ندهد، پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب قالیشویی دقت کنید و محل معتبری را در نظر بگیرید تا بعد از تحویل فرش‌ها متوجه تغییر رنگ آن‌ها نشوید.
قالیشویی شمال تهران انواع خدمات لکه‌برداری و شستشوی فرش‌های دستبافت و ماشینی را با بهترین شوینده‌ها انجام می‌دهد. حتی می‌توانید از کارکنان قالیشویی بخواهید لکه‌های پایدار و قدیمی روی فرش را با حلال مناسب بشویند.

2.    بی‌دقتی کارکنان قالیشویی و آسیب به فرش‌های دستبافت و ماشینی
فرش جزو کالاهای گران‌قیمت در دکوراسیون داخلی منازل است که باعث می‌شود در حفظ و نگهداری از آن دقت کنیم. یکی از اقدامات مراقبتی برای حفظ ارزش فرش‌های دستبافت و ماشینی منزل انتخاب قالیشویی معتبر برای لکه‌برداری و شستشوی فرش است.
خطر سپردن فرش به قالیشویی غیر مجاز این است که کارکنان قالیشویی بی‌تجربه و غیر متعهد هستند و در فرایند شستشوی فرش دقت لازم را ندارند. با اینکه این روزها اغلب قالیشویی‌ها با استفاده از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات پیشرفته فرش‌ها را می‌شویند و خشک می‌کنند، اما کارکنان قالیشویی هم بخشی از امور شستشو را به عهده دارند. در صورتی که کارکنان ماهر و حرفه‌ای نباشند ممکن است در اثر سهل‌انگاری آن‌ها فرش‌ها آسیب ببینند و ارزش خود را از دست بدهند.
در صورتی که می‌خواهید از خطر سپردن فرش به قالیشویی غیر مجاز در امان باشید باید برای پیدا کردن بهترین قالیشویی وقت بگذارید تا متحمل خسارت نشوید.

3.   صرف هزینه بالا در قالیشویی غیر مجاز
همه ما تمایل داریم برای دریافت خدمات شستشو و تعمیر فرش‌های کهنه و آسیب‌دیده هزینه مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای بپردازیم. یک خطر سپردن فرش به قالیشویی غیر مجاز صرف هزینه بالا برای غبارگیری و شستشو یا خدمات تعمیر و رفوی فرش است. زیرا هیچ نظارتی بر قیمت‌های خدمات مختلف قالیشویی‌های غیر مجاز وجود ندارد و ممکن است مشتریان متضرر شوند.
قالیشویی‌های مجاز مطابق تعرفه‌هایی که اتحادیه قالیشویی اعلام می‌کند از مشتریان هزینه دریافت می‌کنند. اما اگر از خدمات قالیشویی غیر مجاز استفاده کنید، ممکن است هزینه بالایی از شما دریافت کنند.
با سپردن فرش‌ و موکت به قالیشویی ستارخان لازم نیست نگران زمان تحویل سفارشات یا هزینه ارائه خدمات شستشو یا رفو باشید. زیرا قیمت‌ها در این قالیشویی کاملا منصفانه و مقرون‌به‌صرفه تعیین شده است و سفارشات در زمان تعیین شده آماده است.

4.  عدم تحویل به موقع فرش‌ها به مشتریان در قالیشویی‌های غیر مجاز
قالیشویی‌های مجاز متعهد و وظیفه‌شناس هستند و سعی می‌کنند سفارشات مشتریان را در زمان مناسب به آن‌ها تحویل دهند. اگر می‌خواهید سفارشات را به موقع تحویل بگیرید و کارکنان متعهدانه خدمات مورد نیاز شما را ارائه کنند، حتما دنبال یک قالیشویی معتبر باشید. زیرا خطر سپردن فرش به قالیشویی غیر مجاز این است که باید مدت زمان طولانی منتظر تحویل سفارشات باشید.
این ویژگی در ایام نوروز که حجم سفارشات قالیشویی‌ها افزایش پیدا می‌کند اهمیت بیشتری دارد. زیرا اگر سفارش خود را در یک قالیشویی غیر معتبر ثبت کرده باشید نمی‌توانید در زمان مورد نظر آن‌ را تحویل بگیرید.
قالیشویی تجریش مهباف یکی از بهترین قالیشویی‌هاست که با نیروی انسانی متخصص و حرفه‌ای و ماشین‌آلات پیشرفته انواع فرش‌های دستبافت و ماشینی، فرش‌های نفیس و گران‌قیمت را با دقت غبارگیری و تمیز می‌کند. اگر از خظر سپردن فرش به قالیشویی غیر مجاز در امان باشید، این قالیشویی انتخاب مناسبی است.

5.   عدم استفاده از ماشین آلات پیشرفته
خطر سپردن فرش به قالیشویی غیر مجاز این است که در این مجموعه‌ها از دستگاه‌های پیشرفته استفاده نمی‌شود. در یک قالیشویی معتبر از ماشین آلات به‌روز و پیشرفته استفاده می‌شود و تجهیزات مناسب فرش‌ را به خوبی تمیز می‌کنند. به عبارت دیگر با سپردن فرش به قالیشویی معتبر می‌توانید از تمیزی و درخشان بودن آن هم مطمئن باشید.
6.   آسیب به سلامتی با سپردن فرش به قالیشویی غیر مجاز
شاید برایتان عجیب به نظر بیاید، اما واقعیت این است که یک خطر سپردن فرش به قالیشویی غیر مجاز آسیب به سلامتی شما است. زیرا در قالیشویی غیر معتبر از شوینده مرغوب استفاده نمی‌شود و باقی ماندن شوینده‌ها لابه‌لای الیاف فرش موجب مشکلات پوستی یا حساسیت تنفسی می‌شود.
شوینده‌های نامرغوب که از الیاف فرش تمیز نمی‌شوند، برای کودکان و سالمندان که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، آسیب بیشتری ایجاد می‌کنند و سلامتی آن‌ها را به خطر می‌اندازند. پس برای حفظ سلامت خود و اعضای خانواده و در امان ماندن از خطر سپردن فرش به قالیشویی غیر مجاز حتما در انتخاب قالیشویی دقت کنید.

7.     عدم ارائه خدمات شستشو و رفو در قالیشویی غیر مجاز
خطر سپردن فرش به قالیشویی غیر مجاز این است که نمی‌توانید خدمات رضایت‌بخشی دریافت کنید. به طور مثال ممکن است فرش شما علاوه بر شستشو به رفو هم نیاز داشته باشد. در صورتی که قالیشویی اعتبار و اصالت نداشته باشد، ممکن است فقط کار شستشو را انجام دهد و رفوکار حرفه‌ای نداشته باشد تا فرش را ترمیم کند و به شما تحویل دهد.
همچنین ممکن تجهیزات مناسب برای غبارگیری فرش در اختیار کارکنان قالیشویی غیر معتبر نباشد. بنابراین برای اینکه درگیر خطر سپردن فرش به قالیشویی غیر مجاز نشوید باید از جامع بودن خدمات قالیشویی مورد نظر مطمئن شوید.

سخن آخر
گرد و غبار، خوراکی و نوشیدنی باعث کثیف و کدر شدن الیاف فرش می‌شود و شما را ناچار می‌کند برای حفظ جلوه فرش و سلامت خود فرش را به قالیشویی معتبر بسپارید. اما نکته مهمی که باید رعایت کنید این است که فرش‌ها را به قالیشویی‌های معتبر و مجاز بسپارید. در این مطلب سعی کردیم شما را با 7 خطر سپردن فرش به قالیشویی غیر مجاز آشنا کنیم. امیدواریم با استفاده از این اطلاعات بتوانید از کیفیت فرش‌های منزل خود مراقبت کنید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها