به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۲ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : ۴۶۴۷۷۵

 بایدن: نتانیاهو مرتکب اشتباه شده است

 بایدن: نتانیاهو مرتکب اشتباه شده است
گروه بین الملل: رئیس‌جمهور آمریکا گفت که به اعتقاد او بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در برخورد با غزه مرتکب «اشتباه» شده است.
جو بایدن  در مصاحبه ای گفت: «من فکر می‌کنم کاری که او انجام می‌دهد اشتباه است. من با رویکرد او موافق نیستم.»او تاکید کرد که غزه باید برای شش تا هشت هفته آینده از «دسترسی کامل به غذا و دارو» برخوردار باشد.هفته گذشته او هشدار داد که حمایت مستمر آمریکا از جنگ به این بستگی دارد که اسرائیل به غذا و داروی بیشتری اجازه دهد.
اسرائیل تکذیب کرده که مانع ورود کمک‌ها یا توزیع آن به داخل غزه شده است.
تا کنون مذاکراتی که برای هفته‌ها و دورهای مختلف انجام شده، نتوانسته به توافق آتش‌بس منجر شود. این در حالی است که فشار بین‌المللی در حال افزایش است.
بایدن در این مصاحبه گفت: «چیزی که من خواستار آن هستم این است که اسرائیلی‌ها خواستار آتش‌بس شوند و اجازه دهند برای شش، هشت هفته آینده، دسترسی کامل به غذا و دارو برقرار باشد»رئیس جمهور پیشتر گفته بود که حماس باید با توقف جنگ و آزادی گروگان‌هایی که در دست دارد موافقت کند.اسرائیل اخیرا متعهد شده است که یک گذرگاه در شمال غزه و یک بندر را برای ارسال کمک‌های بیشتر در دسترس قرار دهد. بایدن به خاطر حمایت از اسرائیل با فشار جدی در داخل کشور مواجه است.در هفته های گذشته، او بارها انتقاداتی را از اسرائیل مطرح کرده است.
در همین حال، بی‌وقفه ارسال تجهیزات نظامی از جمله بمب، موشک و مهمات از آمریکا به اسرائیل ادامه دارد.


 
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها