به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۲ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۴۶۴۷۰۶
چالش فنی نکو برای انتخاب جانشین هافبک مصدوم:

ترکیب استقلال زیر و رو می‌شود

ترکیب استقلال زیر و رو می‌شود
گروه ورزشی: پس از مصدومیت مهدی‌ مهدی‌پور استقلال با یک چالش فنی در هفته‌های پایانی و فشرده لیگ برتر مواجه شد که کادرفنی این تیم باید خیلی سریع مهره جایگزین یا راهکار خود را برای جانشین این بازیکن پیدا کند.
استقلال روی نیمکت بازیکنان زیادی ندارد که راحت بتواند تغییر سیستم یا تغییر در نفرات ایجاد کند اما بازیکن هم پست مهدی‌پور اما با توانایی‌های فنی متفاوت در اختیار دارد که جایگزین او کند.
مهدی‌پور در ترکیب استقلال علاوه بر اینکه در کنار هافبک دفاعی این تیم بازی می‌کرد مسئولیت بیشتری در بازیسازی و شیفت شدن به کناره‌ها و راه انداختن فول‌بک‌های استقلال داشت که با توجه به توانایی فنی او بازیکن مشابه تا حدودی فقط زبیر نیک‌نفس روی نیمکت حضور دارد که البته او هم جنگنده‌تر از مهدی‌پور است و خلاقیت کمتری دارد.
در ادامه حالت‌های ممکن در سیستم استقلال را مرور می‌کنیم:
چشمی - نیک‌نفس (حامدی‌فرد) - رضاوند
مانند بیشتر مسابقات استقلال ماشاریپوف به خط حمله این تیم اضافه شود و استقلال با 3 هافبک مرکزی در زمین حاضر شود، چشمی مقابل مدافعان، نیک‌نفس پوشش عرض زمین و آرش رضاوند مکمل این دو بازیکن و البته اضافه شدن به حملات، این حالت استاندارد و کم ریسک جواد نکونام خواهد بود، یکی دیگر از پلن‌های نکونام می‌تواند استفاده از امید حامدی‌فر جوان باشد اما این بازیکن در مسابقات اخیر استقلال نشان داده که خیلی راحت کارت می‌گیرد و با توجه به هفته‌های حساس پایانی یا باید از لحاظ روحی روانی خود را تقویت کند و تمرکز بیشتری داشته باشد یا نکونام ریسک‌پذیر باشد و او را بازی دهد!
2007993
نیک‌نفس (چشمی)-رضاوند-ماشاریپوف
حضور روزبه چشمی در خط دفاعی به‌طور کلی شرایط استقلال را در خط هافبک متفاوت خواهد کرد و از بین نیک‌نفس یا حامدی‌فر یکی در کنار رضاوند بازی خواهد کرد و استقلال با دو هافبک دفاعی به میدان برود و ماشاریپوف مسئولیت طراحی حملات و بازیسازی را برعهده بگیرد، البته با توجه به حضور مدافعان مطرح و آماده استقلال انتقال چشمی به خط هافبک و استحکام این پست در اولویت خواهد بود و بعید به نظر می‌رسد نکونام دیگر او را به خط دفاعی منتقل کند.
2008060
ریسک پذیری و تاکتیک‌های جدید!
حالت‌های دیگری هم وجود دارد که بعید به نظر می‌رسد نکونام به دلیل خروج یک بازیکن آنها را امتحان کند، مثلا استفاده از سیستم 2-4-4 و حضور دو هافبک میانی و حضور همزمان دو دفاع کنار و وینگ‌بک در ترکیب استقلال که با این سیستم سهرابیان و جلالی در سمت چپ و فخرالدینی به همراه محمدی در سمت راست بازی خواهند کرد، این سیستم دور از انتظار خواهد بود.
آبی‌ها در بازی با مس‌رفسنجان با ترکیبی مشابه اما شرح وظایف و تغییر پست چند بازیکن به میدان رفت و بار هجومی خوبی داشت و موقعیت‌های زیادی ایجاد کرد و امکان استفاده از سیستم بازی با مس‌رفسنجان و حضور چشمی در خط هافبک و استفاده از سیلوا در خط دفاع وجود خواهد داشت و با توجه به غیبت مهدی‌پور روی توانایی‌های ماشاریپوف در خلق موقعیت و بازیگردانی حساب باز کنند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها