به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۲ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۴۶۴۷۵۸

این اشتباهات، سلامت زنان را به خطر می‌اندازد

این اشتباهات، سلامت زنان را به خطر می‌اندازد
گروه سلامت:حتی آگاه‌ترین زنان نیز مستعد اشتباهات کوچکی هستند که می‌تواند سلامتی‌شان را به خطر بیندازد.
به گزارش خبرآنلاین، پنج مورد از اشتباهات رایجی که زنان در زمینه سلامت خود اغلب نادیده می‌گیرند و مرتکب می‌شوند، در این مطلب گردآوری شده است.

۱) غفلت از معاینات منظم
نادیده‌گرفتن معاینات و غربالگری‌ها، یک اشتباه بزرگ در طول زندگی زنان است. چکاپ‌های سالانه، فرصتی را برای ارزیابی سطح فشار خون، کلسترول و قند خون فراهم می‌کند.

۲) کم‌خوابی
خواب کمتر از ۷ الی ۹ ساعت در شبانه‌روز، به‌ویژه در زنان، منجر به اختلال در تمرکز، ضعف ایمنی، نوسانات خلق و خو، افزایش وزن و ابتلا به دیابت و بیماری قلبی می‌شود.

۳) بی‌توجهی به آبرسانی بدن
آبرسانی بدن برای همه افراد، به‌ویژه زنان، اهمیت بسیاری دارد. کم‌آبی بدن می‌تواند انرژی، ثبات خلق و خو و تمرکز را کاهش و خطر سردرد، یبوست، سنگ کلیه و عفونت‌های دستگاه ادراری را افزایش دهد.

۴) استفاده بیش از حد از مکمل‌ها
مصرف خودسرانه مکمل‌های دارویی می‌تواند باعث اختلال در فعل و انفعالات بدن یا عدم تعادل در دستگاه گوارش شود. این داروها باید حتماً توسط پزشک تجویز و مصرف شوند.

۸) نادیده‌گرفتن سلامت روان
حتی زنانی که به‌طور کامل به سلامت جسمانی خود توجه دارند، گاهی اوقات علائم مربوط به سلامت روان را نادیده می‌گیرند. شرایطی مانند اضطراب، افسردگی و حتی اختلال در غذا خوردن در زنان نیازمند مراجعه به روان‌درمانگر است.
برچسب ها: سلامت زنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها