به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۰:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۲ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۴۶۴۷۶۰

علائمی که خبر از روده ناسالم می‌دهند

علائمی که خبر از روده ناسالم می‌دهند
گروه سلامت:گفته شده است که روده دومین مغز بدن است و زمانی که روده ناسالمی دارید، می‌تواند تمام بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد.به گزارش خبرآنلاین،روده ناسالم می‌تواند با علائم مختلفی در سراسر بدن مرتبط باشد، از جمله:
 
• ناراحتی معده: اگر معده شما اغلب با علائمی مانند گاز، نفخ، اسهال، یبوست و درد شکم ناراحت است، اینها می‌توانند نشانه‌های سندرم روده تحریک‌پذیر باشند، یک بیماری شایع که روده بزرگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

• خستگی: افراد مبتلا به سندرم خستگی مزمن ممکن است در میکروبیوم روده که متشکل از باکتری‌ها، میکروارگانیسم‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌های موجود در دستگاه گوارش است، عدم تعادل داشته باشند.

• تمایل شدید به غذا: خوردن بیش از حد قند می‌تواند منجر به فراوانی باکتری‌های "بد" در روده و اختلالات روده‌ای شود.

• تغییرات غیرعمدی در وزن: تحقیقات تفاوت‌هایی را در میکروبیوم‌های روده افراد لاغر و چاق پیدا کرده است. مطالعه‌ای نشان داد که یک رژیم غذایی به سبک غربی سرشار از چربی و کربوهیدرات‌های تصفیه شده ممکن است باکتری‌های روده‌ای را که با چاقی مرتبط هستند ترویج کند.

• تحریک پوست: تحقیقات همچنین ارتباط بین روده ناسالم و مشکلات پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و اگزما را نشان داده است.

• آلرژی: روده ناسالم می‌تواند نقش پیچیده‌ای در شرایط آلرژیک از جمله آلرژی‌های تنفسی، آلرژی‌های غذایی و حساسیت‌های پوستی ایفا کند. بنابراین میکروبیوم روده ممکن است بر تغذیه، پوست و حتی ریه‌ها تاثیر بگذارد.

• شرایط خودایمنی: یک باکتری خاص روده پروتئینی تولید می‌کند که ممکن است باعث شروع شرایط خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید، کولیت اولسراتیو و ام‌اس شود.

• مشکلات خلقی: یک ارتباط کاملاً مستند بین روده و مغز وجود دارد و تاثیر روده ممکن است به خلق و خوی شما نیز گسترش یابد. اختلالات روده و التهاب در سیستم عصبی مرکزی ممکن است علل بالقوه اضطراب و افسردگی باشند و پروبیوتیک‌ها ممکن است به درمان این شرایط کمک کنند.

• میگرن: ارتباط روده و مغز ممکن است بر میگرن نیز تاثیر بگذارد.
پزشک می‌تواند رشد بیش از حد باکتری، مخمر یا انگل‌هایی که بر سلامت روده شما تاثیر می‌گذارند را شناسایی کند. و احتمالاً غذاها و مکمل‌هایی را توصیه می‌کند که می‌توانند به ترمیم روده شما کمک کنند، از جمله پروبیوتیک‌ها، پری‌بیوتیک‌ها، آنزیم‌ها، گلوتامین، روغن ماهی و غیره. پیروی از سبک زندگی سالم نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.
برچسب ها: سلامت روده
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها